DeejPhant Skrevet 31. juli 2002 Skrevet 31. juli 2002 Noen som vet hva som skal til for å spille Pizza Tycoon på Windows Xp?
Klodrik Skrevet 31. juli 2002 Skrevet 31. juli 2002 Endelig noen som har skjønt det. Skal man spille gamle dos-spill, egner ikke super-XP seg særlig bra (Vel, dette var fra en som ikke har prøvd XP). Det er derfor jeg ennå bruker Win98 SE og får leve med det ustabile operativsystemet som d er. Jeg har lest et sted, muligens her på forumet, at man kan installere Win 98 inne i XP. Men om gamle dos-spill vil fungere bedre av den grunn er jeg ikke sikker på. En mulighet kan vel være å ha en partisjon på harddisken som er formatert til FAT32 og kjøre dos-spillene der i fra. Jeg har aldri prøvd dette før. Bare antakelser fra min side. Men det kan være forsøket verdt. En annen mulighet er å kjøre med to operativsystemer (dual boot). Installer Win98 på en partisjon som er formarert i fat32. Installer spillene i Win98 og kos deg. Slik kan du få d beste fra både nyere og elde tid. Lykke til!
Xvani Skrevet 6. september 2002 Skrevet 6. september 2002 Prøvd compitability mode? høyre museklikk og velg compitability. Resten skjønner du :wink:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå