Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kva lager nettproblemer for meg?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har eit problem som eg håper ein eller annen her inne kan gi meg eit svar på. Har spurt andre om det, men ingen løysning har fungert hittil. Kort sagt kan ein sei at eg ikkje får koblet meg opp til diverse tjenester på nettet som f.eks. Aktiviteter på MSN. Og det som fikk meg til å tenke ekstra på det var når Delta Forcen min låste seg når eg skulle joine andre nettspill, og eg samtidig fikk opprette nye nettspill uten av det låser seg, men da får ingen andre joine meg. Kort og kort, men dette er i alle fall sakens kjerne.

 

Så litt om ke eg har gjort og ikkje gjort. For nokon veker siden bytta eg ut laptopen med stasjonær. Laptopen har eg brukt til dette spelet også, og da har det fungert uten problem. På den maskina så hadde eg ikkje nokon brannmur. Så kjøpte eg meg ny pc, med Windows og litt til inkludert i prisen. Deriblant Norton sitt virusprogram, Personal Firewall og Security Center. I tillegg så er det også Windows sin Firewall. Sistnemnte er deaktivert, men også ordnet slik at den skal godkjenne Delta Forcen. Virsuprogrammet og Firewallen fra Norton har eg avinstallert for å prøve dette ut. Ergo så skal det no for meg ikkje være noko grunn til at det skal ligge nokon hindringer for for meg ut på nettet og inn til meg. Så da skulle eg vel få spille nettspill og bruke de nemnte funksjonene til MSN. Men nei da.. det skjer ikkje. Eg sitter bak ein router, men det gjorde eg og når eg hadde den bærbare uten at det har gitt meg problemer før. I tillegg så kan eg sende og motta filer i msn uten problem, det samme i DC++. Med andre ord fildelingen går som den skal.

 

Er det nokon som ut fra dette kan fortelle ke som ligger og blokkerer for noko av trafikken min ut på nettet og inn fra nettet? Finner ingen løysning på det, og berre tanken på at det er noko eg ikkje får løyst irriterer meg grenselaust.

 

På førehand takk.

 

Mvh

 

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mange ting som gjør dette.

Hvilken type router har du?

 

Spesielt bør du merke deg om ip-adressa til maskina di no er åpna i routeren din.

Sida laptopen din fungerte uten problemer, kan det være at den sto som DMZ (DeMilitarized Zone) i routeren...

 

Kobl opp laptopen igjen og sjekk at den fungerer(om du fortsatt har den da)

Sjekk innstillingene i routeren, finnes det noe som heter DMZ, sjekk at ip'n stemmer med din maskin...

 

<EE>

Lenke til kommentar
Det kan være mange ting som gjør dette.

Hvilken type router har du?

 

Spesielt bør du merke deg om ip-adressa til maskina di no er åpna i routeren din.

Sida laptopen din fungerte uten problemer, kan det være at den sto som DMZ (DeMilitarized Zone) i routeren...

 

Kobl opp laptopen igjen og sjekk at den fungerer(om du fortsatt har den da)

Sjekk innstillingene i routeren, finnes det noe som heter DMZ, sjekk at ip'n stemmer med din maskin...

 

<EE>

Routeren som husverten har er The Belkin Gateway Router.

 

Laptopen får eg beklageligvis ikkje koblet opp siden eg for tiden ikkje har strømforsyning til den.

 

Sjekka DMZ på oppsettet i routeren. Der låg det ingen ip-adresse. Routeren kan støtte ei adresse til dette formålet, so eg la inn mi. Men til ingen nytte. Siden det ikkje har ligget nokon IP adresse der fra før, så kan vel ikkje det være årsaken.

Lenke til kommentar
Hei

Tror PC og ruter er ok. Bruker ikke MSN, men lurer på om du ikke må ta en

runde med den. Kontrollere konto... !

Kan forsikre deg at det ikkje er der problemet ligger. I så fall så skal ikkje det gi slik virkning på eit onlinespill.

 

Prøvde å logge meg av msn, og avslutte aplikasjonen. Det gav meg ingen bedre resultater.

 

Ke meiner du med å kontrollere konto? MSN? Ikkje noko meir uvanlig enn ein gratis hotmail konto som eg kun bruker til MSN, og som hittil ikkje har gitt meg nokon problemer.

 

For dei som bruker MSN, så kan eg legge til at å spele dei spela som følger med MSN fungerer som det skal. Men problemet kommer på dei aplikasjonene som er litt meir "usikkre" i følge Mircrosoft. Da klarer ikkje andre å koble seg opp mot meg. Dette problemet gjenspeiler seg som sagt for andre onlinespel, deriblant Delta Force Land Warrior (lang histori kvifor den delta forcen) som eg oppdaget problemet med.

 

Sjølv om eg ikkje er 100 % sikker, så føler eg det på meg at det er berre ein liten bagatell som eg ikkje finn ut av. Ein eller annan hake eller option-button som Microsoft måtte ha for å fylle ut enda ein sikkerhetskomponent.

Lenke til kommentar
Kan forsikre deg at det ikkje er der problemet ligger. I så fall så skal ikkje det gi slik virkning på eit onlinespill.

Har dere Online så sjekk at Online ikke har satt begrensninger på kontoen deres pga virus og spamutsending, da speres de fleste porter.

Lenke til kommentar
Ny PC med problem, og det siste eg kan komme på i farten er -kontrollpanel-

under -alternativer for internett - sikkerhet-, at nivået er satt for høyt.

Mulig at dette stopper "dei usikre aplikasjonene"

Tru meg, har prøvd her og, alt fra Høgt nivå på alle til lavt nivå. Men det hjalp ikkje det heller.

Lenke til kommentar
Kan forsikre deg at det ikkje er der problemet ligger. I så fall så skal ikkje det gi slik virkning på eit onlinespill.

Har dere Online så sjekk at Online ikke har satt begrensninger på kontoen deres pga virus og spamutsending, da speres de fleste porter.

Ikkje heilt sikker på ke du meiner, men vi er som sagt fleire som skal gjere det samme, og det er kun eg som har problemer, og det fikk eg etter at ny pc var satt opp. Ingen ting nytt bortsett fra ny pc som da sikkert inneholder litt meir sikkerhetskomponenter enn den forrige, men som eg har fjernet. Dei som ligg igjenn har eg deaktivert.

 

Det som undrer meg er som sagt korleis eg skal få fjernet dette problemet, og koffor oppstår det. Hadde ingen problemer med dette på min bærbare, og derfor syns eg det er rart at det dukker opp no, og ikkje forsvinner når eg sjølv meiner eg har prøvd det meste.

 

Eg kommer meg blant annet inn på spillservere, men å delta i allerede oppsette spill får eg ikkje. Da låser spillet seg. Starter eg eit spill så er det kun eg som får gå inn på brettet, ingen andre.

 

Og dei mest risikofylte aplikasjonene i msn som f.eks. Fjernhjelp fungerer heller ikkje når eg er involvert med min pc.

 

For meg er dette ganske så rart...

Lenke til kommentar
Mine erfaringer med norton tilsier at det ligger igjen mye rusk fra firewallen selvom denne er avinnstallert. Selv hadde jeg problem med at den blokerte alt selvom den var avinnstallert. Endte opp med en formatering av hardisken for min del.

Er det nokon annan mulighet enn å avinstallere? Mulig å fjerne det som eventuelt skulle ligge igjenn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...