Marti Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Jeg trenger et program som kan kopiere alt innhold fra en mappe på maskinen min og over på en nettverksmappe som f.eks. \\server\bruker, på min kommando. Hvis det f.eks. er et ikon jeg kan høyreklikke på som ligger i tray og velge "Start Prosess" e.l. hadde det vært veldig fint.
Hårek Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Trenger ikke noe program for det. Bruk xcopy i en batch fil, og lag en shortcut til .bat filen. http://www.microsoft.com/resources/documen...n-us/xcopy.mspx
Marti Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Skrevet 25. juli 2005 (endret) Skal teste det nå. Takk hårek . Endret 25. juli 2005 av Marti
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Dette høres smålig genialt ut. Prøver å ta kopi av skole-mappen min, men får det ikke til å funke Lagrer denne linjen som en .bat-fil: xcopy C:\Documents and Settings\Morten\Mine dokumenter\Dokumenter\Skole D:\emtec /s /e Noen som vet hva som er gale?
sofTest Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Lagrer denne linjen som en .bat-fil: xcopy C:\Documents and Settings\Morten\Mine dokumenter\Dokumenter\Skole D:\emtec /s /e Prøv: xcopy "C:\Documents and Settings\Morten\Mine dokumenter\Dokumenter\Skole\*.*" /s /e D:\emtec
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Lagrer denne linjen som en .bat-fil: xcopy C:\Documents and Settings\Morten\Mine dokumenter\Dokumenter\Skole D:\emtec /s /e Prøv: xcopy "C:\Documents and Settings\Morten\Mine dokumenter\Dokumenter\Skole\*.*" /s /e D:\emtec Takk takk Siden vi er igang, det er ett par mapper jeg ikke vil den skal kopiere, går det an og eksludere de?
sofTest Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Siden vi er igang, det er ett par mapper jeg ikke vil den skal kopiere, går det an og eksludere de? Har ikke brukt denne muligheten selv, men du kan teste med: xcopy "C:\Documents and Settings\Morten\Mine dokumenter\Dokumenter\Skole\*.*" D:\emtec /s /e /EXCLUDE:nocopy.txt Du må også lage en fil nocopy.txt, helst sammen med bat-filen, eller oppgi nøyaktig bane til den. Denne filen inneholder katalognavnene du ikke vil kopiere, f.eks. nocopy\ nocopy2\
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Siden vi er igang, det er ett par mapper jeg ikke vil den skal kopiere, går det an og eksludere de? Har ikke brukt denne muligheten selv, men du kan teste med: xcopy "C:\Documents and Settings\Morten\Mine dokumenter\Dokumenter\Skole\*.*" D:\emtec /s /e /EXCLUDE:nocopy.txt Du må også lage en fil nocopy.txt, helst sammen med bat-filen, eller oppgi nøyaktig bane til den. Denne filen inneholder katalognavnene du ikke vil kopiere, f.eks. nocopy\ nocopy2\ Takk, det funket strålende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå