Gå til innhold

Battlefield 2 pc krav (Spm angående)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser en tråd nedpå siden om at bf2 kjørte lagg fritt med en gang fyren kjøpte 2 gig med ram.

Er det så krevende altså?

Har 1024mb ram,amd 3500 og et 6600gt kort...

Skal dette klare det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke hør på han. det går ikke fint med det oppsettet hvis du skal spille på high. spesilet hvis du har textures på high. må ha over 1gb ram.

Skrevet (endret)

hehe du kan bare prøve! Jeg tror helt sikkert det kommer til å lagge hos deg med alt på high. Da mener jeg også high på oppløsning. Dvs 1280x1024 og oppover!

Med det mener jeg ikke at spillet er uspillbart med 1 gig ram. Det er bare et plagsomt lagg som opptrer spes i starten av brett, men også egentlig jevnt over hele spillet. Kameraten min i bergen har akkurat samme problem som jeg hadde med 1 gig. Jeg kjøpte 1 gig til og dermed var det gjort. Det glir fint!

Ville rådet deg til å kjøpe 2 gig når du først skal kjøpe ram. Tenk også på fremtiden. Spillene som kommer ut etterhvert vil helt sikkert kreve mer enn 1 gig for optimal ytelse.

Ops. så ikke at du hadde 1 gig allerede! Da stiller jo saken seg annerledes. Men du vil nok oppleve hakking ja er jeg redd!

Endret av gamer73
Skrevet

spill på medium settings med "normal" oppløsning, så skal du ikke se noen problemer :)

(ikke alle så har så syke krav som noen av folka her inne virker som de har)...jeg spiller på medium settings... stopper ikke for å titte på grafikkdetaljene uansett...de er jo mikroskopiske fra medium->high

Skrevet

Spiller på medium selv jeg, men da med 1280x1024 og et X800XT PE og 3500+ cpu.

Dette gjorde jeg også med 1 gig ram. det hakket likeså!

Men om du kan leve med litt hakking så greit for meg!

Jeg hevder bare at spillet blir hakke-fritt med en gang man får 2 gig i boksen!

Skrevet

har "XP3100", R9800pro og 1GB ram, kjører 1024x768@medium

hakker bare bittelitt i starten når den loader alt (som forøvrig oftest går med til å vente på spawn timer uansett)...

Meget mulig at spranget fra 1024->1280 er det store skillet...

Skrevet
Meget mulig at spranget fra 1024->1280 er det store skillet...

Det er ganske stor forskjell fra 1024x740 til 1280x1024 ja!

Men alle som har 19" LCD bør kjøre i 1280x1024 da dette er skjermens native oppløsning. Dvs = best mulig bilde!

Skrevet

Jeg trenger ikke mer. (dessuten er 100Hz digg for sensitive øyne ;) ) (også hakker det litt mer med høyere oppløsning - R9800pro er ikke så mye å skryte av lengre :) )

Skrevet

*kremt* spiller med 800x600 oppløsning med alt på low/off borsett fra Geometry, Texture Filtering og View Distance Scale..

Til gjengjeld har jeg 80-90 fps stabilt og absolutt null mus-delay..

Specs i profilen

Skrevet

Har x300 grafikk-kort jeg...kjører alt med default innstillinger. Dvs low over nesten hele fjøla og 800*600. :blush:

Men ffs, spillbarheten folkens, spillbarheten :p

Skrevet
R9800pro er ikke så mye å skryte av lengre

Nei hehe...solgte nettopp mitt for 650 spenn!

ja.. hvis jeg skal oppgradere blir det ny pc over nesten hele fjøla... har ikke råd til

CPU

HK

G-kort

HD

kabbis :/

Skrevet

er enig i at grafikken ikke er alfa & omega, men oppløsning over 1024 er en fordel siden det er lettere å se folk & fe når det ikke er så mye jaggies.

Skrevet

Jeg sittrer med en Asus Z71V laptop med pentium-m 1,86ghz, 1024 mb ddr2, geforce go 6600 klokket på 300/600.

Jeg har bare spilt spillet littegrann i singleplayer og et par ganger i multiplayer så langt. Bruker oppløsning på 1400x1050 med high settings (ikke med AA, har textures på default). Spillet går meget fint, ikke antydning til lagg i det hele tatt.

Er det noen mulighet for å kjøre benchmarks i dette spillet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...