Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har 1000 Mbps NIC, får bare 10 Mbps


Anbefalte innlegg

He he, jeg syntes jeg så router her... Og du sier 10mbit. Er det noe å mase sånn med da? Regner med at du ikke har internett som blir begrenset fordi du "bare" har 10mbit.

 

Jeg skjønner deg hvis du overfører mye filer på nettverket eller streamer film i stua via pcn din eller noe. Men hvis du bare er en vanlig bruker som bruker internett så skal ikke dette ha noen som helst begrensning for deg.

 

Og hvis det plager deg at det står 10mbit connected så går det ann å ta vekk dette i instillingene på nettverkskortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvis det plager deg at det står 10mbit connected så går det ann å ta vekk dette i instillingene på nettverkskortet.

I trådstarters første innlegg står det at dette medførte at forbindelsen ikke lenger virker som den skal, så det er nok noe annet som er feil her.

Lenke til kommentar
I trådstarters første innlegg står det at dette medførte at forbindelsen ikke lenger virker som den skal, så det er nok noe annet som er feil her.

Kan ikke se han har skrevet det jeg, ser bare at han skriver at det bare virker med 10mbit.

Han har forsøkt å sette 100Mbps, både full og half duplex, da får han ikke IP-adresse. Han får det med 10Mbps. Det står ganske klart i første post.

Lenke til kommentar
Sansyneligvis vil ikke routeren og kortet ditt sammarbeide. Enkleste er nok å kjøpe et nytt PCI nettverkskort. Det koster ikke mange kroner og er som oftest mye bedre enn integrerte kort. Sats på 3Com så får du kvalitet..

Jeg vil nå si de fleste integrerte kort er bedre en eksterne PCI-kort, ikke blir de strupet av bussen, og ofte har de flere funksjoner også. At 3com er så voldsom kvalitet kan jo også diskuteres, men det er greie og billig kort det.

 

Og til trådstarter: Har du fulgt Crazy Ts råd? Om å også låse til 100mbit på routeren? Hva slags kabeltype har du? Er den litt halvluguber, så er det hit & miss om det fungerer i større hastigheter.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Jeg vil nå si de fleste integrerte kort er bedre en eksterne PCI-kort, ikke blir de strupet av bussen, og ofte har de flere funksjoner også. At 3com er så voldsom kvalitet kan jo også diskuteres, men det er greie og billig kort det.

Det kan være så, i hvert fall med en del kort, men jeg hater mitt innebyggede Marvel ettellerannet kort. Det fungerer av en eller annen grunn dårlig sammen med Virtual PC. Den virtuelle PCen får ikke brukt kortet direkte, så jeg må bruke NAT. Dette er det eneste nettverkskortet jeg har hatt det problemet på.

Lenke til kommentar
Jeg vil nå si de fleste integrerte kort er bedre en eksterne PCI-kort, ikke blir de strupet av bussen, og ofte har de flere funksjoner også. At 3com er så voldsom kvalitet kan jo også diskuteres, men det er greie og billig kort det.

Det kan være så, i hvert fall med en del kort, men jeg hater mitt innebyggede Marvel ettellerannet kort. Det fungerer av en eller annen grunn dårlig sammen med Virtual PC. Den virtuelle PCen får ikke brukt kortet direkte, så jeg må bruke NAT. Dette er det eneste nettverkskortet jeg har hatt det problemet på.

Hehe, har faktisk hatt problemer med mitt marvel-kort (altså innebygget kort) jeg også, men litt driver og bios-oppdateringer ordnet det ganske greit. Litt sært opplegg egentlig, det kortet har såvidt meg bekjent et ganske godt rykte også.

Lenke til kommentar

Okey, mange tips her nå :)

 

Ja, jeg har oppdadert driveren fra Realtek sine sider, uten at det gjorde noen forskjell.

 

Jeg bruker en helt standard RJ45-kabel. Den er jo gammel, men jeg syns det er rart om det er den som struper, siden jeg har hatt 100Mbps gjennom den før.

 

Jeg vet at 10Mbps ikke har noe å si for internettlinja mi, da den er på 4Mbps, men jeg bruker nettverket ganske flittig - både til filoverføringer og gaming, så det er et problem på den måten ja.

 

Problemet er at denne kabelen er dratt gjennom en etasje og et hull i gulvet, så jeg må flytte på pc'en om jeg skal teste med en annen. Det er mye styr, men jeg skal prøve å få testet det, om det ikke finnes fler forslag på å løse dette. Mulig jeg ringer en dataforretning i morgen for å se om de med kompetanse kan hjelpe meg!

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Halla!

 

Jeg har akkurat samme problemet... Har et Realtek nettverkskort og en SMC Barricade 7004BR router.. Når jeg overfører fra min maskin til brudern sin laptop får jeg bare 500 kb/s.. har satt begge nettverkskortene til 100 Mbits Full Duplex.

 

Kjedelige greier.. :no:

Lenke til kommentar

Vel, det synes åpenbart at auto-negotiate ikke fungerer.

 

Tingen å prøve i slike tilfeller er å skru av auto-negotiate i BÅDE router og PC. Sett så BÅDE PCen og router-porten i 100/Full.

 

Har du fremdeles problemer, les denne auto-negotiate/auto-sense forklaringen.

(Spesielt interesserte kan studere 802 spesifikasjonen Avsnitt 2, kapittel 28.).

Endret av kolbjorn
Lenke til kommentar

har hat noe av det samme, jeg hadde glemt å instellere driver mener jeg det var, prøv å oppgreder driveren din.

Men synes det alikevel er rart at den først hadde 100 så gikk ned til 10.. :hmm:

Prøv en annen switch eller router, så ville jeg ha lånt ett nettverkskort av en kompis eller noe sånt..

Mvh. SacrefiZer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...