Gå til innhold

CSS hakker av en eller annen grunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spilt CSS lenge, men det er ikke før nå, i den siste tiden at det har gått så tregt som det gjør nå.

Av en eller annen grunn, da jeg startet CSS opp for ikke så lenge siden, gikk det bare helt forferdelig tregt. Jeg har ikke byttet noe hardware i den lille pausen som jeg har hatt, og jeg kan ikke skjønne hva det er jeg kan ha gjort for at det skal gå så sakte.

Nå har jeg prøvd alt mulig, jeg har installert nye og gamle drivere, prøve-byttet skjermkort, ryddet opp på harddiskene (så vidt), men ingen ting ser ut til å fungere.

Er det noen som vet hva årsaken til denne hakkinga kan være?

Det har som sagt gått helt glatt før.

PS: Det er mest i utearealer at det går verst. Da får jeg FPS helt nede på 5. Ellers er det aldri over 40, noe som har vært veldig uvanlig på min PC.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har selv vært uten den mest irriterende hakkingen siden utgivelsen av HL2, men etter den siste oppdateringen til CSS har dette nesten tatt av. Nå hakker det såpass at det nesten er på grensen til uspillbart (les: <35), tidligere lå jeg fint på 50+ fps med fall når det var innlysende. Jeg er sikker på at oppdateringen er årsak til dette da det 5 minutter før oppdatering gikk "flott", mot nevnte situasjon etter. Til informasjon har jeg en xp 2500+, 1gb ram og gf4ti4600. Om dette òg gjelder deg bør noen vurdere å skrive klagebrev til VALVe :) Den nye terrormodellen alene kan vel ikke være årsak til dette?

Dersom dette ikke hadde noe med ditt spørsmål å gjøre får du smøre deg med tålmodighet og vente på andre svar :)

EDIT: smårask, og etter å ha sjekket profilen din har du sikkert ikke samme type problem :)

Endret av Frikky
Skrevet

Jo, den oppdateringen kan jo være en årsak, men det funker fortsatt helt glatt hos kompisene mine, så det måtte nesten ha vært noe med enkelte typer skjermkort eller prosessore som spillet hakket på, men det kan jo nesten heller ikke være tilfelle, da vi to har helt forskjellig hardware (bortsett fra 1024MB RAM).

Det er på kanten til uspillelig hos meg også. Det går forferdelig tregt konstant, og noen ganger (som nevnt; som oftest ute) blir det helt forjævlig.

Dust og Dust2 er ikke akkurat de brettene jeg nyter å spille på for tiden, for å si det sånn. :ermm:

Skrevet
Ser at du skrev at du såvidt har ryddet på pc'en... Det vil si at du ikke har formatert?

Du kan også prøve å reinnstalere.

Jeg har ikke formatert nei. Det tror jeg heller ikke at jeg kommer til å gjøre med det første. Har så forbanna mye stash på PC'n at.... :huh:

Men det skal jo ikke være problemet! Det skjedde jo bare plutselig en gang da jeg startet Steam!

Skrevet

jeg vet ikke om det er slik hakking du har, men hvis man har for høy cmdrate og updaterate kan det hakke.

prøv og sett cl_cmdrate og cl_updaterate ned til 30.

det er ihvertfall en type hakking.

Skrevet
jeg vet ikke om det er slik hakking du har, men hvis man har for høy cmdrate og updaterate kan det hakke.

prøv og sett cl_cmdrate og cl_updaterate ned til 30.

det er ihvertfall en type hakking.

Raten må nok litt høyere på source versjonen. Uansett så er det hakking han sliter med.

Har du latt alt oppdatere seg ferdig?

Skrevet

SNodig. Nå går CSS helt glatt igjen! Og nå VET jeg at jeg ikke har gjort noe siden sist jeg spilte det! Har ikke installert noen nye drivere eller noe sånn.

Det har heller ikke kommet noen oppdateringer til CSS.

Snodig. :huh:

Jaja, men nå funker det nå i allefall! :)

Skrevet
Det kom en oppdatering den 20. juli som skulle fikse "CPU optimization", oppdateringen før denne var altså årsaken til problemene.

Men jeg fikk da ingen update news eller en boks hvor spillet ble oppdatert!

Men uansett funker det nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...