Gå til innhold

Hva betyr Rogue?

Anbefalte innlegg

Litt mer for nysgjerrighetens skyld, men hva betyr "Rogue"

Prøvde å søke på google om det, men alt jeg fant var heavy metal bands som het "Rogue"

Noen som vet?

Edit: Denne var veldig feilpostet, slik går det når man spiller World of warcraft og Morrowind, Noen Moderator som gidder å flytte denne over til Spill -> World of warcraft ->

Takker

Endret av hallyboy
Videoannonse
Annonse

En Rogue er ofte en slags spion/snikmorder.

Han er en som holder seg i skyggene, for å si det sånn.

Dessuten kan også en rogue betegnes som en karakter som er meget god med pil og bue.

Man hører det jo egentlig på navnet. "Rogue". Når man sier Rogue tenker man jo nesten litt på Thief-spillene.

En som har på seg kappe og hette, og vandrer rundt hvor folk ikke kan se han.

Eller en bueskytter (i allefall slik jeg ser for meg en rogue etter mine år som RPG-fanat :) ).

Endret av MeTa][iC
[iC' date=20/07/2005 : 18:55] En Rogue er ofte en slags spion/snikmorder.

Dessuten kan også en rogue betegnes som en karakter som er meget god med pil og bue.

Man hører det jo egentlig på navnet. "Rogue". Når man sier Rogue tenker man jo nesten litt på Thief-spillene.

Eller en bueskytter (i allefall slik jeg ser for meg en rogue etter mine år som RPG-fanat :) ).

Blir det på en måte som Aragorn er i ringenes herre da?

Han er jo ofte i skyggene i starten, mens han er rimlig god med pil og bue

nei, han er ranger ;)

5 entries found for rogue.

1. An unprincipled, deceitful, and unreliable person; a scoundrel or rascal.

2. One who is playfully mischievous; a scamp.

3. A wandering beggar; a vagrant.

4. A vicious and solitary animal, especially an elephant that has separated itself from its herd.

5. An organism, especially a plant, that shows an undesirable variation from a standard.

Endret av MrLee

Aragorn kan faktisk betraktes litt som en Rogue.

Eneste forskjellen er at han er barmhjertig ovenfor de han er glad i.

En Rogue har sjelden noen bånd som han knytter med andre personer. Han er iskald, og ignen ting står i veien for ham så lenge han lever.

Aragorn har i allefall utseendet (altså Viggo's karalter) som en Rogue (men kun i begynnelsen, når han sitter i inn'en, ikke slik som han er i RotK).

[iC' date=20/07/2005 : 18:55] En Rogue er ofte en slags spion/snikmorder.

Meget riktig. En rogue er en som bruker skyggene til sin fordel, vist WoW er første RPG spillet man spiller er dette kansje nytt men nesten alle spill som inkluderer rogue klassen gjør den til en snikmorder med thief skills.

Rogue går ofte kledd i mørke klær og gjerne en hette over hodet. Lik han på min avatar :)

Aragorn er mulitclasset. Ranger/Weaponmaster (for de som har spilt litt NWN). I starten går han Ranger classer, men etterhvert når han får Andúril tar han Weaponmaster, lurer litt hvordan han fikk det til med feats og sånt, men uansett ble jo en konge build bokstavelig talt :)

Edit: var det noe feil her? :roll:

Endret av 1337Antikatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...