Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dekkfix på boks


hwl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det skummet er meint som en nødløsning. kun så du får kjørt såppas at du får bytta dekk!..

 

 

er ikke bra å kjøre med slik inni dekket

Stemmer :yes:

Det står vel bra forklart på boksen også? Både maks kjørelengde og hastighet.

 

Mulig det er forskjell på dem man får med bilen orginalt og dem man får

kjøpt på bensinstasjoner? Men det er vel ikke å anbefale å kjøre så langt.

Lenke til kommentar

Mulig det ikke skal kjøres så langt med det men fyller man på luft slik at lufttrykket blir det det skal være kan man kjøre med dette til dekket er utslitt.

Har 2 ganger kjørt på skruer og siste gangene lot jeg skruen stå til dekket var oppbrukt, noe som tok 1 1/2 år.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis

1. dekket blir tett

2. du unngår ubalanse (følg bruksanvisningen, så går det ofte bra, dvs kjør med en gang slik at det fordeler seg jevnt)

 

- så er det vel ikke noe i veien for å kjøre dekket ut. Hva skulle problemet være?

 

Jeg har aldri brukt reservehjulet. De to gangene jeg har punktert de siste årene, har jeg kjørt på skum.

Lenke til kommentar
det skummet er meint som en nødløsning. kun så du får kjørt såppas at du får bytta dekk!..

 

 

er ikke bra å kjøre med slik inni dekket

Stemmer :yes:

Det står vel bra forklart på boksen også? Både maks kjørelengde og hastighet.

 

Mulig det er forskjell på dem man får med bilen orginalt og dem man får

kjøpt på bensinstasjoner? Men det er vel ikke å anbefale å kjøre så langt.

Så lenge man gjør slik flere andre her sier (følger veil.som står på boksen) så er det ingenting som tilsier at ikke kan kjøre, kjøre, kjøre, osv. osv.... Saken er nemlig den at skummet fordeles da jevnt rundt som en beskyttende "hinne", og når skummet tørker så vulkaniseres det. Du finner heller neppe noe som beskytter bedre mot flere punkteringer enn dette skummet.

 

Har brukt det på flere biler (har kun en bil selv, men har kommet venner og kolleger til unnsetning et par ganger :thumbup: da jeg alltid har en boks i bilen), med stor suksess ! Anbefales, MEN det er VIKTIG å følge instruksjonene på boksen. Du kan med fordel avbal. dekket senere, for noe "risting" vil det nok være....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...