Gå til innhold

Feil under memtest-86!


Anthony

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er nok grunn til at jeg får bytte til nye ram når jeg har testet ramen som jeg kjøpte (nesten 1 år siden) og memtest fant feilen i den tredje runden i 1007,6 mb

 

ramen som jeg har er Corsair TWINX1024-3200LLPRO DDR 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs 400 MHz ( PC3200 ) kjøpt hos komplett.no

post-223-1122066335_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du bør helt klart eksperimentere litt mer. At du får én feil, betyr trolig at du bare er en "nanometer" unna å få dem helt feilfrie. Jeg kan ta et eksempel fra personlig erfaring:

 

Her om dagen testet jeg 4x512MB på et socket 939/Venice-system. Minneklokken var 217 MHz, med 2-2-2-6-2T-timings og 3,0 volt. En gjennomgang av test 5 ga hele 20.000 feil! Deretter reduserte jeg spenningen til 2,8, med resultatet at samme test bare ga 48 feil... 2 MHz under der igjen var det helt stabilt. Alt bør prøves, og noen feil her og der behøver slett ikke være alvorlig, eller vanskelig å rette opp :)

Lenke til kommentar

Forsåvidt helt riktig Bob Ibsen.

 

Noen faktorer som bør sjekkes :

 

Riktige innstillinger på Ram.

Kompatibilitetsfaktor / eventuelt oppgrader bios på hovedkortet.

Verdier på Vcore : Øk / senk litt, eksperimenter.

prøv litt høyere timings : 2.5 -4 -4 -8 og gå litt nedover etter hvert, hvis det hjelper så finner du fort ut hva hovedkortet ditt liker.

Lenke til kommentar

til sink, Bob Ibsen og Malvado: jeg kjører den på default 2.6 har ikke klokket den da og hvis jeg klokker den opp vil ikke garantien bortfalle da? som dere ser på bildet over så kjører den på 2.3.2.6 som er default når jeg velge AUTO i biosen.

 

hva skal jeg sette den til tror dere?

Lenke til kommentar
Gå inn i bios, se hvor du stiller hastigheten til cpu der skal du også ha muligheten til å øke Vdimm noe som står på 2.6 , det er trygt å øke til 2.7 eller 2.8 da corsair har Garanti helt opp til 2.9

ok, takk.

jeg skal prøve det og så prøver å kjøre noen tunge programer eller spill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...