genetex Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Hei! har nå en warrior level 30, grinder som regel for å få levels, jeg lurer på hvordan det er å grinde med mage! Jeg kan tenke meg det er vann/drikke for mana er en hovedting man må ha, for å ikke ha mye downtime, siden mages har mye dmg, går det raskt? Noen som har noen erfaringer de vil dele med meg om hvordan det er å grinde med mage? takker for alle svar!!
AimAr Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 (endret) mages er noen av de bste/den beste å grinde med, vann må du ha, men det er ikke noe problem siden du kan lage sjøl. Du kan teste Aoe grinding om du vill, dette er velding effektivt. Sekk denne url'n for bra steder å aoe grinde http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...age&T=48467&P=1 Edit: leif Endret 23. juli 2005 av AimAr
Dʋgɢtung Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Har en kamerat som har en level 60 mage, og han klaget på at det ikke var så stor forskjell på hvor fort det går å grinde med hver class. Selv har jeg heller ikke merket så mye til det, men så har jeg også bare levlet såkalte trege classer opp i level Nå er det jo veldig mange som mener at det går _mye_ kjappere å grinde med mage, men jeg har som sagt ikke andre holdepunkter enn det jeg har blitt fortalt.
Plomma2 Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 (endret) Mage har veldig god c( r )owdcontrol, så vi kan ta ned flere mobs nesten like fort som vi tar en, noe som gir oss mer xp på kortere tid. Endret 23. juli 2005 av Plomma2
ChrchBrnr Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Har sett en frost mage level 32 ta ned 12 mobs level 30-32 på ca 40 sekunder uten å få en skramme. Det sier seg selv at med en sånn crowd control og en sånn damage output på AOE spells så vil det gå fortere å grinde enn med for eksempel en druid/warlock som bruker 40 sekunder på en mob på sin egen level nå overdrev jeg med den tiden men det er sikkert å vist at en druid/warlock/warrior/paladin bruker mye mer tid å grinde mobs. Har levlet en warlock til 60 og en Druid til 48 pluss at jeg har endel alts fra 25-35 men alle er de såkalt trege classene å levle
Loeve Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Warriors soloer veldig lett, faktisk. Er ingen vits i å bruke de som et eksempel på en treg solo-klasse, i hvert fall.
ChrchBrnr Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Jeg vil like å se den warrioren som kan ta ned 12 mobs på sin egen level på 40 sekunder
Potetdamen Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Jeg vil like å se den warrioren som kan ta ned 12 mobs på sin egen level på 40 sekunder http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=2555
Bytex Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 (endret) Uansett, man kan ikke bruke alle disse flotte AOE-grinde metodene før minst lvl 24-26. De er rett og slett ikke tilgjengelige før det. Man får Arcane Explosion lvl1, men den gir bare 30-40 damage og tar et par sekunder å kaste. Useless. Ellers får man Blizzard på lvl 20 som gir 200 dmg over 8 sekunder, men man må stå og "channele" under hele perioden, altså kan ikke røre deg eller gjøre noe annet. Du får også en Fireblast som ikke gjør veldig stor damage og gjør området rundt rødt så fiender som står i blastsonen blir litt skadet over tid etterpå. Det er slettes ikke noen AOE-klasse før cirka halvveis til lvl 60. Du kan jo fryse alle sammen i nærheten, gå litt bak, og bruke Blizzard, men sjansen for at freezen brytes ved damage er høy og de springer ut av damageområdet. De eneste crowd control spellene du har fram til midt på 20-tallet er en Ice-greie som fryser fiendene i opptil 8 sekunder, og Polymorph som gjør de om til en sau i opptil 20 sek. Mage er likevel en grei soloklasse syns jeg, selv om man får store problemer med spellcasters rundt sin egen level før man får Counterspell (igjen langt oppe på 20-tallet). Man har rett og slett ingen forsvar mot deres spells, og det hele blir en kamp mot tiden for å se hvem som får inn den siste treffen. Resister de en eneste Fireball eller Arcane missile, er du sannsynligvis død, siden spellcasters på din egen level kaster like kraftige fireballs som du selv konstant. Mot melee-mobs er det genialt å være mage. Starter med Frostbolt som senker movement speed med 60-70%, så fyrer av Arcane Missiles. Da er mob'en innen attackrange og har 50% hitpoints. Så fryser man ham fast, går noen steg bakover, kjører på med en til arcane missile, avslutter med Fireblast (instant spell som gir brukbar høy dmg), og finisher ham med wand/staff. Problemet er at mobs på 3-4 levels over deg resister veldig ofte frost/firespellene dine, og da ryker hele taktikken i dass og de blir stående og slå på deg mens du prøver å kaste så alt går i sirup, og man dør. Nå er jeg lvl20 og klarer akkurat et par-tre mobs på min egen level (så lenge de ikke er spellcasters som bare står i ro og peiser avgårde highdmg spells), men det er IKKE takket være noe AOE-spells, for jeg har rett og slett ingen som er brukelige enda. Og ja, jeg har kjøpt det som er hos Mage trainer og maxa ut "riktige" skills i talenttreet. Det er slit i starten, men belønningen kommer rundt lvl 30 hvis man holder ut. Så ikke tro at du blir den ultimate crowd controller/AOE-maskinen fra starten av. Du dealer nok mest damage av alle klassene med fireball/arcane missile, men det er alt. Endret 24. juli 2005 av Bitex
ChrchBrnr Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Jeg vil like å se den warrioren som kan ta ned 12 mobs på sin egen level på 40 sekunder http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=2555 Vel han der var level 60 vs ravasaur som jeg såvidt kan huske er level 48-52 (kan være jeg tar meget feil der). Tror ikke han kunne tatt like mange level 58-60 mobs på den korte tiden Pluss at siden han er level 60 har han hatt tid til å farme bra equip noe som ikke kan sammenlignes med level 1-56 characters. Uansett en fet video
Bytex Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Husk nå også at alle disse flotte videoene er stort sett lvl 60 characters som har det beste utstyret. Det er lite relevant for en lvl 20 character f.eks.
FOOrK Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 trenger en taktikk og en build for å aoe grinde med mage lvl 28.
Bytex Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 (endret) Les og lær: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...age&T=48467&P=1 34 sider med nøyaktig det du spør etter. Taktikker og spells og talent builds for alle mulige levels. Pluss steder å grinde på. Jeg gidda å browse gjennom alt sammen, da får vel du prøve også. Endret 24. juli 2005 av Bitex
FOOrK Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 (endret) får vel lese igjennom da Endret 24. juli 2005 av FOOrK
Bytex Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Det er så mange måter å sette opp build på at en eneste riktig ikke fins. Dessuten er ikke AOE noen spesiellt lett måte å få XP på før man er langt høyere enn lvl 28. Det er drit vanskelig, man dør MASSE og blir irritert og får lyst å respecce til den motsatte sida av talenttreet, så plages man like mye da og begynner å lese mere, finner ut at respeccing kanskje ikke var så bra likevel, og respeccer tilbake (5 gold)..beste er egentlig å drite i å lese alt på forumene, for det er så mange argumenter for og mot forskjellige talent specs at du aldri kommer igang med selve spillinga.
AimAr Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Skal man AOE grinde må man ha bra utstyr for lvlen, og bør altig ha med en healing potinon og en mana rube om ting går skeivt. Og ikke tro at det bare er å drepe 12 mobs på din egen lvl.... det er VANSKLIG, og krever mye flaks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå