Melfacion Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 Min neste historie tar jeg senere hvis det ønskes. en 3on3 som ble til 3on1 (meg) og gjett hvem som vant. Selvfølgelig venter i spenning
andre_sn Skrevet 2. august 2005 Skrevet 2. august 2005 (endret) uff da var jeg nesten ferdig med min historie men siden pcen tok den sure veien og fjernet hele teksten min så blir det ikke noe action før neste gang jeg er på jobb, imorra. ok det var grusomt kjipt på jobben så here goes... Vi var 6 stk på ra2.. 3on3. Kompisen min fra forrige historie og en annen kar (begge rimlig gode) gikk sammen med en super dust som ikke kunne forskjellen mellom en ubåt i ra2 og en ubåt i brusflasken. Jeg (med mine sovjet taktikker) ble satt på lag med 2 som ikke var veldig gode. Den ene litt bedre enn soppen på fiende laget og han andre en mellomting. Jeg valgte allied som vanlig, og valgte frankrike. Ble satt på den beste start posisjonen, en liten landgang inn til min "øy" og en bor var de veiene fienden kunne komme. Resten tok elvene seg av. Jeg var rask med å bygge opp basen og bygget meg raskt nedover mot nærmeste ressurs felt. Pleier alltid å bygge basen min, eller forsvarsværker rundt ressurser så de bare blir mine, og vanskligere for fienden å ødelegge harvesterne mine. Dette feltet delte jeg med den dårlige karen på deres lag, så regnet med at vet ville gå greit. Mens jeg laget en liten styrke som skulle ta hånd om han, ble den dårligste på mitt lag regelrett knust, han var beleilig plassert mitt mellom de 2 gode på fiendens lag. Litt senere fikk den andre kompanjongen min besøk av menger av tanks og klarte så vidt å holde de unna, bare for å bli ødelagt av neste bølge. Siden det da var 3 mot meg sluttet jeg med hær bygging og gikk over til grand cannon bygging. langs elva og broene fylte jeg ut med anit-alt-mulig-rart. dyngevis. høsta inn mineraler som en gud og fylte opp det jeg kunne, for jeg visste at de ville komme med en enorm hær knocking on my door. (Dette var før jeg hadde oppdaget det geniale med ifv desværre) men deres første enorme hær ble slakt, deres andre og nummer 3 også. Hver gang siste tank var knust bygget jeg bare opp igjen det tapte. I mellom tida hadde jeg også fått bygget opp masse fly, verdig englands royal airforce. med 10 grupper fly og spy satelite var duket for strategisk bombing. Harriets er raske nok til å unngå mesteparten av fiende skyts, og mot armeer på farten er de ypperlige for å ta ut de værste gutta. Men med mesteparten av ressursene og mapet under deres kontroll ante jeg en langsom og sikker død. Grunnet min enorme festningsverker var det vansklig å få ut en stor nok hær, men siden fienden angrep sjelden ved broen min åpnet jeg litt opp der og dyttet ut med de billigere tankene. Endelig i nærheten av mitt første angrep, glemte jeg helt å bygge hunder, noe kompisen min var så sleip å utnytte. En enslig prikk på kartet beveget seg mot min base. Jeg var selvfølgelig opptatt av å se på rekke med rekke tanks sette seg opp utenfor basen min i ly av litt gapgenerators. Jeg så selvfølgelig hæren nærme seg og tenkte at dette var en fin tid å angripe på, mens deres hær var ute på tokt. Sjekke forsvaret deres. De hadde jo gap de og. Jeg gikk ned for å sjekke mine forsvarsværker at alt stemte før deres neste (største bølge hittil) skulle prøve seg på mine grand cannons. Så så jeg den enslige soldaten "min" bevege seg mot nærmeste power plant. Alt jeg hadde satte jeg på angrep. Dytta ut hunder, men akkurat ikke i tide. "bzzzzzzzeyouw" sa det. Radaren gikk. Grand cannonsene mine satte seg i dvale og bølge på bølge med fiendtlige tanks strømmet inn. Sjakk matt tenkte jeg. Satte alt jeg hadde bygget opp i angrep. FIkk trengt meg inn og ødelagt mesteparten av en av deres baser før strømmen gikk på igjen. Hans hær like fulltallig og mine forsvarsverker knust tilbake til steinaldern. Hadde kanskje bare 20 grandcannons og en 10-15 prismetårn igjen. De klarte å knuse litt men ble raskt overmannet, flyene mine bombet det de klarte og min hær på tokt var det ingen vits å kalle tilbake. Den sendte jeg bare på hoved basen til han lengst unne. De hadde satsa mesteparten på styrker så fikk slått meg godt inn der og før basen kollapsa og hæren deres satte seg på mop up mode. Hæren min var nå redusert til smuldrende aske. De vant, men det tok sin tid. Husker ikke hvor lenge men de ble litt overrasket da deres første base hadde falt. Men lo godt da spionen deres kom seg inn i mitt powerplant. Men spennende var det, og jeg fikk en GOD del poeng også! Endret 2. august 2005 av andre_sn
Elyas Machera Skrevet 5. august 2005 Skrevet 5. august 2005 Gleder meg, alle mine episke kamper fra Kampen om Midgard var da jeg ble rå eid av noen noober som hele tiden ødla citadellet mitt Bygde det opp 5 ganger, så hadde jeg ikke mer cash Råeid av n00ber, kanskje et lite paradoks. Hvertfall hvis du ikke er en n44b ^^ Ved senere anledninger, legg litt mer vekt på å skrive ordentlig, og litt mindre på å øke post count.
Wyldelife Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Gleder meg, alle mine episke kamper fra Kampen om Midgard var da jeg ble rå eid av noen noober som hele tiden ødla citadellet mitt Bygde det opp 5 ganger, så hadde jeg ikke mer cash Råeid av n00ber, kanskje et lite paradoks. Hvertfall hvis du ikke er en n44b ^^ Ved senere anledninger, legg litt mer vekt på å skrive ordentlig, og litt mindre på å øke post count. Tro meg, øke postcount er nok ikke noe jeg sikter etter. Peonget med posten var at jeg hele tidne ble eid. Vet ikke hvorfor, men det kan kanskje ha noe med at jeg starta rett på multiplayer
Elyas Machera Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Jaja, skjønte bare ikke vitsen med å kalle folka som "eide" deg for noobs
DaChronix Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 ............... et lite tips til degi RA2 siden du tydeligvis ble slått av en ejelt spion (ja, du ble jo det ;D). BYGG FOR GUDS SKYLD MURER!! spesielt når du spiller mot allies, de er bare sleipe kan ikke huske noen "episke kamper" selv ifra noen RTS runder jeg har kjørt både på LAN og over internet, men vil man ha mye action så burd eman prøve seg på Total Annihilation syns jeg i multi
figure_02 Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Jaja, skjønte bare ikke vitsen med å kalle folka som "eide" deg for noobs Kanskje de hadde dårligere rank en ham selv
Sigga Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Damn, mye bra fortellinger her. Har ikke hadd så mange episke kamper, men det har blitt noen nerverpirrende runder der jeg har slått bruttern i NFS. (Han er vanligvis mye bedre enn meg )
andre_sn Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 ............... et lite tips til degi RA2 siden du tydeligvis ble slått av en ejelt spion (ja, du ble jo det ;D). BYGG FOR GUDS SKYLD MURER!! spesielt når du spiller mot allies, de er bare sleipe kan ikke huske noen "episke kamper" selv ifra noen RTS runder jeg har kjørt både på LAN og over internet, men vil man ha mye action så burd eman prøve seg på Total Annihilation syns jeg i multi ja veit, men er som regel flink nok til å se på kartet til å se disse spionene, og somregel har jeg andre ting å tenke på enn murer.
kenneth11 Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Det er Desember 2003, jeg og en kompis spiller FIFA 2003 med 45-minutters kamp. Jeg er Inter, han er ManU. 2 minutter ut i kampen legger Ryan Giggs opp, sender en ball fra drøyt 35 meter rett på lissa til Ole Gunnar Solskjær, mål. 1-0 til han 10 minutter: Jeg kommer tilbake. På corner går Christian Vieri himmelhøyt, og skaffer 1-1 25 Minutter: Frispark på kanten av 16-meteren. Marco Matterazi tar den. Den går rett på Barthez, men på returen kommer Christian Vieri framover og sparker den inn. 2-1 57 minutter: Paul Scholes suser fra midtbanen og til kanten av 16-meteren, og serverer den til Ryan Giggs. 2-2 60 minutter: Roy Keane "Is at it again". Grisetakler Javier Zanetti, rødt kort. 65 minutter: Ruud Van Nistelrooy slipper til igjen. Målmaskinen mottar en pasning fra Nicky Butt på høyre siden av 16-meteren, skrår inn mot Toldo, lobber over. 3-2. 70 minutter: Christian Vieri scorer sitt 3.mål for dagen. Mottar igjen en corner, sender den over Barthez - 3-3. 75 minutter: Marco Matterazi suser gjennom ManU sitt forsvar, lobber over. 4-3. 85 minutter: Ryan Giggs får sitt ene mål. Dribler gjennom 16 meteren, setter den i høyre hjørne. 4-4. Overtid: Gary Neville roter, grisetakler Matterazi, straffe. Christian Vieri setter den sikkert i høyre hjørne, og avgjør en spennende kamp
kenneth11 Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Nå husker jeg en til historie, lite mini-LAN nå nylig, 4 spillere og en "dommer", spillet er Act of War Jeg og min allierte spiller skaffer oss oljekilder over hele kartet, på hvert område så lager vi også en miniforsvarsgruppe, 2 grupper med 10 soldater, 2 tanks, 1 Bradley og en Apache. Vi spiller begge US Army, mens de er henholdsvis Consortium og Task Force Talon. Sirka klokka 18:00 begynner mitt angrep. 2 "divisjoner" med Abrams tanks ruller forover med US Marines på flankene og et par Javelins. Apaches flyr også framover, med noen grupper Blackhawks. Av og til flyr noen F-15s over Noen hundre meter unna basen til Consortium fyren, ser jeg forsvarsverket hans. Han har en mur med AK-74 soldater, noen SA-7 soldater, flere RPG-7 Soldater og sist men ikke minst: Tanks! I en halvtime kjemper vi oss framover, men midt i slaget finner jeg på en god taktikk. Mine Marines massakrerer nærmest alle SA-7 folka, så lander en Blackhawk midt i basen deres, slipper av noen Marines, og flyr ut igjen. Dette blir repetert, og til slutt er det rundt 30 marines i basen hans, sammen med 4-5 Javelins. Jeg ødelegger Barracksene og pansergreia hans, sammen med mesteparten av strømanleggene hans. I mellomtida ruller 2 grupper til med Abrams gjennom skogen som er pent plassert mellom Vestflanken og Nordflanken hans. Min allierte spiller har i mellomtida ganske klart drept Talon, så nå kan vi fokusere på han alene. Plutselig så kommer 5 helikoptere og dreper alle mine folk inne i basen deres. Så får han bygd basen på nytt. Snart ser det nærmest ut som en by der inne! Annenhvert "Kvartal" er det en Barracks, han ser ut til å satse på infantri. Så han har den forsvarslinja. Men, mine 2 grupper med Abrams ser ut til å bryte gjennom i skogen. Og det gjør de. Etter dem kommer Marines, Apacher, F-15s og Paladins for å ødelegge basen 10 minutter er basen hans i ruiner, men selve bygningene i forsvarslinja, de holder fremdeles. Han kan fortsatt produere units, siden han har Barracks der. Mine 2 Abrams grupper dreper de få tingene som er igjen, trekker seg ut av skogen sammen med resten av unitsa, alle sammen trengs til kjempingen på fronten Jeg lager en ny "divisjon" med Marines, som marsjerer til fronten. Alle oljekildene bortsett fra den Consurtium starter med og en som han tok ved fronten, er nå i mine eller mine allierte sine hender. En ny gruppe Abrams, sammen med noen Paladins, flere Apaches, 2 nye kontrolltårn, jeg bygger mye. Paladinsa mine stilles opp til å skyte ned mot posisjonene hans, sammen med mortarfolka mine. Dette ser ut til å bli gjennombrudd 20:00. Hardbarka spilling har endt i at forsvarslinja hans har kollapset. Gudd Bai. Ingen har spist middag, så vi ringer Pizza & Kina Expressen
kenneth11 Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Enda en historie, denne gangen fra mini-LAN i Empires: Dawn of the Modern World. Tidsalder er WWII, jeg er Tyskland, han er USA. Mappet vi spiller på har en stor elv som skiller mellom oss. Jeg bestemmer meg for å spille defensivt, og lager mitt eget "Festung Deutschland", en svær mur rundt Town Centeret og resten av basen. Både innenfor og utenfor er det tårn og artillery klare, og utenfor basen har jeg 2 forsvarslinjer med masse folk. Har også et par docks, bygger vel sånn omtrent 20 Bismarcks og 30 ubåter. Plasserer dem på vannet, og sender også fly inn for å skyte ned alt og alle. 10 minutter etter jeg er ferdig med å bygge festningen kommer hans første angrep. Landingsfartøy lastet med G.Is, Army Rangers, Engineers, tanks, alt mulig, kommer mot min side av elva. Overraskelse! Ingen båter kommer over elva, takket være slagkraften min. Moroa tar ikke slutt. Jeg sender en V2 rakett på basen hans, fulgt av masse V1 raketter, ødelegger nesten Town Centeret hans. Så begynner han å bli smart. Bygger masse slagskip og masse ubåter. I et svært sjøslag midt på elva så senkes mine Bismarcks, men mine ubåter senker hans ubåter og gyver løs på slagskipene mens jeg lager Bismarcks. Etter rundt et kvarters kjemping på elva trekker min flåte seg ut. Han har tatt første stikk. Han sender menn i land, som øyeblikkelig blir massakrert av MG-42, tårn, King Tigers og Neuer Soldat. Problemer for han? Ja. 15 minutter senere har han brutt gjennom linja. Rett ut så er det de enorme bølgene som gjør at jeg må gi den første forsvarslinja bort. Etter dette blir det rett og slett tankslag utenfor muren min med masse artilleri Til slutt er han tom for ressurser men jeg har igjen 100 gold, 100 food, 100 wood og 200 stone tror jeg det var. Da var det rett og slett og lage de unitsa jeg kunne for å ødelegge han.
Whalecore Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 (endret) Spill: Age of Empires II, The Conquerors tips: hvis dere syns første del er kjedelig, hopp til "Imperial Age" avsnittet.. der det skjer ;p Jeg, og tre venner av meg var på lan. Type: Random map, Conquest (ikke noe wonder/relic win) Civ: Spanish Map: Black Forest (jungel) Størrelse: Giant Alle mot alle, + to boter som var på lag. Jeg forklarer dette fra min side, ettersom jeg glemte å lagre replay Jeg har spilt Age of Empires II veldig lenge, men har ikke blitt særlig god.. vet ca. hva som er bra mot hva og hva som sparer seg å lage mye av. Dark Age Det begynte godt, tenkte jeg skulle ta det med ro i Dark Age, slappe av.. bygge mange Villagers, bruke opp all råvarene (busker, villsvin, hjort, sau (kalkun)) før jeg advanca til Feudal Age. Feudal Age Jeg satte nå litt flere folk på å hogge tre, gull og stein.. og så byggde jeg farmer rundt town center og mill. Bare for å irritere, så sendte jeg skirmishers og spearmen til en av motstanderene, bare for å ødelegge litt økonomisk. Basen hans var sør for min. Castle Age Jeg fant ut at jeg ville gå for Paladins + Conquistadors i angreps gruppa, så jeg satt flere folk på gull. Jeg hadde nok stein til to slott, de bygget jeg med en gang. Jeg brukte meste delen av tida i Castle Age på å scoute etter en fin baste jeg kunne ta, og å samle inn resurser (spesielt gull) Imperial Age Jeg hadde allerede startet å oppgradere hester, men jeg gjorde resten nå. Etter å bygge en stor nok hær, bestående av ca. 40 Paladins/Conquisadors, tre Trebuchets, et par rams med Pikemen inni og tre ridende munker, Bestemte jeg meg for å angripe... med alt jeg hadde. Han jeg angreip hadde mye forsvar, men det hindret ikke meg i å totalt ødelegge basen hans med mine full oppgraderte styrker... eller? Han var Franks, = billige slott. Jeg begynte med å bruke Trebuchets til å ødelegge de næreste slåttene, så brukte jeg Conquistadors til å ta Trebuchettene rett attmed muren, slik at de ikke ødela rams. Så flytta jeg alt litt tilbake, og gikk inn med rams. Det tok ikke lang tid før jeg fikk hull på muren, og da kommer kavaleriene hans ridende inn for å ødelegge rams. Jeg dropper da av Halberdiers fra rammene og dreper hestene hans. Her var det på tide å flytte fremover. Jeg satte trebuchets på å ødelegge de 'neste' slåttene, slik at Paladinene mine fikk fri bane in til Town Centeret. Jeg forventet selvsagt stor motstand, spesielt Pikemen... og det kom. Jeg sendte inn Conquistadors for å drepe Pikemen, men jeg fikk ikke tatt dem.. planen min var å 'kite' dem bortover, hit and run tactics, jeg skyter en mann, rir videre, skyter en mann rir videre osv. Men uheldigvis så fikk jeg ikke nok rom til å gjøre dette, og mine Conquistadors ble slaktet av hans Pikemen. Nå sendte jeg bare alle Paladinene mine til hans Town Center for å håpe å gjøre noe skade..... men der venter jo selvsakt tre slott for å ødelegge for meg. Trebuchettene mine var ødelakt av fientlig infanteri, så det var snipp snapp ute for mine Paladins. Det store slaget om byen hans var tapt. Helt tilfeldig, så blir jeg stormet av en annen spiller rett etter nederlaget. Og han klarer enkelt å ødelegge muren min, og de to slottene mine, og har dermed full tilgang på basen min. Jeg tenker plan B med en gang.. "EVAKUER!!" Dere husker kanskje at jeg nevnte at jeg irriterte en kar i sør, merkelig nok så hadde han sovnet, og jeg spaserte rett inn i basen hans med fem-seks Villagers, et par Paladins, og bygget meg opp. For å senke han som angrep meg med å finne meg, bygget jeg en god del mur i 'passasjen' fra den gamle basen min, til den nye. Jeg hadde veldig mye resurser, så jeg sleit ikke med det.. det første jeg gjorde, var å bygge stable, å begynne å trykke 'N' (hotkey for paladins) som en gal.. ouch... ikke mer gull. Enkelt og greit så brukte jeg han som sov sine råvarer.. der var det nok gull, stein, tre og mat for en stund ja Selvsagt så var det bare et spørsmål om tid til han som hadde angrepet meg skulle finne den nye basen min. Jeg fant ut når ved hjelp av den gamle muren min, han satte units rundt der, så jeg fikk oversikt over hvor mye som kom osv. Jeg bruker rett og slett terrenget på mapet til å få overtaket.. Jeg lager en flankegruppe bestående av en god del paladins, og en trebuchet, og gjemmer de litt bort fra hans hær, i flanke posisjon, klare til å katapulter og trebuchets. Jeg laster opp et bilde og håper dere forstår det bedre nå Jeg bare fortsetter å samle inn resurser, helt til jeg blir overasket av et angrep bestående av kavaleri. Han ødelegger towncenteret mitt, jeg sniker bort et par Villagers og noen Paladins øst-over. Tilfeldigvis så kommer jeg UNDER basen på han som angriper meg... bare et lite vann i veien for meg, og basen hans. Det er også en relic i nærheten.. jeg sikrer meg