Gå til innhold

God, økonomisk, og overklokkingsvennleg?


knuto

Anbefalte innlegg

Dersom eg skal oppgradere har eg visse krav. Eg vil ha ein stabil, økonomisk og overklokkingsvennleg prosessor som har rundt 2,8GHz. Er det endå Celeron som har den "tittelen", eller er det betre alternativ?

 

Og er det forskjell på dei forskjellige Celeronane (spesielt når det er snakk om overklokking).

 

Som de kanskje forstår vil eg ha ein prosessor som er veldig økonomisk, og som går ann å tyne litt slik at han blir brukbar :p Dvs. viss han er rask nok får overklokkinga vente til han blir litt meir avlegs :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du går for Intel så sats på Pentium 4.

Han sa nå tross alt økonomisk.... :p

 

Men joda skal det være økonomisk så er Celeron veien å gå. Trekker nå noen forhåndsregeler her da. Altså for det første så er Celeron lik i pris selv om det er 478 eller 775. Så da er det jo bare og si at hvis du vil ha en Celeron med 2,8GHz er det bare å kjøpe, men altså som Pels sier er P4 mye kraftigere.

 

Jeg går nå ut i fra at du har en Celeron fra før og at du bruker pcen mest til jobb og slikt og ikke spill. Da er en Celeron 2,8GHz et bra valg. Selv har jeg en Northwood 2,8Ghz klokket til 3,2GHz. Er ikke ekspert på Intel, men kan si deg med en gang at skal du klokke seriøst er AMD så utrolig mye bedre.

Lenke til kommentar

Hmm. Eg brukar vel for det meste datamaskinen til tunge programmer (kompilatorar ol.), men litt speling ser eg ikkje bort i frå (når eg får ein data som tillét det), men dog ikkje "værre" enn NFS Hot Persuit 2...

 

Uansett. Eg må uansett oppgradere heile datamaskinen. HK, Skjermkort, minne og prosessor. Ettersom min økonomi ikkje er bunnlaus tenkte eg meg eit økonomisk men ganske overklokkingsvennleg HK, overklokkingsvennleg, billeg prosessor, og eit skjermkort eg kan overklokke ein del. Minnet vil nok berre bli billegaste med 1024MB (antageleg 512x2).

 

Er det mykje forskjell på {Pentium 4 3,0GHz} og {Celeron 2,8GHz oppgradert til 3,2GHz eller meir} innen ytelse? Pentium 4 har jo meir internminne, men har det veldig mykje å seie?

 

Celeron-prosessoren eg har no er på 633MHz, og eg har overklokka han til over 1GHz uten store problemer, untatt at med det HK-et går det ikkje ann å unngå ein enorm Hz på AGP'en, som desverre ikkje har vifte :( Ytelsen vart i alle fall ganske merkbart betre... :)

 

Og i same slengen: Kva er Pentium M?

Lenke til kommentar

Celeron D kan klokkes langt ja, men den store ulempen i forhold til P4 er at den mangler Hyperthreading, og JA du merker forskjellen med den mindre cachen i Celeron D. Er best å gå for en litt kraftig celeron hvis du skal klokke mye, den lave multipliern på min 2.66 var et hinder for å klokke til brukbare minne-hastigheter med billig-minne.

 

En ganske representativ sammenligning av P4 og Celeron D på samme klokkehastighet: http://www23.tomshardware.com/index.html?m...del2=9&chart=20

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...