Stian89 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Hva skal man gjøre liksom? Nettopp hentet den nye 200GB min, og satt den inn i maskina. Selvsagt ble det ikke registrert med engang, som håpet på, men etter mye stress i BIOS, jumper konfigurasjoner, og sist men ikke minst, diskbehandling i windows, fikk jeg den da endelig til å dukke opp. Problemet nå, er bare at de to foregående harddiskene mine, en 120GB og en 200GB S-ATA, ikke lenger registreres av maskinen. Så nå sitter jeg her med en sliten 80GB IDE OS disk, og en ny, tom, 200GB Samsung Spinpoint. Javel, så koblet jeg fra den nye 200GB, og prøvde å sette opp maskin slik jeg hadde den før jeg satt i den nye samsungen.. Men liksom, tror du ikke at det også er umulig?? Maskinen registrerer fremdeles ikke de to gode gamle 120 og 200GB diskene mine. Så nå sitter jeg igjen men kun en sliten 80GB disk til OS'et Så now what? Hjelp. Anyone?
Hårek Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Kan du se diskene i BIOS? Hvis ikke, så har du antagelig ikke mulighet for å se de i Windows. Slike problemer pleier å komme av feil innstilling av jumpere (IDE), eller feil på kabel. Ta en systematisk gjennomgang av oppsettet.
wil Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 forstår jeg deg rett nå så har du 3 disker i maskina di nå? eller har du 4? samme det, det du kan prøve på er dette: Harddisk 1: 80 GB disken setter du som master Harddisk 2: 120 GB disken setter du som slave Harddisk 3: 200 GB disken setter du som Cable select eventuelt om du har en disk 4 også så setter du også denne som Cable Select. dette funka iallefall hos meg. når jeg kobla til 3 disker i maskina mi så gikk det fint å kjøre OS disken som master, den ene 120 GB disken som slave og den andre 120 GB disken som Cable Select. funka fint som fy det. når du eventuelt har fått dette til å funke så prøver du å partisjonere den nyeste av diskene dine. dvs. den 200 GB disken du henta i dag. dette kan gjøres ved å boote opp fra Windows XP cd`en og partisjonere disken derifra. lykke til.
Stian89 Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 Takker for svar, fikk det til, jumperne som sto feil.. Nå har enda et problem dukket opp, den nye 200gig'en er bare på 31GB. Hva pokker liksom? Jeg har prøvd å slette partisjonen på den, og formatert den, men jeg får fremdeles bare 31GB ut av den,!!??
Seifenblase Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Tror nok det er noen jumpere du må stille på her igjen... noen harddiskere har sperre for 32GB som en jumper settes slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå