Gå til innhold

Temperatur på prosessor

TheBoz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en maskin med et P4PE hovedkort og en Pentium 4 2,4 ghz. Da jeg kom hjem i dag var maskinen hengt seg opp, ville ikke komme noe på skjermen og hd lampa lyste konstant. Var også utrolig varmt på datarommet, siden det er en god del utstyr her. Kan maskinen rett og slett ha blitt for varm og hengt seg? Har nå lagt inn Asus PC probe for å se på temperaturen, og den ligger nå på 49 grader på CPU og 36 på hovedkortet. Er dette for høyt eller er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo litt vanskelig og si hva som kom først av høna og egget her, den KAN jo ha hengt seg opp pga varme, men det er like sannsynelig at den har hengt seg opp med noe som har brukt 100% cpu, og derfor blitt så varm...

Du får sjekke litt med Probe fremover, den temperaturen du nå har er i alle fall helt greit, og innenfor hva man kan kalle normalt.

Skrevet
Det er forholdsvis normale temperaturer. Drev du med noe arbeid på pcen når du var borte? Virusscan/Defragm. eller noe?

Takker for svar!

Drev ikke med noe spesielt på pc`en, den sto bare på inne i XP etter at jeg glemte å slå den av da jeg har vært inne med remote dekstop fra hybelen. Men slår meg til ro med at temperaturen er ok, og følger med litt frammover etter om det er noe andre problemer.

Skrevet

har hatt samme problemet selv..

pcen har hengt seg når jeg kommer hjem..

min er jo overklokka så det er nok noe annet, men den er ikke så varm da..

Idle 35..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...