Gå til innhold

Mac - Ikke fornøyd ?


Anbefalte innlegg

Til oss mac - brukere.

 

Vær ærlige, og post her det dere mener kunne vært anderledes / bedre med mac - maskinene / operativsystemet OS X

 

Det er ikke nødvendig og nevne at mac ikke duger noe særlig til spill, da de fleste har fått det klart for seg at mac er en multimediamaskin.

 

 

Denne tråden skal være til hjelp for dem som vurderer å kjøpe mac, men som er usikre på om maskinen svarer til forventningene / kravene.

 

 

Takker for alle bidrag :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett irritasjonsmoment med min G4 PowerBook, og det er at CPUen i denne rett og slett er i svakeste laget. Tunge websider med mye flash og dill gjør at den går på 100% CPU hele tiden.

 

Hva er vitsen med å lage en tabbed browser hvis du kan bruke bare to eller tre tabs for å unngå at CPU står i 100% hele tiden?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Jeg har ett irritasjonsmoment med min G4 PowerBook, og det er at CPUen i denne rett og slett er i svakeste laget. Tunge websider med mye flash og dill gjør at den går på 100% CPU hele tiden.

 

Hva er vitsen med å lage en tabbed browser hvis du kan bruke bare to eller tre tabs for å unngå at CPU står i 100% hele tiden?

 

-KJ

Kan dette kanskje være fordi mac'en ikke alltid har den støttende programvare som trengs?

 

Høres litt rart ut at cpu står på 100% . Og alt over 1 ghz burde vel klare de fleste websider? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har fint lite negativt å si om iBooken min, har litt problemer med å finne noe galt med den. Det er en ting "that comes to mind" derimot, og det er koblingen opp mot shares i windows-nettverk. Her burde mac os x klare å holde seg tilkoblet, og skjønne når du går fra kabel til trådløst, og omvendt. Dette er noe windows klarer, riktignok med tilbakestilling av tilkoblingen, men likevel. I os x må du koble til på nytt.

Lenke til kommentar
Kan dette kanskje være fordi mac'en ikke alltid har den støttende programvare som trengs?

 

Høres litt rart ut at cpu står på 100% . Og alt over 1 ghz burde vel klare de fleste websider? :hmm:

Dette skjer på alle Macer jeg har vært borti, så det er nok ganske enkelt slik det er.

 

Det dreier seg heller ikke om manglende plugins, da det samme skjer i f.eks. Firefox.

 

Det er nok rett og slett G4 som ikke er en akkurat effektiv CPU. :p

 

-KJ

Lenke til kommentar
Tiger suger kuk. Ellers er den helt fin.

Riiiight.... :thumbdown:

 

Fjollete kommentar.

 

-KJ

Fjollete? Ikke like fjollete som et OS som kostet meg 1300 kroner, merkbart reduserte ytelsen, har ført til jevnlige systemkræsj (ja: system!) og inneholder en haug nye "funksjoner" som jeg sliter med å bli kvitt.

Lenke til kommentar
Og det mente du da at de som leser tråden skulle lukte seg til at du opplever ut fra den kommentaren din?

 

-KJ

 

Nei, neppe. Derfor var jeg i ferd med å endre det når du postet. Skuffelsen er likevel kortvarig: jeg installerer Panther på ny senere i kveld. Da ryker Tiger i makuleringsmaskinen :w00t:

Endret av swanky
Lenke til kommentar
Kan dette kanskje være fordi mac'en ikke alltid har den støttende programvare som trengs?

Det er jeg faktisk enig i, jeg har flere ganger klaget på flash-sider og at de lagger og loader sent. Men det har noe med at Mac ikke har samme software fra macromedia som WINDOWS har. Men det blir nok rettet på asap, fordi har jo Adobe kjøpt opp Macromedia! Så jeg regner med at det blir løst.

Lenke til kommentar
Må be Swanky om å hoppe fra barneskolestadiet i språkbruk, og bruke en litt mer moden taleform. Begrunnelser for egne meninger er også en fordel.

Advarsel mottatt og behørig notert. Beklager. Det var et kjipt utspill mot det jeg opplever som et problematisk OS. Men jeg er klar over at de fleste har en motsatt erfaring.

 

Det ga meg likevel en god følelse å makulere en 1300-kroners disk. Det burde si noe om hva jeg synes om Tiger.

Lenke til kommentar
Fjollete? Ikke like fjollete som et OS som kostet meg 1300 kroner, merkbart reduserte ytelsen, har ført til jevnlige systemkræsj (ja: system!) og inneholder en haug nye "funksjoner" som jeg sliter med å bli kvitt.

 

Hvilken mac - modell var det du prøvde å få OS X til å fungerer på? Er fint om slike ting kommer fram, slik at andre ikke gjør samme feilen. :yes:

Lenke til kommentar
Jeg sitter på en iBook G4 1GHz med 1.2GB med RAM. Dette skal jo fungerer til å kjøre Tiger med god margin, men det er mer den ustabiliteten jeg har opplevd som er plagsom. Men nå er jeg tilbake med Panther. Akkurat som å komme "hjem"...

Da ville jeg puttet i den Hardware test cden eller ringe apple support. Fordi å kjøre Panther når du har tiger liggende høres helt tullete ut.

Lenke til kommentar
Jeg sitter på en iBook G4 1GHz med 1.2GB med RAM. Dette skal jo fungerer til å kjøre Tiger med  god margin, men det er mer den ustabiliteten jeg har opplevd som er plagsom. Men nå er jeg tilbake med Panther. Akkurat som å komme "hjem"...

Da ville jeg puttet i den Hardware test cden eller ringe apple support. Fordi å kjøre Panther når du har tiger liggende høres helt tullete ut.

Tullete? Hvorfor det? Panther er gjennomsolid, velprøvd og funker bankers. Pr. idag er OSX Panther verdens mest stabile plattform - ikke Tiger (ennå) etter min mening.

 

Dersom han er fornøyd med Panther og ikke synes tiger-værmeldinga etc. er så staselig er vel det greit? Har Tiger selv altså, men skjønner hva han mener. Hadde selv litt probs med enkelte programmer som ikke oppførte seg 100% (bl.a. Quarkxpress og Adobe Illustrator) og de er ikke løst ennå (er på 10.4.2 nå).

 

Kjør Panther du! :thumbup:

 

Så kan du heller oppgradere om et halvår eller noe sånt når Tiger har blitt litt mer moden.

Lenke til kommentar
Jeg sitter på en iBook G4 1GHz med 1.2GB med RAM. Dette skal jo fungerer til å kjøre Tiger med  god margin, men det er mer den ustabiliteten jeg har opplevd som er plagsom. Men nå er jeg tilbake med Panther. Akkurat som å komme "hjem"...

Da ville jeg puttet i den Hardware test cden eller ringe apple support. Fordi å kjøre Panther når du har tiger liggende høres helt tullete ut.

Tullete? Hvorfor det? Panther er gjennomsolid, velprøvd og funker bankers. Pr. idag er OSX Panther verdens mest stabile plattform - ikke Tiger (ennå) etter min mening.

 

Dersom han er fornøyd med Panther og ikke synes tiger-værmeldinga etc. er så staselig er vel det greit? Har Tiger selv altså, men skjønner hva han mener. Hadde selv litt probs med enkelte programmer som ikke oppførte seg 100% (bl.a. Quarkxpress og Adobe Illustrator) og de er ikke løst ennå (er på 10.4.2 nå).

 

Kjør Panther du! :thumbup:

 

Så kan du heller oppgradere om et halvår eller noe sånt når Tiger har blitt litt mer moden.

Vel, det er jo egentlig sant det du sier.Tiger har hatt to problemer. Det ene var cocoaspell som ikke var kompatibelt (den første måneden) og med dreamweaver. Det sluttet å responde mens det ble launchet. Rare greier. Så jeg måtte prøve å launche det på nytt igjen og da fungerte det fint.

 

Men jeg mener at å ha Tiger liggende og kjøre panther er som å kjøre rundt med nedslitte dekk på bilen selv om man har nye i garasjen. Jeg ville funnet ut av problemet og løst det asap, heller nå en når det er for sent.

 

Men for all del gjør hva du vil.

Lenke til kommentar

Fikk meg en powerbook for litt over et år siden.

 

For det første er den utrolig treg.

For det andre gikk strømforsyninga i stykker.

For det tredje har nedre del av skjermen sluttet å funke.

 

Kan ikke si jeg er helt fornøyd med maskinen når den var såpass dyr. Batterilevetid er også på en 2 timer samt maskinen kan rask svi av hendene skulle man gjøre noe arbeid.

 

Når jeg tenker på det var DVD-brenneren også noe av det værste jeg har vært borti. Hadde jeg hatt en tidsmaskin ville jeg nok vurdert en av de stasjonære maskinene i stedet.

Lenke til kommentar

Jaja, så har man hørt det også. En skikkelig misfornøyd powerbook eier.

Tror du er den første jeg har vært borti, gitt.

 

Sikker på at det ikke var en Omnibook du hadde (har?) :!:

 

Har eid tre powerbooker (har nå en PB G4 867mhz som er to-tre år gammel),

og jeg har aldri vært borti lignende problemer på mine ihvertfall. Ikke er den spesielt treg heller til å være en to-tre år gammel maskin. Og hva var galt med DVD'en sa du?

Lenke til kommentar
Fikk meg en powerbook for litt over et år siden.

 

For det første er den utrolig treg.

For det andre gikk strømforsyninga i stykker.

For det tredje har nedre del av skjermen sluttet å funke.

 

Kan ikke si jeg er helt fornøyd med maskinen når den var såpass dyr. Batterilevetid er også på en 2 timer samt maskinen kan rask svi av hendene skulle man gjøre noe arbeid.

 

Når jeg tenker på det var DVD-brenneren også noe av det værste jeg har vært borti. Hadde jeg hatt en tidsmaskin ville jeg nok vurdert en av de stasjonære maskinene i stedet.

Hørt om å klage?

Lenke til kommentar
Fikk meg en powerbook for litt over et år siden.

 

For det første er den utrolig treg.

For det andre gikk strømforsyninga i stykker.

For det tredje har nedre del av skjermen sluttet å funke.

 

Kan ikke si jeg er helt fornøyd med maskinen når den var såpass dyr. Batterilevetid er også på en 2 timer samt maskinen kan rask svi av hendene skulle man gjøre noe arbeid.

 

Når jeg tenker på det var DVD-brenneren også noe av det værste jeg har vært borti. Hadde jeg hatt en tidsmaskin ville jeg nok vurdert en av de stasjonære maskinene i stedet.

Hørt om å klage?

Skulle akkurat til å si det samme..

(Er da to års garantitid i Norge. Minst!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...