den. Jeg har mye resurser, så jeg bygger to slott, murer der jeg kom fra, og en dock. (+ munkehus da) Jeg begynner å oppgradere Cannon Ships.. og når de er ferdig oppgraderte så bygger jeg 5-10 båter, og spiser basen hans opp innvendig.. Town Centeret er innen rekkevidde for mine båter.. perfekt! Etter ganske mange forsøk på å forsvare seg / ødelegge mine båter, så gir han seg. Burde også nevnt at han som såv, våknet og resigna litt etter han forstod hva som hadde skjedd. One more to go! (tre hvis man teller med computer) Jeg byggde en ny base i nærheten av båt styrkene mine. Perfekt forsvar. Som dere kanskje husker så hadde jeg en munk, han brukte jeg til å ta over hus fra han jeg var i basen hos. (tror vi hadde spilt i ca. fire timer her) Litt lenger nord, ca. nordforbi der jeg hadde den første basen min var det en gjeng villagers som hadde hogget gull der oppe. Disse brukte jeg til å bygge stable, og siege workshop. Jeg bygget styrker til å knuse den ene computeren, for så å bygge base i hans base. (tredje gang jeg bygger base inni noen andre sin base ;p) Nå har jeg to baser = mer resurser, mer kontroll på kartet. Jeg bygger noen slått i den nyeste basen min for å forsvare meg litt. Jeg samler inn gull fra overalt jeg kan. Og begynner å bygge meg opp til et siste angrep. Jeg satset på Paladins og Conquistadors, Scorpions, Rams, en Villager, Bombard Cannons og Trebuchets. Trebuchets til å ta slott, Bombard Cannons til å ta fiendtlige Trebuchets, Rams til å ta mur og så ri inn med en god Kavaleri styrke for å drepe styrker. På veien bort 'smacket' jeg den andre computern, og da var det bare en igjen. Jeg kom meg kjappt inn i selve basen hans. "Heldigvis" for meg så hadde nesten alle styrkene hans gått å letet etter min(e) base®, så jeg tenkte på en kjapp løsning. Hva om jeg murer meg selv inni hans base? Joda, jeg tettet igjen hullet jeg ødela med en Gate, og fikk alle styrkene mine inn. Jeg bygget også et slott. Jeg begynte med å ødelegge barracksene (rax') hans fordi jeg fryktet Pikemen..... men det var allerede bygget en god del, og de kom mot meg. Jeg løp tilbake til slottet jeg hadde bygget, og mistet en stor del av hestene mine, resten brukte jeg til å ødelegge mer.. men så kom han med angreps styrkene sine, de han hadde brukt til å ødelegge den ene basen min. Merkelig nok tenkte han ikke på å bruke 'Delete' knappen for å ødelegge sin egen mur for å komme gjennom, istedet begynte han å slå på min Gate for å komme inn. Til slutt klarte han å komme seg inn, og drepe resten av styrkene mine.. nok et slag tapt. Jeg låg fortsatt ganske godt ann økonomisk, så jeg begynte å bygge meg opp igjen, jeg hørte han whinet om at han hadde lite tre og gull.. mens hos meg var det overflod.. gøy (uten gull og tre i AoE så kan man ikke bygge noen offansive units) Jeg sa at jeg hadde mye resurser igjen, og begynte å bygge opp en diger hær, og det gjorde jeg. Han resigna, og her var det gått seks timer og sju minutter. Dette er ihvertfall det mest episke kampen jeg har hatt, det var gøy! Noen screenshots: Her er bildet etter han siste resigna, se på resursene mine, nok til å bygge en stor hær. (+ jeg har noe fra før) Se tiden: 06:07:49 Jeg beklager at dette ble en veldig lang post.. men jeg ville bare skrive det ned håper ihvertfall noen har lyst til å lese det Beklager også alle feil, men tror det skal være lesbart er ganske lei av å skrive nå så.. Over og ut. Edit: leif Endret 11. september 2005 av xantir`
Tommy T Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Ingen andre som har historier? Samme spør jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå