Gå til innhold

Hvorfor kjøpe Half-Life 2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du ikke HL2 er nevnt i noen andre tråder på dette forumet allerede? Det er til og med et par som har stilt akkurat det samme spørsmålet som deg!

 

Les igjennom litt i stedet for å starte en ny tråd!

 

Edit: Et annet godt FPS spill er f.eks; Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay :thumbup:

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Fordi det er det beste FPS-spillet noensinne? Både grafikkmessig og spillbarhet er fantastisk. Alle blader og websites har gitt det toppkarakterer, og det ble kåret (av leserne) til Game of the Year i PC Gamer UK, med Half Life1 på andreplass. Det sier jo litt, når det bladet har 70000 lesere hver mnd.

 

Er det så mye å lure på? Du har sikkert råd til 4-500kr, suger det er det bare å la være å spille mer, ikke værre enn det.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Nei...si det:

 

Half-Life 2 has been named "PC Game of the Year" 2004 by:

Game Reactor Magazine (Sweden)

Guardian UK Reader’s Choice Awards

SpikeTV’s Video Game Awards

Gamebiz.com.au

Filefront.com

Eurogamer

Shacknews.com Reader’s Choice Awards

Gamespy.com

Edge Magazine

Voodoo Extreme.com

IGN.com

Mediacritic.com

Playboy.com

"Here" Magazine (Canada)

Play Magazine (USA)

JIVE Magazine

OCModShop.com

VG.no

Driverheaven.net

Gamearena.com.au

FZ.se

Associated Press

Sydney Morning Herald

PC Guru

PC Zone UK (Editor and Reader’s Choice)

PopSoft (China)

PC Gamer (US)

Academy of Arts and Interactive Sciences

Xbitlabs.com

CPU Magazine

BAFTA (British Academy of Film and Television Arts)

Animation Magazine

PC Games (Australia)

Game Developer’s Choice

MeriStation.com (Spain)

ComputerSweden

PC Games Reader’s Choice Awards (Germany)

PC World magazine

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Hvis du liker å skyte og ødelegge ting på samme måte man bestandig har gjort i FPS spill er HL2 ett ok valg. Det er ikke noe mer. En god grunn til å kjøpe det kan jo være at da får du testet det mest oppskrytte spillet noensinne (selvsagt min mening.)

 

Nevnte Chronicles of riddick er etter min mening ett bedre FPS spill. Skal du ha ett FPS spill for å se på fin grafikk syns jeg du bør du kjøpe Doom III og ikke HL2.

 

Du kan jo lese gamer.no's omtale av HL2.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Fordi HL2 er et kongespill som du blir hekta av, du klarer ikke å stoppe å spille det... (dessuten får du med CounterStrike: source) :)

Et annet spill du ikke klarer å stoppe å spille er også WoW (World Of Warcraft), hvis du liker MORPG (Massive Online Role Playing Games) så er dette spillet for deg og..

Hvis ikke så kan jeg anbefale Trackmania: Sunrise.. Vel, det er et bilspill, kanskje for unger, men utrolig moro!!

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar
Hvis ikke så kan jeg anbefale Trackmania: Sunrise.. Vel, det er et bilspill, kanskje for unger, men utrolig moro!!

TrackMania: Sunrise er et arcade bilspill og jeg tror det spillet passer like godt for stor som for liten (jeg spilte i allefall demoen 5 timer i strekk om natta før jeg skulle på skolen neste dag).

 

Edit: Vil påstå at grafikken i Doom3 er mer oppskrytt enn hva spillet HL2 er, da det er veldig enkelt å lage et spill med god grafikk når fargene som blir brukt er stort sett sort og grått ;)

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Ikke kjøp det. Det er et hypp , og du blir fort lei.

Og vill du ungå fjortissmengden , så ungår du allt som heter CS.

 

Half life 2 spiller du gjennom 1 gang , så er det null verdt lengre.

Mens mange andre FPS spill kan være morsome å ta opp igjenn en gang , men nei takk til HL2 på det området!

Lenke til kommentar

Må si meg uenig. Gjenspillingsverdien er stor for Half Life-serien. På grunn av hvordan historiefortellingen er lagt opp er det lett å ikke få med alle detaljene ved første gjennomspilling.

 

I tillegg er det veldig morsomt å spille det bare leke seg med fysikken og de kule våpnene i spillet. Verd de få kronene det koster! HL-serien er min favoritt :)

Lenke til kommentar
Hvis ikke så kan jeg anbefale Trackmania: Sunrise.. Vel, det er et bilspill, kanskje for unger, men utrolig moro!!

