Gå til innhold

Din mening Resident evil spillene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer ganske enkelt på om hva folk synes om de første Resident Evil spillene. Selv mener jeg at dette med stillbilder er noe dritt, men på en annen side så er gameplayet genialt, og dermed dette som holder spillene i livet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du tenker på RE spillene til Playstation? RE 1, 2 og 3, hovedsaklig?

Hvis du mener disse er svaret; FETT!! De er helt fantastiske!! Har tilbragt MANGE timer med disse, og spilt gjennom de utallige ganger! Kort sagt nydelige spill!

Skrevet

Hehe... Resident Evil serien må vere noe av det mest geniale som noen gang er laget... Husker den gang Resident Evil 2 kom ut til playstation... tror jeg var like frelst den gang som da The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time kom til Nintendo64.. Iallefall, dette med stillestående bilder og sånt funket helt fint for min del i Resi serien, det utgjorde mer karakteristiske trek i serien, pluss hvist du fikk et skikkelig åverblikk over hva som var rundt hjørnet så ville kansje ikke zombiene vere så skumle allikavell? De var jo ganske treige da, men jeg husker som om det var i går, jeg skrek ver eneste gang det kom en brakende fram. De nye spillene er også helt sykt geniale, og jeg ser viiirkelig fram til Resident Evil 5 som kommer til Xbox360!! :thumbup::thumbup:

Skrevet

Jeg digger Resident Evil spillene. :) . Driver nå å spiller Resident Evil;Outbreak. Men står litt fast. :thumbdown: . Noe andre som spiller det, og kan hjelpe meg litt?

Skrevet

Resident Evil spillene er noe av det grommeste som er sluppet. Tenker spess på de gamle (1,2 og 3) men dette kan være av nostalgiske hensyn.

Har du en GC, kjøp det remaken av 1eren og 4eren. DETTE er gromspill.

God fornøyelse!

Skrevet

RE3:Nemesis er etter min mening det beste spillet i serien (har ikke testet 4'ern). Den ekstreme frykten jeg følte i det spillet har kun blitt gjenspeilet i Silent Hill 2. Inget annet spill (og film for den saks skyld) har klart å skremme meg så mye.

Som dere alle sikkert husker hadde RE3:Nemesis et grusomt og enormt zombie-monster som hovedfiende. Er ikke helt sikker på hva han het eller hva hans rolle er (begynner å bli en stund sida), men han var helt forjævlig å ha med å gjøre.

De første Resident Evil spillene hadde jo veldig tunge kontroller og en slet alltid med ammoen. Dessuten disse stillbildene (liker bedre kamerføringa i SH). Men det var noe med denne stilen som gjorde RE til det det var.

Skrevet

Resident evil er morro. Stillbilder gjør meg ingenting, da disse kan fylles med detaljer og bra belysning. Skulle f. eks resident evil 2 lages i full 3d, ville omgivelsene vært omtrent like detaljerte som quake. :!:

Har enda ikke fått spilt Nemesis, Outbreak og Zero, men har ellers spilt alle de andre. 4ern er et klart høydepunkt, men siden det er så forskjellig fra resten av spillene stiller det nesten i en klasse for seg selv. Ut av de andre er resident evil 1 remake en verdig vinner, foran re2.

Skrevet

Men så dukka jo Resident Evil: Code Veronica opp da.. Denne tok jo hele serien i 2'ern med staur... Absolutt IKKE et verdig inslag i serien.. En flopp av de sjeldne.. Heldigvis kom 4'ern på GC og retta opp alt!! Dette er sinnsykt fett!! Gleder meg til å få testa remake'n av 1'ern også!!

Skrevet

Er sterk uenig i det, syns resident evil - code veronica X var et veldig bra spill, mye bedre enn feks nemesis (3) som etter min mening er det dårligeste av de.

Har enda ikke fått spilt 4 enda, men remaken til GC er vanvittig bra og står vel som favoritt så langt, med 2 og code veronica rett bak.

Skrevet (endret)
Er sterk uenig i det, syns resident evil - code veronica X var et veldig bra spill, mye bedre enn feks nemesis (3) som etter min mening er det dårligeste av de.

Er delvis enig og uenig der.. Dette er kun min mening, ikke hør på meg;

Det eneste jeg har å utsette på Code Veronica X er at jeg fikk ikke den gode gamle Resident Evil feelningen.. Det var liksom ikke "ekte" RE... Gameplay og action var :thumbup:

3'ern derimot fikk jeg den berømte "feelingen" av! :p

Menmen, smaken er vel, som de sier, som baken; lukter dritt med sprekk i midten..

Endret av -=nibbler=-
Skrevet

det må jeg bare si......jeg har bare spilt resident evil 4 på gamecube og jeg har aldri opplevd maken til bra spill!!!!!!!! elsker det bare har tilbrakt MANGE utallige timer foran det spillet.

Skrevet (endret)

Eneste Resident Evil spillene jeg mangler er; RE4,RE; survivor,RE;Gaiden.

Dem er har er: PS1; RE1-RE2-RE;Nemesis. PS2: RE; Outbreak-RE; Dead Him- RE;Code Veronica X og Resident Evil;Outbreak.

Så skal jeg snart kjøpe; Resident Evil;Outbreak#file2.

:)

Stor fan av RE.

Endret av elfag
Skrevet

Har aldri skjønt hva som er så bra med RE spillene. Har prøvd det litt og sett på en del, men det ble aldri noe "dette må du skaffe deg" spill for min del. Har ikke sett hvordan spillet er på GC, men etter bildene å bedømme så ser det kult ut.

Skrevet

har ikke fått prøvd mye av RE. fikk prøve et til PS1 men husker ikke navnet.

Det neste jeg fikk prøve var RE4 til gamcube. det ble jeg veldig hekta på å ble stor fan av spillet.

Skrevet (endret)
det må jeg bare si......jeg har bare spilt resident evil 4 på gamecube og jeg har aldri opplevd maken til bra spill!!!!!!!!    elsker det bare har tilbrakt MANGE utallige timer foran det spillet.

Har også spillt fireren litt på GC. Har desverre ennå ikke fått tid til å spille noe særlig., men liker det jeg har sett til nå.

Det eneste som foreløpig ikke er bra er at det ikke er mulig å bevege seg sidelengs til høyre og venstre (strafe). Hvis det faktisk er mulig, så tar jeg gjerne mot tips som forteller meg hvordan.

Endret av Orjanp
Skrevet (endret)

I RE5 blir det større landskap så jeg har stor tro på at det blir bra.

det eneste - på RE4 hvar at omgivelsene hvar de samme. særlig i landsbygda

Endret av K9
Skrevet (endret)
det må jeg bare si......jeg har bare spilt resident evil 4 på gamecube og jeg har aldri opplevd maken til bra spill!!!!!!!!    elsker det bare har tilbrakt MANGE utallige timer foran det spillet.

Jeg er helt fullstendig enig med deg. RE4 er noe av det råeste jeg noensinne har spilt!

Men en ting som jeg synes er litt dumt er å spille minispillet "The Mercenaries" (minispill i RE4 som unlockes når man gjennomfører selve spillet). Liker ikke tidspress mikset sammen med en gjeng mordere som vil ta MEG! Men skal nok klare det en dag... tror jeg...

Endret av Saurondorf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...