Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc ødelagt over natten?


Anbefalte innlegg

kompisen min sa på msn i dag jeg måtte spørre dere karer her på forumet om hjelp.

 

Når han skulle slå på Pc sin i dag, kom det en masse pipelyder, fra harddisken tror jeg han sa, og på skjermen sto det no signal.

 

Han har såpass peiling på data at jeg kan si at alle kablene er vertfall i der de skal:P

 

Noen som vet hva som kan ha skjedd? visst harddisken slokner, vil da dette komme på skjermen "no signal" ?

 

Ver så snill å kom med tips eller hjelp! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at pipesignalene kom fra harddisken og ikke hovedkortet da.....Hadde vært fint og vist hvordan pipesignal det var for da hadde det vært litt lettere og svare...Man kan også finne feilen ved og se i manualboken til hovekortet hva som er feil hvis lyden kommer fra hovedkortet...Hvis det ikke står der ville jeg tro at man kunne ta et søk på google og søke på navnet på hovedkortet og finne manualen for alarmer på hovedkortet....

Lenke til kommentar

Hm, det har tilfeldigvis ikke vært tordenvær eller noe sånt? Torden har en tendens til å ødelegge maskiner, selv om det ikke tordner rett over en. Slår det ned i strømledningen så går det langt.

 

Bor en å på enden av en strømnett så har det en tendens til å være svingninger i strømmen, og ting kan bli ødelagt.

 

Støv er vel en datamaskins verste fiende, kommer det støv inn på ledende komponenter så kan det kortslutte og den elektroniske kretsen blir ødelagt. Han bør sjekke om det er støv på maskinen, om det er så har dette antagligvis tatt livet av maskinen.

Lenke til kommentar

låner accouten til kompsien min...(eg som har data problemet).

no har eg koblet til en D-bracket 2(om noen vet hva det er) og den har 4 lys dioder på seg.og alle di lysene har en fårklaring.

såfall..når eg starter opp maskina,så er lysdiode 1,2,og 3..dei lyser rødt,og nr 4 lyse grønt..og da står det i HK manualen at det betyr:

initializing video interface

-this will start detecting CPU clock,checking type of video onboard.Then,detect and initialize the video adapter.

 

noen som har peiling på ka som kan vær gale?

 

takker får alle svar! :)

Lenke til kommentar
Da er det vel enten et ødelagt skjermkort, eller det er ikke godt nok satt på hk, eller den greier ikke finne ut hvilken type prosessor du har. Siden det står "No signal" i den øverste posten vil jeg tippe på skjermkortet.

skal prøve med et anna skjermkort idag..

kan ikkje vær at det er satt dårlig nedi..er helt nedi..

tviler på det med prosessoren..skal no ikkje plutselig ikkje finne prosessoren da :p

Lenke til kommentar

Njeeei, skal jo normalt ikke bare slutte å finne den :)

Men siden jeg ikke hvet om du hadde eid den maskinen en stund eller akkurat bygd den så kunne det jo være at du har knust kjernen, overklokket den til døde, eller (på et merkelig vis) glemt å sette den inn :p

Lenke til kommentar
Njeeei, skal jo normalt ikke bare slutte å finne den :)

Men siden jeg ikke hvet om du hadde eid den maskinen en stund eller akkurat bygd den så kunne det jo være at du har knust kjernen, overklokket den til døde, eller (på et merkelig vis) glemt å sette den inn :p

problem fixet ;) var skjermkortet som hadde takket får seg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...