Gå til innhold

nye vifter til kabinette?


Nauz

Anbefalte innlegg

ok går rett på sak.. har et tt tsunami dream med 2x120mm vifter og 1x92mm... dette er standar viftene som fulgte med.. men syns de bråker FÆLT.. og begynner å irtere meg litt.. kan eks ikke ha på pc en når jeg gjør lekser(blit bitte litt forstyrra og om natta!! hehe) så tenkte å bytte viftene etter lønning :D

 

-viftene skal ikke bråke "for MYE" tror de jeg har ligger på ca 30-40db... plagsom..

 

- vil ha "kvalitet" for å si det sånn

 

har litt lyst på "blå leds" i viftene(kun 12cm ene) men hvis det ikke finnes noen "stille, bra" vifter med leds klarer jeg meg fint uten ;)

 

har titta litt på http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTYLFA120LSBL] misc[/url] vifta her.. 16db er ikke så mye.. men blåser denna noe bra?? i forhold til tt sin..

 

håper dere (du) kan hjelpe :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha nye vifter, dermed luft-kjøling. Så den er korrekt plassert :)

Har selv de viftene du linker til (Tror jeg. Linken din funker forresten ikke).

Disse du mener, ja? Har de selv, bare i klar plast, uten lysdiodene.

Har 3 stk av de, og kan ikke si meg annet enn fornøyd med de.

Med tanke på dB, pris og luftmengde de klarer og flytte, så er det er godt valg.

 

De stilleste du kan få tak i, må bli SilenX viftene (vendur.no f.eks selger de), men de er meget dyre.

Papst er også et godt alternativ, men 150-160 kroner syns jeg er litt drøy pris.

Lenke til kommentar
Du skal ha nye vifter, dermed luft-kjøling. Så den er korrekt plassert :)

Har selv de viftene du linker til (Tror jeg. Linken din funker forresten ikke).

Disse du mener, ja? Har de selv, bare i klar plast, uten lysdiodene.

Har 3 stk av de, og kan ikke si meg annet enn fornøyd med de.

Med tanke på dB, pris og luftmengde de klarer og flytte, så er det er godt valg.

 

De stilleste du kan få tak i, må bli SilenX viftene (vendur.no f.eks selger de), men de er meget dyre.

Papst er også et godt alternativ, men 150-160 kroner syns jeg er litt drøy pris.

ok merka det jeg og.. ja var de jeg prøvde linke til ;)

tror jeg går for de jeg.. tenkte å kjøpe noe annet på microplex og så passer helt flott.. ja prisen er veldig fin! lavt støy nivå og flytter 51.4 m3/time ..

 

tusen takk for hjelpen :) blir nok 2stk sånne tenker jeg...

 

igjen takk :yes:

Lenke til kommentar

ehhh titta litt på info`en om t tsunami dream.. og der står det at viftene er på "21" db.. ehh er ikke det ganske stille.. men jeg syns pc en bråker en god del...så tror dere det er "hørbar" forskjell fra 16 til 12 dba?? og blåser de viftene fra misc mer en de fra tt??

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...