Gå til innhold

Netcom Forsikring - White Label Insurance


Anbefalte innlegg

Hva er det egentlig Netcom har gjort med forsikringen sin? Før mente jeg at nettopp forsikringen var et godt argument for å velge Netcom, særlig med tanke på bedriftsmarkedet. Jeg skjønner godt at dem velger å outsource denne virksomheten, men hva er White Label Insurance for et selskap? I 2003 hadde en av de norske avdelingene et underskudd på 11 millioner, mens underskuddet for den andre avdelingen var på nærmere 2 millioner.

 

Behandlingstiden er nå kuttet ned fra et døgn, til en time. Fordi man tar alt direkte over telefonen. Egenandelen er økt først fra 0, til 300 kroner, mens den nå er på 350 kroner.

 

I tillegg har Netcom valgt å gå utenom forhandler når det gjaldt å utstede erstatning. Nå får man altså telefonene direkte tilsendt fra Netcom. Der Netcom kun påberoper seg et års garanti? Har virkelig Netcom noen mulighet til dette, trodde ikke forbrukerne kunne får dårligere rettigheter enn det loven tilegner gjennom Forbrukerkjøpsloven?

Da var det gamle systemet mye bedre ved at man fikk et tilgodebrev som ble faxet til stedet der du ønsket å kjøpe ny telefon, også kjøpte man en ny telefon av butikken.

 

Flere som har reagert på den nye forsikringa til Netcom? Nå koster den jo plutselig 46 kroner måneden også. Synes Netcom har vært dårlige til å gi informasjon om den nye forsikringa, eller er det bare jeg som ikke har fått det med meg?

 

Det største problemet er vel at det tok så lang tid å få sim-kort, noe av poenget tidligere var jo at du skulle ha nytt sim-kort i løpet av et døgn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der Netcom kun påberoper seg et års garanti? Har virkelig Netcom noen mulighet til dette, trodde ikke forbrukerne kunne får dårligere rettigheter enn det loven tilegner gjennom Forbrukerkjøpsloven?

En garanti kan en produsent, forhandler, e.l. gi som de ønsker så lenge garantien gir deg noe mer, enten i varighet eller innhold, enn reklamasjonsrettighetene du får gjennom forbrukerkjøpsloven. Gir den de samme rettighetene som du har ved reklamasjon har de ikke lov å kalle det garanti. En produsent kan gi deg 1 mnd garanti om de ønsker, så lenge det faktisk er en garanti.

Uansett har du jo reklamasjonsrett på en mobiltelefon i 2 eller 5 år (alt etter hvem du spør) etter lov om forbrukerkjøp.

Lenke til kommentar
Der Netcom kun påberoper seg et års garanti? Har virkelig Netcom noen mulighet til dette, trodde ikke forbrukerne kunne får dårligere rettigheter enn det loven tilegner gjennom Forbrukerkjøpsloven?

En garanti kan en produsent, forhandler, e.l. gi som de ønsker så lenge garantien gir deg noe mer, enten i varighet eller innhold, enn reklamasjonsrettighetene du får gjennom forbrukerkjøpsloven. Gir den de samme rettighetene som du har ved reklamasjon har de ikke lov å kalle det garanti. En produsent kan gi deg 1 mnd garanti om de ønsker, så lenge det faktisk er en garanti.

Uansett har du jo reklamasjonsrett på en mobiltelefon i 2 eller 5 år (alt etter hvem du spør) etter lov om forbrukerkjøp.

Hvem skal man da reklamere til når telefonen ikke går gjennom noen forhandler, og jeg mistenker at forsikringsavtalen ikke kommer til å vare i 2 - 5 år. Kan man da gå direkte på Netcom?

Lenke til kommentar

Altså. Hvis du har kjøpt en telefon hos en forhandler kan du reklamere hos forhandleren innen reklamasjonstiden uansett om du har forsikring eller ikke.

 

Hvis du har en forsikring som du ønsker å bruke ved et tap/tyveri må du ta kontakt med forsikringsselskapet, eller et ledd de bruker i mellom. I dette tilfellet Netcom. Sjekk her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...