Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nytt annlegg til bil


Anbefalte innlegg

Mulighet 1:

Rockford Fosgate System 2

+

Sony CDX-F5550

+

kabler

pris = 7985

 

:p;):D:yes:

 

Mulighet 2:

Planet Audio VX-6005 (der jeg brukobler 1*300 til sub + 2*200 til 6*9)

+

Rockford Fosgate FRC-4369

+

Infinity Reference 1230W

+

Sony CDX-F5550

+

kabler

Pris = ca 8500

 

Har ikke noe spes greie på stereo men heller selv mot mulighet nr 2. da 5 kanaler forsterker.++

Trenger litt hjelp her. kan godt ta andre oppsett og, men helst ikke over 9000,-

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Infinity subben vil nok spille finere enn RFèn, har hørt mye bra om den Planet Audio forsterkeren også.

 

Ville muligens lagt pengene i et bra frontsett istedet for 6*9, men ellers så er ikke mulighet 2 noe dumt alternativ.

 

Vet lite om den spilleren egentlig.

Kanskje lagt litt mer penger i kabler også forresten ;)

Lenke til kommentar
Infinity subben vil nok spille finere enn RFèn, har hørt mye bra om den Planet Audio forsterkeren også.

 

Ville muligens lagt pengene i et bra frontsett istedet for 6*9, men ellers så er ikke mulighet 2 noe dumt alternativ.

 

Vet lite om den spilleren egentlig.

Kanskje lagt litt mer penger i kabler også forresten ;)

jepp, trur jeg går for 2 ern.

har planer om å bytte høytallerne i front. så da passer jo 5 kanals forsterkeren midt i blinken. 4*100 + 300 w til subben.. burdte holde det :D

Kjenner forøvrig en som har planet audi forstrkeren, han er meget fornøyd..

Men skulle gjerne hatt noen flere innspill.

Bedre kabler? er det noe viss i?

Lenke til kommentar

Ville ikke kjøpt Sony. Gå for Pioneer eller Alpine.

Og kjøp for alle hedenske makters skyld ikke 6*9" men et skikkelig komponentsett.

Høyttalere bak er bortkasta penger av en mengde årsaker. Seek and thou shalt find ;)

Bedre kabler er det ikke vits i på et lavbusdsjettanlegg. Her er det å bruke penger på gode høyttalere i front som gir mest utslag. Det kritiske er som Koffe sier kvaliteten på signalkabelen; at denen er skikkelig skjerma.

 

Et alternativ her kan jo være Lil`Wonder II LW5.830. 4veis delefilteret på forsterkeren er ypperlig for deg siden du sikter deg inn på en spiller i et prissegment der en ikke finner tre linjeutganger. Sammen med Xstream XS 12 og Xstream XSC.6 vil du få et potent anlegg med muligheter for senere utbygging.

Dette kommer på 5730.

Kabler og evt. spiller får du også sikkert grei deal på her.

 

I mine øyne et mye bedre oppsett enn det som er foreslått.

 

Ellers er nok infinitysuben den av komponentene jeg i det heletatt ville tatt med i et anlegg.

Lenke til kommentar
Ville ikke kjøpt Sony. Gå for Pioneer eller Alpine.

Og kjøp for alle hedenske makters skyld ikke 6*9" men et skikkelig komponentsett.

Høyttalere bak er bortkasta penger av en mengde årsaker. Seek and thou shalt find ;)

Bedre kabler er det ikke vits i på et lavbusdsjettanlegg. Her er det å bruke penger på gode høyttalere i front som gir mest utslag. Det kritiske er som Koffe sier kvaliteten på signalkabelen; at denen er skikkelig skjerma.

 

Et alternativ her kan jo være Lil`Wonder II LW5.830. 4veis delefilteret på forsterkeren er ypperlig for deg siden du sikter deg inn på en spiller i et prissegment der en ikke finner tre linjeutganger. Sammen med Xstream XS 12 og Xstream XSC.6 vil du få et potent anlegg med muligheter for senere utbygging.

Dette kommer på 5730.

Kabler og evt. spiller får du også sikkert grei deal på her.

 

I mine øyne et mye bedre oppsett enn det som er foreslått.

 

Ellers er nok infinitysuben den av komponentene jeg i det heletatt ville tatt med i et anlegg.

hehe, nå ble det plutselig litt komplisert her :blush: ,, men har bestemt meg for istedenfor 6*9 høtallerne går jeg for å bytte org elementen i dørene + hattehylla (da jeg får både bak og foran) på min bil.

Noen som tilfeldigvis vet hvor store elemtene i en vectra a er?

 

edit: mye mas å bytte elemtene i døra? må vell bytte kabel og, off :ermm: .

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Ville ikke hatt noe bak. Du får ikke akkurat godlyd på den måten, kun fasefeil og rotete lydbilde, noe en helst betaler for å bli kvitt, ikke få...

 

Sats heller på et godt sett der du sitter. Nemlig fremme i bilen. Lag gjerne hull i hattehylla så suben får puste fritt inn i kupèen og legg gitter/trekk filt over disse.

Arealet bær idèelt sett være identisk med membranarealet til suben. Evt. kan du ha suben i hattehylla, men da må du enten bygge kasse under eller isolere baggasjerommet totalt fra kupèen.

 

Vil du på død og liv ha lyd bak kan du heller kjøpe etpar ok billige koaxer senere en gang, bruk heller pengene på få men gode komponenter enn mange og middelmådige.

Det er mitt råd :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Det som Jalla sier om bakhøyttalere er så alt for sant. Den beste måten å få høre dette i praksis er å høre på alle høytallerene samtidig som vanlig, så slå av forsterkeren bak. Forskjellen er ganske så liten. Siden man sitter så langt foran er det her trykket kommer fra. Man mister litt av den "surround" lyden det er det eneste.

På den andre siden kan man jo sjenke en tanke på passasjerer som sitter bak og vil høre litt de og. :yes:

Lenke til kommentar

Anlegg til 9 lapper, og en strømkabel på 4awg. Får jo billigere og tykkere strømkabel hos biltema for eksempel, og da kan han kjøpe en bedre skjermet signakabel utenom. f.eks en fra Stinger.

Kanskje dumt å si "mer penger i kabler" burde sagt, kjøp kabler en anna plass. Få mer for pengene..

 

Kjører selv stinger signalkabler, og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Anlegg til 9 lapper, og en strømkabel på 4awg. Får jo billigere og tykkere strømkabel hos biltema for eksempel, og da kan han kjøpe en bedre skjermet signakabel utenom. f.eks en fra Stinger.

Kanskje dumt å si "mer penger i kabler" burde sagt, kjøp kabler en anna plass. Få mer for pengene..

 

Kjører selv stinger signalkabler, og er veldig fornøyd.

enig dær ja! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...