Gå til innhold

Overklokke MSI K8N Neo2 Platinum


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Endelig en som har samme problem som meg!

Det er HELT umulig å få den høyere en 250 uansett hva jeg fikler med!

Noen sier at cpu'n min kanskje ikke går lengre, men det tor jeg ikke på, fordi jeg kan klokke til 2,5ghz og spille BF2 ei hel natt(testa), men ikke skru den til 2,51 :mad:

Da fryser alt til is som det skulle vært 100000000 spek :nei:

Må være noe vi kan gjøre.

Vi vil høyere.

Noen som kan hjelpe oss?

Tuser takk :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

ok - til dere som bare tar en titt innom og skriver bare for å skrive setter jeg pris på dere har akkurat samme hardware og litt mer spesifikk erfaring - jeg hadde ikke spurt igjen om jeg ikke virkelig lurte...

 

jeg har prøvd de fleste kjente triksa uten hell - er heller ikke helt ny så ikke repeter hverandre med samme svar

 

det som mest interessant er hvilken bios dere bruker, cpu og alle innstillinger av volt,fsb og htt

 

og til deg som hadde samme problem; har prøvd å svare deg flere ganger, men får bare mld om at brukernavnet ikke eksisterer, men takk for svar... plasseringen på minnet mitt er ikke feil

Endret av Brute
Lenke til kommentar

Jeg hadde noe av det samme problemet. :blush: ...HADDE samme kortet... har 3200+ venice, og kom ikke høyere enn 2300mhz. 1mhz til og systemet ville ikke starte. :thumbdown:

 

byttet til DFI Lanparty ultra-D og problemet ble fikset :dribble: .... kan nå kjøre stabilt på 2460mhz...

Brukte forresten samme komponenter på begge HK... :hmm:

 

Har bare EN ting å si.... Drit i MSI... det funker ikke til overklokking

BRUK:

-DFI

-Abit

Lenke til kommentar

MS-7025

BIOS: 1.B (siste fra MSI)

Venice 3200+ (LBBWE 0535 FPMW)

512 CH-5 og 512 Speed Premium (begge TwinMOS, kjører dual 2,5-3-3-1T)

Rambrikkene står i slot 3 og 4 (de lengst fra CPU).

Volt CPU: 1,5

Volt RAM: 2,8

FSB: 260

CPU multi: 10

HTT multi: 4

RAM Hz: ca 216MHz (har satt Max MemClock til 166MHz, betyr 6:5 devider)

Andre justeringer er som anbefalt i "alle" tråder om overklokking av dette kortet.

HD er tilkoblet IDE og ikke SATA.

Bruker onboard lyd og NIC.

 

Vannkjøling på CPU.

Første jeg gjorde da ny topp til TDX'en var ferdig var å bytte goopet under kjøler på chipset. Det som var der så ikke bra ut (litt søl i det ene hjørnet).

Om ting skal kjøres hardere må nok hele kjøleren byttes ut med noe bedre i tilleg til plansliping av chipset.

 

Er rimelig fornøyd med både kort og prosessor. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Og jeg har kjørt med 345x8 (benchet litt på 350x8.. ikke helt stabilt).

Til vanlig bruk 24/7-stabilt kjører jeg med 300x9 - VCore startup 1.475 + 3% "over VID". (Venice 3000+ til kr. 1000).

Bios 1.B - (moddet av Sideeffect).

Dette er ett *kongekort* blant nForce3 250-korta.

De som skylder på at MSI-hk er dr**t kan heller skylde på sin manglende kunnskap eller manglende evne til å løse ett problem.

MSI er en av flere HK-produsenter som lager HK som også skal benyttes av "ikke-klokkere".. og samtidig yte bra.

Det sier seg vel selv at ett gitt HK ikke uten videre lar seg klokke til himmels uten at man veit hva man gjør/setter seg inn i "hemmelige" tweaks.

Dette HK har nok av dette, men benytter man rett Bios, kompatible RAM-brikker (gjerne BH5) så klokker/yter HK'et særdeles bra. Og så må man vite noe mer enn en generisk klokkeguide beskriver (eller en klokkeguide for ett spesifikt HK).

Du må finne ut av akkurat *ditt* HK/Bios noe som krever en del tid/research/prøving og feiling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...