Gå til innhold

Fra Windows 3.1 til Windows XP


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er teknisk ansvarlig for alt som skjer med datarelaterte ting til min fars bedrift. Han driver som selvstendig næringsdrivende.

 

Problemet er at han har brukt en PC fra 1992(!) med Windows 3.1 på til å utføre alt arbeid fram til nå! Nå har han tenkt å modernisere seg og gå det lange steget opp til Windows XP.

 

Det jeg tenker å gjøre er å overføre alle dokumenter fra den maskinen og over på den nye.

 

Da jeg skulle begynne på denne jobben merket jeg at Microsoft Word ikke ville ta filer som var laget i Microsoft Word v6.0, noe som forsåvidt er forståelig.

 

Hvordan skal jeg da "konvertere" filene til nyere format uten å ødelegge den eller at de blir forandret?

 

På forhånd takk!

 

- Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på kommentaren om at Open Office garantert er mer enn bra nok for noen som har klart seg med Win3.1 og word 6.0 :) (Tror faktisk Open Office har bedre bakover-kompatibilitet enn hva Office 2003 har også...)

 

Det kunne også vært et alternativ å utforske linux. Kan anbefale SuSE9.3. Eller Ubuntu om han ønsker en gratis versjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Slenger meg på kommentaren om at Open Office garantert er mer enn bra nok for noen som har klart seg med Win3.1 og word 6.0 :) (Tror faktisk Open Office har bedre bakover-kompatibilitet enn hva Office 2003 har også...)

 

Det kunne også vært et alternativ å utforske linux. Kan anbefale SuSE9.3. Eller Ubuntu om han ønsker en gratis versjon.

Kan man bruke open office til komersiellt bruk da? Er det ikke StarOffice som er tingen da? (anntar at de fleste bedrifter vil være lovlige når det gjelder slikt...)

 

Det blir jo en betydelig besparelse i forhold til office XP eller Office system 2003 da, men ville bare påpeke spørsmål vedrørende legaliteten ved å bruke open office til komersielle formål?

Lenke til kommentar

"OpenOffice.org is both a multi-platform and multi-lingual office suite and an open-source project. Compatible with all other major office suites, the product is free to download, use, and distribute."

 

Selskapet jeg jobber bruker kun openoffice, da de høye herrer har sett seg lei av å betale ms lisenser for alt mulig rart (alle servere og arbeidsstasjoner kjører div linux distroer).

 

Det er ingen ting som hindrer din far i å bruke openoffice, da det er gratis og fullt lovlig. Kompatibelt med alle andre "office" applikasjoner er det også.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...