Gå til innhold

Spørsmål ang. looting av epic


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå nylig var jeg i BRD for å gjøre ferdig noen quests i en mixed fem-manns gruppe som bestod av: meg (mage), warrior, priest, shaman og en hunter.

Etter å ha kommet ca. halveis i instancen droppet denne: http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=942 . Jeg vet det ikke er noen super bra epic, men likevell. Jeg som mage ville jo hatt god bruk for increased damage by frost spells. Men pluteslig begynner priesten å rope ut "neeed" (?) og roller på den og vinner selfølgelig over meg. Etterpå selger han den på AH. Jeg vil bare høre deres meninger om rolling på epics, og synes dere at jeg burde fått mer rett på den p.g.a frost statsen, eller burde den som vil rolle på den bare få den fordi den er epic? :dontgetit: (noe jeg bare kom til å tenke på) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I random runs roller alle på BoE, uansett need eller ikke.

 

Rare og epics BoE kan man få såpass mye penger for på AH eller man kjenner alltids noen som trenger, så disse er det vanlig å beholde selv om andre i gruppa trenger.

 

Hvis noen andre trenger en grønn BoE du vant, bør du gi fra deg den, ettersom det er så lite penger det er snakk om uansett (men hvem trenger grønne items ved lvl 60?).

 

Dette er en av grunnene til at guildruns lønner seg.

Lenke til kommentar

Loot-regler bør etter min mening være klargjordt på forhånd.. Men hvis en priest sier need, og selger den på AH (!), bør han ikke bli glemt.

 

 

Når man vinner noe på need, synes jeg man burde bruke itemet også, altså gjøre den soulbond. Slik signaliserer man at man ikke "trengte" det for å selge det på AH.

Lenke til kommentar

som sagt tidligere i tråden, så bør loot-regler bli klargjort på forhånd, i guild groups eller så, så er det ikke så farlig, for da hjelper man gjerne hverandre mye likevel, men dette er viktig i pickup groups. Blir jeg spurt om å bli med noe sted, så er hvilke loot regler som gjelder, alltid det første jeg spør om, liker jeg det ikke så blir jeg ikke med, og er det noen som likevel ikke overholder disse reglene, så sørger jeg for at mine venner og allierte får vite om det slik at de ikke blir med/tar med den personen igjen.

 

Selv mener jeg at selv om det er pickup group, så skal/bør man si pass dersom en annen i gruppen trenger det og equipper det med en gang (nei, man trenger det ikke hvis man skal spare det til man trenger det).

Endret av TRS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...