Gå til innhold

Bærbar max 7k (student pc til notat ,film ,nett)


dopus

Anbefalte innlegg

Min søster skal studere til høsten og trenger tips på en ok bærbar pc.

 

 

Trenger anbefalinger på en bærbar pc til studiebruk.

 

Skal hovedsaklig brukes til skolearbeid, internett , litt film osv.

 

har sett litt på billig bærbare men blir ikke helt klok i junglen av maskiner.

 

Viktigst er vel batteritid og støy, med ram og disk størrelse like under i prioritetsrekkefølgen

 

har sett på blant annet følgende pc.

 

 

Aspire 3002LMi

Lurer på om noen har erfaringer med denne pcen, eventuelt anbefalinger på liggnede pc er i samme prisklasse.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Acer Aspire 3002 LMI, fikk den faktisk i posten idag :thumbup:

Er veldig fornøyd med pcn, synes ikke den bråker så utrolig mye i forhold til prisen. For å si det sånn så sjenerer ikke viften meg. God harddiskplass er et stort pluss, minuset er at det er 64 mb delt skjermminne. Men dette har fryktelig lite å si dersom du ikke har tenkt å bruke pcn til moderne spill. Batterilevetiden er heller ikke noe å skryte denne pcn opp i skyene av, holdt til ca 1,5 time for meg, men man kan ikke forvente stort mer av en pc til 7000 kr. Personlig synes jeg dette er et meget godt kjøp, kraftig pc til kontorbruk. Prosessoren er på 1,6 GHz og holder dermed til de fleste gjøremål som studenter måtte ha...

Vekten er på 2,8 kg, og ikke 3,5 kg som en her hevder...

 

Gå for tilbudet du, mpx.no har en pakke med en slik pc og en medfølgende MEGET praktisk ryggsekk for den nette sum av 7049,- :thumbup:

 

Acer Aspire 3002 LMI m/ryggsekk

Endret av Bacon_Boy
Lenke til kommentar
Jeg har Acer Aspire 3002 LMI, fikk den faktisk i posten idag :thumbup:

Er veldig fornøyd med pcn, synes ikke den bråker så utrolig mye i forhold til prisen. For å si det sånn så sjenerer ikke viften meg. God harddiskplass er et stort pluss, minuset er at det er 64 mb delt skjermminne. Men dette har fryktelig lite å si dersom du ikke har tenkt å bruke pcn til moderne spill. Batterilevetiden er heller ikke noe å skryte denne pcn opp i skyene av, holdt til ca 1,5 time for meg, men man kan ikke forvente stort mer av en pc til 7000 kr. Personlig synes jeg dette er et meget godt kjøp, kraftig pc til kontorbruk. Prosessoren er på 1,6 GHz og holder dermed til de fleste gjøremål som studenter måtte ha...

Vekten er på 2,8 kg, og ikke 3,5 kg som en her hevder...

 

Gå for tilbudet du, mpx.no har en pakke med en slik pc og en medfølgende MEGET praktisk ryggsekk for den nette sum av 7049,- :thumbup:

 

Acer Aspire 3002 LMI m/ryggsekk

vell.

 

jeg tok bare en rask titt inn på linken hans, og der stod det:

 

 

 

Vekt og dimensjoner

 

364 (B) x 279 (D) x 33.9 / 38.9 (H)

 

3.50 kg

 

 

 

mulig at de bare vil oppgi han så tung , sånn at ingen vil kjøpe den..!

Lenke til kommentar
Jeg har Acer Aspire 3002 LMI, fikk den faktisk i posten idag :thumbup:

Er veldig fornøyd med pcn, synes ikke den bråker så utrolig mye i forhold til prisen. For å si det sånn så sjenerer ikke viften meg. God harddiskplass er et stort pluss, minuset er at det er 64 mb delt skjermminne. Men dette har fryktelig lite å si dersom du ikke har tenkt å bruke pcn til moderne spill. Batterilevetiden er heller ikke noe å skryte denne pcn opp i skyene av, holdt til ca 1,5 time for meg, men man kan ikke forvente stort mer av en pc til 7000 kr. Personlig synes jeg dette er et meget godt kjøp, kraftig pc til kontorbruk. Prosessoren er på 1,6 GHz og holder dermed til de fleste gjøremål som studenter måtte ha...

Vekten er på 2,8 kg, og ikke 3,5 kg som en her hevder...

 

Gå for tilbudet du, mpx.no har en pakke med en slik pc og en medfølgende MEGET praktisk ryggsekk for den nette sum av 7049,- :thumbup:

 

Acer Aspire 3002 LMI m/ryggsekk

vell.

 

jeg tok bare en rask titt inn på linken hans, og der stod det:

 

 

 

Vekt og dimensjoner

 

364 (B) x 279 (D) x 33.9 / 38.9 (H)

 

3.50 kg

 

 

 

mulig at de bare vil oppgi han så tung , sånn at ingen vil kjøpe den..!

Har ikke veid pcn min akkurat, men synes ikke den er spesielt tung. Leste på psdata.no og en acers internettside at vekten var mellom 2,7 kg - 2,8 kg alt etter hvilken modell i 3000 serien man hadde. Psdata.no oppgav vekten til å være 2,8 kg.

Lenke til kommentar

takk for alle tilbakemeldingene.

 

Er søstera mi som skal ha denne. Etter det jeg har skjønt på henne skal pcen hovedsaklig brukes til husbruk(ehh hybelbruk er vel det rette ordet), men også til litt gruppearbeid og lignende. Er vel tvilsomt at den blir drasset med på for mange forelesninger.

 

Har jeg skjønt det rett når jeg mener å tro at denne ikke har tvutgang?

 

1.5 timer er vel det som er oppgitt hos acer også.

 

Acer oppgir vekten til rundt 2.8 for den jeg har kikket på, og 2.9 på den som har widescreen.

 

Anngående Dell bærbare så har jeg hørt om en del dårlige erfaringer anngående disse. Og ikke kan de matche prisen heller.

 

Enda en gang takk for alle som har tatt seg tid til å gi meg noen tilbakemeldinger.

 

Kommer sansyligvis til å handle den (dersom det blir denne pcen) hos

 

vaagen consulting

ligger lokalt til dersom det skulle være noe å klage på innenfor garantitiden. Forhandleren ligger i samme by.

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...