Gå til innhold

Alienware til norge.


znora

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt på å skaffe meg en alieware laptop, siden disse går som hond i hanske for mine behov. Dessverre har ikke alienware noen norsk nettbutikk, og da kan jeg nok bare glemme norske reklamasjons og garantilover. En annen ting som bekjymrer meg er toll og moms, som sikkert blir en del på en slik vare. På sia deres star prisene oppgitt i "Price incl. VAT, excl. Del" hva enn det skal bety. Har du peiling på nettopp dette?

 

www.alienware.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å få kontakt med en skal til utlandet å be han kjøpe for deg.. enkleste og greieste, billigste og. Tollen tar ikke slikt vett.. bare si at han har brukt den hele tida, eller no. Men mister litt den garantien da. Så, pris vs garanti

 

edit: Halla hysing.. André her... long time eh? Fra asker vett.. haha

Endret av andre_sn
Lenke til kommentar

incl. VAT betyr inkl. moms, (men ikke nødvendigvis norsk moms!)

excl. Del betyr eksl. frakt.

 

Hvis du kjøper via den engelske nettbutikken, hvis det er mulig, er de pliktig å oppfylle norske reklamasjonsforpliktelser, i henhold til EU/EØS-avtalen.

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

Tror butikkene er pliktige til å trekke fra momsen når det er kjøper fra et annet land. Man skal ikke behøve betale moms to ganger, altså både til Norge og til det landet du kjøper varen i. Hvis man handler for over en viss sum i utlandet og det står tax free utenfor butikken kan man få igjen pengene i en skranke på flyplassen e.l. Ikke helt sikker om alle nettbutikker er pliktige til dette, men skriv en mail og spør dem.

Lenke til kommentar
Fredrik: hva skal det bety? det er da bare alienware som leverer de maskinene.

Hvilken modell er det du tenker på? Det er ikke noe unikt med Alienwares maskiner. De er bare oppstylede (og overprisede) barebooks. Det finnes alltids andre som selger maskiner basert på samme 'basismodell' mye billigere. Sentia er egentlig en Uniwill 223 (selges bl.a. på Itbutikken), mens Area-51m er basert på en Clevo D900T (fås på Whitebox og MPX).

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden vil du ha en slik? Det er ingenting spesielt med dem(bortsett fra de "kule" alientrynene), de er ikke engang særlig billige.....

 

Ytelsene er helt gjennomsnittlige, og prisen starter på ca 10000 norske. Du får da mange brukbare bærbare her til lands for mindre penger. Uten alientryne, dog.....

Lenke til kommentar
Fredrik: hva skal det bety? det er da bare alienware som leverer de maskinene.

Hvilken modell er det du tenker på? Det er ikke noe unikt med Alienwares maskiner. De er bare oppstylede (og overprisede) barebooks. Det finnes alltids andre som selger maskiner basert på samme 'basismodell' mye billigere. Sentia er egentlig en Uniwill 223 (selges bl.a. på Itbutikken), mens Area-51m er basert på en Clevo D900T (fås på Whitebox og MPX).

OK. det visste jeg ikke. (jeg bure ha klart å tenke meg det) *sjekke ut dissse modellene*

 

Chrishan: Jeg er på utkikk etter en skrivebords-erstatter med god 3d-ytelse til under 16 000 kr. Det har alienwaremaskinene. Dessverre har mange av maskinene (bl.a. area-51m 7700, som jeg så på) dårlig specs som standard.

Jeg klarer meg f.eks. meg ikke med 40gb hd.

 

dessuten ser de ganske like ut som laptopen til en jente i anime niea under seven.

Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter en skrivebords-erstatter med god 3d-ytelse til under 16 000 kr. Det har alienwaremaskinene. Dessverre har mange av maskinene (bl.a. area-51m 7700, som jeg så på) dårlig specs som standard.

Du har glemt å legge til norsk moms. Det står incl. MVA på sidene, men den er ikke med om man konfigurerer med Norge som valgt land. Selv den kjipest konfigurerte Area-51m 7700 vil koste over 17.700 levert hit. (Noe som ikke er så ille for denne. De har satt ned prisen siden sist jeg sjekket.)

 

Mest for pengene av desktoperstattere under 16K nå er vel (som vanlig) Dell Inspiron 9300, skjønt ekstratilbudene er av det dårlige slaget denne uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...