Gå til innhold

Koble til TVn

DemptD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har et ATI Radeon 9600 Pro 128MB, den har s-video.

Men min TV har ikke s-video utgang... bare scart, går det ann å kjøpe et adapter eller noe sånt? Hvilke kabler trenger jeg og hvor får jeg tak i de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal funke fint det der!

Hadde faktisk nesten samme problemet selv. Jeg fant ut at jeg skulle bruke svideo direkte i tven via en skartovergang. Bildet ble da bare sort/hvitt. Måtte faktisk bruke composite for at jeg skulle få farger. Ikke helt den beste tven men men.

Bildet vil bli skarpere hvis du kan benytte deg av svideo kabelen istedet for composite.

Skrevet
Skal funke fint det der!

Hadde faktisk nesten samme problemet selv. Jeg fant ut at jeg skulle bruke svideo direkte i tven via en skartovergang. Bildet ble da bare sort/hvitt. Måtte faktisk bruke composite for at jeg skulle få farger. Ikke helt den beste tven men men.

Bildet vil bli skarpere hvis du kan benytte deg av svideo kabelen istedet for composite.

Ja, den skal funke. Sikker på at det ikke var du som gjorde noe feil? Fikk svart-hvitt først jeg også (søstera sin TV, skolen sin overgang), men det var bare å finne rett kanal, så var det farger på det :thumbup:

Skrevet
Skal funke fint det der!

Ja, den skal funke. Sikker på at det ikke var du som gjorde noe feil? Fikk svart-hvitt først jeg også (søstera sin TV, skolen sin overgang), men det var bare å finne rett kanal, så var det farger på det :thumbup:

Man skal aldri si aldri, men jeg mener at jeg hadde gjort alt riktig.

TVen støtter faktisk ikke svideo signalet. Måtte faktisk sjekke i brukermanualen....

Hadde en gammel Sony tv som hadde begge mulighetene, og der måtte man velge rett inngang ellers så ble det sort/hvitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...