nokiakiller Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Siden det ikke finnes noen guide om påføring av kjølepasta her på forumet så lager jeg en liten en: PS denne guiden er beregnet på "vanlig" kjøling (kjøle ribber/vannblokk) og ikke ekstrem kjøling 1 rens prosessoren for gammel kjølepasta - dypp en q tip i isopropanol og bruk den for og fjerne den gamle kjølepasta en 2 påfør en liten kule med kjølepasta på kjernen av prossesoren/heatsprederen - IKKE bruk mye kjølepasta, det skal bare være et tynt lag - bruker du for mye kjølepasta så vil efekten bli dårligere, goopen er ikke der for og kjøle, men for og transportere varmen fra prosessor til kjøleribba/blokka 3 bruk et kreditkort/førerkort eller lignende for og få spredt den utover - kan bruke hva som helst så lenge det er rent 4 monter kjøleribba/kjøleblokka 5 de fleste gode kjølepastaer har "innkjørings tid" og du vill merke en liten nedgang i temperaturen når pastaen har fått "kjørt seg inn" da burde du ende opp med noe sånt: bildet er hentet fra www.overklokking.no for en mer nøyaktig gjennomgang anbefaler jeg denne guiden på overklokking.no Goop guide en annen guide som også er bra er denne som er laget av Arctic silver Edit: som nevnt lengre ned i tråden så er de bildene nedenfor "rigtige" hvis du skal ha ekstrem kjølig (vappochill eller lignende) Så helt til slutt 2 eksempler på hvordan det IKKE skal gjøres: så lykke til med goopingen hilsen nokiakiller Edit: Takk til Pels som sa i fra om mengden av pasta (skal være lite pasta) Takk til benz for linken til artic silver sin goop guide Takk til Goophy som sa i fra om det med ekstrem kjøling Takk til bengh som advarte om at aceton kan løse opp limet som holder prosessor kjernen (forandra det til isopropanol jeg) (annbefalt av overklokking.no) Endret 27. juli 2005 av nokiakiller
Pels Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Brukbar den. Du kan i tillegg skrive at det må være et tynt lag med pasta.
Goophy Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Ikke vits i å gni utover hvis du har HS, da holder det lenge å ta en liten 'dæsj' i midten og presse på kjøleren. Angående bildene du fantes, det er ikke gjort feil. Det finnes noe som heter kondens, det kan forekomme når man har litt heftigere kjøling. For å unngå kondens på elektronikken er det bare å smøre i vei med ikke-strømførende goop som feks. Artic Ceramique.
Sink Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Stemmer det siste der gjorde det hos en kompis når vi skulle monere vapo'en :>
Pels Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Kanskje trådstarter tenkte på vifter og den slags, ikke ekstremkjøling. De fleste nybegynnere pleier ikke å anskaffe en Vapo vil jeg tro
benz Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
nokiakiller Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Skrevet 26. juli 2005 (endret) da har jeg redigert guiden litt og til slutt vil jeg takke: benz for linken til artic silver sin goop guide Goophy som sa i fra om det med ekstrem kjøling Pels som sa i fra om att det skal være lite pasta bengh som advarte om at aceton kan løse opp limet som holder prosessor kjernen (forandra det til isopropanol jeg) Endret 27. juli 2005 av nokiakiller
bengh Skrevet 26. juli 2005 Skrevet 26. juli 2005 Litt forsiktighet med bruk av aceton på CPU da denne faktisk kan løse opp limet som holder kjernen på plass. Selv bruker jeg først white spirit til å fjerne pastaen da denne løser pastaen bedre. Deretter fjerner jeg spirit restene med teknisk sprit eller kondensfjerner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå