Gå til innhold

Trenger respons på denne gaming pc'en


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt til å kjøpe meg en pc i juni, men det ble det ikke noe av siden den ikke hadde blitt brukt noe særlig i sommmerferien. Nå har jeg planlagt å kjøpe pc'en i august. Jeg skal kjøpe pc'en på pcutstyr.no og har valgt ut de delene jeg skal ha. Jeg har en viss anelse om at det passer sammen og at det gir en god ytelse i spill, men ville bare sjekke med dere eksperter for sikkerhets skyld. Delene jeg har valgt er:

 

 

NEC DVD brenner ND-3540A

AMD Athlon 64 3200+

Seagate Barracuda 250GB SATA

EPoX EP-9NPA+, nForce4 Ultra

Mercury Miditower, Sølv

NorthQ Strømforsyning 400W

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Sapphire Radeon X800XL

Artic Cooling Kabinettvifte

Windows XP Home SP2, Norsk

 

Som sagt skal pc'en brukes til spilling (css, bf2, gta:sa+++) og da håper jeg at pc'en kjører disse spillene glatt. Siden jeg ikke vet så mye om overklokking så vet jeg ikke om jeg skal overklokke den, men vi får se=) Mercury kabinettet har ikke noen medfølgende vifter så jeg skal kjøpe noen av de Artic Cooling viftene, men jeg vet ikke hvor mange som trengs (noen tips).

 

Håper det er noen som kan gi respons på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corsair er vel stort sett på høyde med både OCZ og Kingston, så hvilke man velger er vel egentlig en smaksak.

 

Eneste jeg har å utsette på der er brenneren, mine erfaringer med NEC er at de bråker noe hinsides i bruk, og derfor vil jeg anbefale deg å heller legge litt mer penger i for å få en annen brenner. Plextor er et veldig godt alternativ.

 

Jeg ville også vurdert en noe sterkere strømforsyning for å stille bedre rustet mot fremtidige oppgraderinger.

Lenke til kommentar

mulig jeg tar feil og er helt på jordet, men er ikke det "bedre" med et nvidia skjermkort på nforce brikkesett og et ati skjermkort på et intelbasert chipset??

 

om du ikke har planer om å overklokke er det vel strengt tatt ikke nødvendig med mer luftstrøm enn det som er i kabinettet orginalt? Har ikke sett kab. irl men de pleier å fungere stort sett bra allihop?

Lenke til kommentar
mulig jeg tar feil og er helt på jordet, men er ikke det "bedre" med et nvidia skjermkort på nforce brikkesett og et ati skjermkort på et intelbasert chipset??

Jeg kjører selv Nvidia chipset og ATI skjermkort. Har gjort det i to år, uten antydning til problem. (Det eneste som har gitt meg litt problemer er lyd-driverne til Nvidia...)

 

EDIT

Til trådstarter: Med de komponentene du har valgt, vil en til to kabinettvifter holde i lange baner. Husk at strømforsyningen din fungerer også som en kabinettvifte. En vifte i bakkant (utblåsing) og en fremme (innsug) burde gi god kjøling med det alu-kabinettet du har bestemt deg for. :thumbup:

Endret av hilram
Lenke til kommentar
det der oppsettet så bra ut. men anbefaler og kjøpe noen bedre ram brikker, hadde dem selv en gang, kjøp OCZ eller Kingston!

Det minnet er veldig stabilt, men klokker veldig dårlig. Value minne fra Kingston eller OCZ er ikke nødvendigvis bedre.

 

Ser bra ut dette, men ville kanskje ha valgt denne harddisken istedet.

 

Den Seagate disker en veldig stille, og jeg har hørt veldig mange som er fornøyd med den. :)

 

Jeg ville også vurdert en noe sterkere strømforsyning for å stille bedre rustet mot fremtidige oppgraderinger.

Det er jeg helt enig i. Tagan har noen veldig bra PSU'er.

Lenke til kommentar
Jeg kjører selv Nvidia chipset og ATI skjermkort. Har gjort det i to år, uten antydning til problem. (Det eneste som har gitt meg litt problemer er lyd-driverne til Nvidia...)

Ja, men det jeg mente var om det kanskje er bedre å kjøre med nvidia skjermkort på nforce chipset dvs at du får en pitteliten ytelseøkning osv enn hvis du har ati skjermkort, vice versa med intel chipset.. Jeg er grusande sikker på at jeg leste noe sånt en plass.. *må finne ut*

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bestilt pc'en enda, men jeg har sett på noen andre "systemer". Nå har jeg jeg flere nye komponenter og vil sjekke om dette er bedre.

 

 

 

 

Cooler Master Centurion 530 Sort ny

MIST 500 watt strømforsyning 20/24 pins ny

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D ny

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz "Venice" ny

OCZ 1024MB Premier Dual Channel (2,5-3-3-7) ny

Seagate 250GB

Sapphire Radeon X800XL

NEC DVD-brenner ND-3540 bulk

Microsoft Windows XP)

 

Som dere ser har jeg lagt til en sterkere strømforsyning, nytt kabinett, et annet hovedkort, bedre CPU og forhåpentligvis bedre ram.

 

kr 10763,19 (ca. 400kr billigere enn det andre oppsettet)

Lenke til kommentar

Jeg kom nettopp hjem fra norway cup (tapte 2-0) så jeg har ikke sett på dette topicet på et par timer, men jeg skal sjekke ut dette med CPU. Jeg valgte 3200+ fordi jeg vil ikke overskrede 11000 + frakt med så mange hundre kronene.

 

Dessuten så kan jeg jo klokke CPU'en litt. Selv om jeg ikke har gjort det før så har jeg lest at det ikke er så vanskelig.

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...