Gå til innhold

firewire og videoredigering


Anbefalte innlegg

hvordan kan jeg billigst komme igang med videoredigering.

 

Jeg men kan data, har ikke peiling på videoredigering eller hvilket utstyr jeg trenger. Såvidt jeg har forstått trenger jeg bare et firewire-kort og programvare (bruker DV-videokamera). Programvare har jeg, så hva trenger jeg så, holder det å kjøpe seg et audigy-kort og bruke firewiren på det, eller bør jeg kjøpe et eget kort. er det noen forskjell på billige og dyre kort. komplett har et tekram til 550,- noen grunner til at det ikke er bra nok?

 

hva med overføring til VHS... går det å koble videoen til video-out på skjermkortet? (geforceMX 400 m/twinview)

 

ganske rotete spørsmål, men jeg vet ikke helt hva jeg skal spørre om... :smile:

 

--

einaren!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg et firewire kort. f.eks Pyro. Siden du har programvare terenger du ikke å kjøpe pakken med software. Et enkelt firewire kort kan kun kommunisere med et DV kamera. Hvis du vil ha det på vhs må du først overføre filmen til DV kameraet og så til videospilleren. Dette kan du gjøre direkte (uten å være 100% sikker). Det viktigste er at du må ha et kamera som støtter DV-in. Mange "eldre" modeller av dv kamera hadde kun DV out (sjekk brukermanualen). Dvs at du kun kan overføre filmen til pc og ikke tilbake etter redigering.

 

Har du ikke DV in må du ha et vesentlig dyrere kort for å få videoen ut på vhs.

 

Ett kort til 550 fønker ellers sikkert helt fint.

 

 

___

TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...