TrackMania: Sunrise er et arcade bilspill og jeg tror det spillet passer like godt for stor som for liten (jeg spilte i allefall demoen 5 timer i strekk om natta før jeg skulle på skolen neste dag).

 

Edit: Vil påstå at grafikken i Doom3 er mer oppskrytt enn hva spillet HL2 er, da det er veldig enkelt å lage et spill med god grafikk når fargene som blir brukt er stort sett sort og grått ;)

Doom 3 grafikken, har du prøvd den på 2x GeForce FX6800 Ultra, og med Ultra High settings x8 Antialiasing ?

Tror ikke det.

Der har ikke hl 2 sjangs.

Lenke til kommentar
Hvis ikke så kan jeg anbefale Trackmania: Sunrise.. Vel, det er et bilspill, kanskje for unger, men utrolig moro!!

TrackMania: Sunrise er et arcade bilspill og jeg tror det spillet passer like godt for stor som for liten (jeg spilte i allefall demoen 5 timer i strekk om natta før jeg skulle på skolen neste dag).

 

Edit: Vil påstå at grafikken i Doom3 er mer oppskrytt enn hva spillet HL2 er, da det er veldig enkelt å lage et spill med god grafikk når fargene som blir brukt er stort sett sort og grått ;)

Doom 3 grafikken, har du prøvd den på 2x GeForce FX6800 Ultra, og med Ultra High settings x8 Antialiasing ?

Tror ikke det.

Der har ikke hl 2 sjangs.

Har prøvd det på maskina mi - PowerColor Radeon X800XT PE noe som ikke er så skrekklig langt unna det du sa, med dette kjørte jeg Doom3 på så bra grafikk jeg kunne før FPS hoppa under 30-35. Selvsagt hadde det bra grafikk, men som sagt skal det ikke mye til når de fleste fargene brukt i spillet er sort og litt mindre sort ;)

Lenke til kommentar

Skal en "average gamer" runde det på 2 dager, så må han/hun spille mye på de dagene. Tar nok litt lenger tid enn som så, hvis man har noe annet å gjøre.

Spillet har også ganske stor gjenspillingsverdi (i mine øyne), og du kan leke deg med CS:Source også :D

Lenke til kommentar

Fikk spillet 9 eller 10 om morgenen dagen det kom ut, og var ferdig kvelden dagen etter. spilte vel kanskje 14-15 timer og tok meg faktisk veldig god tid...

skal du spille spillet så aldri spill det på medium...det vil nok tilsi easy på de fleste andre spill.

Spillet er utrolig underholdende når du spiller det...og er jo morsomt å gå inn på igjen senere. MEN det er ganske kort.....

Alikevel et spill du bør kjøpe...skaff deg et av de tilbudene som er der ute :)

Lenke til kommentar

Kort? Hjelpe og trøste, da kan dere umulig ha spilt korte spill. Half-Life 2 varer i hvert fall 15 gode timer, og det er 15 timer krydret med så mye god design, herlige stemninger og varierte omgivelser at svært få kan konkurrere.

 

At det finnes andre typer spill som kan bidra med en dypere eller mer original spillflyt enn HL2 er opplagt, men blant de forholdsvis "rene" FPS-ene er dette kongen. Om det er slått av noe, er det i så fall av sin forgjenger, og slett ikke av Doom III.

Lenke til kommentar

Så kan jeg jo nevne etter som du har oppgradert din pc..... vet ikke om det er nok men...

Men kansje du får mulighet til og spille the lost coast som valve slipper nå sammen med aftermath (add-onn) til hl2.

 

Nå er jeg vel innhabil når det gjelder hl2 men vet ikke om noe bedre spill enn dette finner ingen feil med dette med dagens pc'r.

Lenke til kommentar

Så lenge de har designet i orden kunne de gjerne klart å lagt på et par timer til med spilling.

Det er for mye av det samme, og det blir til et kort spill i sammenhenget.

 

Bilepisoden, hus til hus til hus til hus i en 2-3 timers tid. Helt til man kommer til brua da, der er det litt forksjellig. Der finnes det jo ting som flyr og en bru man må gå under (For min del, den feteste parten i hl2)

Men uansett, hvor enn du er så er det så mye av det samme. Og slikt er det jo i FarCry og Doom 3 også - MEN disse spillene ble jo "Verdens beste spill" t.o.m før dem kom ut fordi folk hadde så store forventinger. half life 2 brukte dem godt 4 år på å lage, og det tar 15 timer å gå gjennom det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...