Gå til innhold

problem med å starte half life 2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

eg sitter her og har nett kjøpt meg half life2 og sikler etter å spille, eg har instalert spillet og allt....nor eg skal spille, så kommer det opp: ""failed to set video mode-resetting to deffaults, game will now restart with the new video settings. det kommer opp 3-4 ganger før det kommer opp: failed to set video mode, this game has a minimun requirement of DirectX 7.0 compatible hardware. eg har DirectX 9.0 å har prøvd å av instalere det, og instalere det, opp til flere ganger, men kommer opp samme feilmelding, så lurte på om dere visste kossen du skulle gjøre det??

sikkert berre nybegjynner feil, men får det ikke til:P

*topic endra av brukermod ttt*

Endret av ttt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du har Nvidias nyeste drivere og DirectX9.0c? Eller eventuelt chipset drivere...

Hvis d er ingen av de, så stiller jeg rimelig blankt =)

Skrevet

Tror kanskje jeg har en løsning til deg;

Fikk nemlig denne beskjeden på CS:S, og det er pga den nyeste NVidia driveren!

Fjern den og installer den NEST NYESTE driveren, så funker det nok! Funka for meg hvertfall! :thumbup:

Skrevet

takker for alle svar, men nor eg instalerte den nyeste NVIDIA driveren, og restarten maskinen, då klikket den, blå skjerm i oppstarting av windows, så eg skal fyrst fikse pc'en om noken dager , men det er ein annen sak, men eg skal nok få det til;) :thumbup:

Skrevet (endret)

Kan noen gi meg en link til den nest nyeste Driveren? har akkurat samme problem:D

Men det går så innmari seint på NVIDIA si hjemmeside, 3 kb/s :p

Endret av Dj_Arnleif
Skrevet

ehm, instalerte den nest nyeste driveren, rebooter maskina og nor eg tar oppstart igjen så klikker heile systemet og blir heilt svart, skal prøve å instalere windows på nytt kansje men forslag?, veit det ikkje er rett tråd å sette dette i men det var så svinte her:P

Skrevet

Har akkurat samme problem, Har instalert den nyste driveren. Hvor får jeg sletta den? I legg til/fjern programmer er det "nVidia drivers " skal jeg slette den?

(tror ikke det er så smart :no: )

Skrevet (endret)
ehm, instalerte den nest nyeste driveren, rebooter maskina og nor eg tar oppstart igjen så klikker heile systemet og blir heilt svart, skal prøve å instalere windows på nytt kansje men forslag?, veit det ikkje er rett tråd å sette dette i men det var så svinte her:P

Viktig at du avinstallerer driveren som ligger der FØR du installerer den nye..

Har akkurat samme problem, Har instalert den nyste driveren. Hvor får jeg sletta den? I legg til/fjern programmer er det "nVidia drivers " skal jeg slette den?

(tror ikke det er så smart :no: )

Enten det eller i System -> Maskinvare -> Enhetsbehandling -> Skjemkort, velger avinstaller

Da får du installert en innebygget Windows Nvidia driver til du installerer den nest nyeste selv.

Endret av -=nibbler=-
Skrevet (endret)

Jeg får: advarsel! Du er i ferd med å avinstalere denne enheten fra systemet.

Skal jeg trykke ok eller er det risikabelt?

Edit: Jeg har FX5500, bare sånn at dere vet det. haha

Endret av bokhylle
Skrevet
Jeg får: advarsel! Du er i ferd med å avinstalere denne enheten fra systemet.

Skal jeg trykke ok eller er det risikabelt?

Edit: Jeg har FX5500, bare sånn at dere vet det. haha

Å slette driveren er ikke farlig. Det eneste som skjer er at oppløsning kommer til å bli 800*600 når du har restarta maskinen pluss dårlig skjermfrekvens. Dette kan i grunnen fikses ved å innstallere en driver igjen.

Skrevet

eg avinstalerte Nvidia driverne, å då klikka heile systemet. nor eg starta maskinen opp så viste ikkje arbeidslinjo seg, å det var jo ikkje noke NVidia drivere der då, so det var slått seg over til "intel graffik driver" som ligger innebygget i hovedkortet, å då sto jo skjermen i skjermkorte men driverne var intel sine så det funka ikkje å skifte oppløysning eller noke, så eg måtte berre ta systemgjenoppretning , etter det funka tingen heilt fint, men då er eg opp igjen dar eg va, å visst eg ikkje har avinstalert Nvidia driverene å eg skal instalere dei nest nyeste driverene, so kommer det opp "programet har ikke ett microsoft windows ikon", og det innebygger att systemet kan få en alvorlig skade med en gang eller i senere tid" og det og prøvde eg, od då skjedde det samme som nor eg AVinstalerte driverene, så da veit eg ikkje ka eg ska gjera å får vell bita i meg att da ikkje e meint for meg å spela hl2:(:p

Skrevet

Jeg trengte ikke å avinstalere den nyeste driveren det kom opp et spørsmål om jeg ville instalere en driver som var gamlere enn den jeg hadde før.

Etter det funka HL2 og source. :w00t:

Skrevet
eg avinstalerte Nvidia driverne, å då klikka heile systemet. nor eg starta maskinen opp så viste ikkje arbeidslinjo seg, å det var jo ikkje noke NVidia drivere der då, so det var slått seg over til "intel graffik driver" som ligger innebygget i hovedkortet, å då sto jo skjermen i skjermkorte men driverne var intel sine så det funka ikkje å skifte oppløysning eller noke, så eg måtte berre ta systemgjenoppretning , etter det funka tingen heilt fint, men då er eg opp igjen dar eg va, å visst eg ikkje har avinstalert Nvidia driverene å eg skal instalere dei nest nyeste driverene, so kommer det opp "programet har ikke ett microsoft windows ikon", og det innebygger att systemet kan få en alvorlig skade med en gang eller i senere tid" og det og prøvde eg, od då skjedde det samme som nor eg AVinstalerte driverene, så da veit eg ikkje ka eg ska gjera å får vell bita i meg att da ikkje e meint for meg å spela hl2:(:p

Hvis du har fått oppigjen Nvidia driveren sånn at skjermkortet fungerer kan du jo bare drite i å avinstallere driveren og heller prøve å installere den driveren det er snakk om her. Skjønte ikke heeelt hva du mente i posten din, men så vidt jeg skjønte hadde du fått opp igjen skjermkortet? Correct me if i'm wrong..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...