Gå til innhold

Mac - Ikke fornøyd ?


Anbefalte innlegg

Min iBook er mye mer solid enn noen "vanlig" PC jeg har hatt...

 

Min 25.000,- kroners high-end Dell laptop på jobben har etter få måneder fått sprekk i chassi, er blankslitt der hendene lenes, og har begynt å knirke i festene til skjermen.

 

iBook'en har overlegent lengre batteritid, bedre signalstyrke på WLAN, støyer betydelig mindre (spesielt DVD-spilleren) og virker generelt MYE mer solid.

 

Eneste er skjermen som kanskje har litt lav oppløsning, men jeg trenger ikke mer til den bruken jeg har. Hadde jeg trengt noe mer, hadde jeg gått for PB'en.

 

Kan vel være enig i at IBM Thinkpads er noe av det mer solide du finner av bærbart... men gud så kjedelige de er...

Å sammenligne Dell med IBM er ikke mindre enn en fornærmelse. Dell er billig plastleketøy mens IBM er solid arbeidsredskap. Og hvem bryr seg om hvordan pcn ser ut? Jeg synes iBook og Thinkpad faktisk skiller seg ut positivt iblant all den andre grå plasten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IBM har i det minste ikke gjort et dårlig forsøk på å få de til å se pene ut.

 

PiRANhA: Les det jeg skriver, mann.

Screen Spanning Doctor fungerer, men det betyr ikke at man kan disable den interne skjermen (logisk også, slik at maskina veit den er inaktiv, og utelukkende kjøre på ekstern skjerm i 1280x1024. Dette er ikke mulig på iBooks iallefall, men har vært ganske trivielt å få til på PC-laptoper.

Lenke til kommentar
PiRANhA: Les det jeg skriver, mann.

Screen Spanning Doctor fungerer, men det betyr ikke at man kan disable den interne skjermen (logisk også, slik at maskina veit den er inaktiv, og utelukkende kjøre på ekstern skjerm i 1280x1024. Dette er ikke mulig på iBooks iallefall, men har vært ganske trivielt å få til på PC-laptoper.

Jeg leste hva du skrev. Trodde det var en selvfølge at folk skrudde ned lysnivået på minimum jeg, det har i hvert fall jeg gjort på damens maskin (t.o.m. hun skjønte at man skulle gjøre det...).

Lenke til kommentar
PiRANhA: Les det jeg skriver, mann.

Screen Spanning Doctor fungerer, men det betyr ikke at man kan disable den interne skjermen (logisk også, slik at maskina veit den er inaktiv, og utelukkende kjøre på ekstern skjerm i 1280x1024. Dette er ikke mulig på iBooks iallefall, men har vært ganske trivielt å få til på PC-laptoper.

Jeg leste hva du skrev. Trodde det var en selvfølge at folk skrudde ned lysnivået på minimum jeg, det har i hvert fall jeg gjort på damens maskin (t.o.m. hun skjønte at man skulle gjøre det...).

Har du skjønt hva jeg mener, egentlig? Å sette ned lysstyrken er ikke å slå av skjermen.

Med screen spanning doctor kan man sette eksterne display til 1280x1024, problemet er bare at i clone mode blir det en rute på 1024x768 (dvs. man får en fin og stor svart ramme rundt hele bildet), siden den interne skjermen fortsatt er der logisk.

 

Kobler jeg den til tv-en eller noe, som ikke har så høy oppløsning, nøyer jeg meg selvfølgelig med å slå ned lyset (selv om det burde vært et eget hakk til å slå av skjermen helt, bildet er jo der fremdeles).

Lenke til kommentar

Ting som irriterer meg ved min 1Ghz Powerbook 15" med Panther :

 

- Crappy Flash Plug-in (Takk gud for Ad-block i Firefox) Dette er Macromedia sin feil. Ikke Apple.

- Batteriet mitt varer bare 1,5 time. (1,5 år gammel, brukt daglig og ikke så veldig snillt behandla. F.eks : drassa med ute i pc veska når det er -20 grader ute. Så jeg kan vel egentlig bare skylde på meg selv)

- Skjermen går litt tregt når man åpner/lukker den. Vet jeg kunne fått det fiksa, men har ikke hatt lyst til å være uten PBen, selv for den korte tiden servicen hadde tatt.

 

Hmm.. det er vel det. Ellers er den en drøm.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg grenseløst er den utrolige gamle og ræva Flashplayeren vi har på Mac. Macromedia innrømmer jo selv hvor dårlig den er, og at de skal forbedre dette - med Adobe som eier håper jeg virkelig de får gjort unna ting nå (Adobe er jo langt mer Mac-vennlig enn Macromedia, selv om folkene fra Macromedia under Apple-Expo prøvde å overtale meg at jeg tok feil ;)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...