AiKi Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Etter å ha prøvd Ntune til å klokke opp maskinen, så ville ikke maskinen starte lengre, men det trodde jeg skulle fikses lett med å resette CMOS. Nå starter den, men hvis jeg skal justere klokka, eller gjøre noe som helst annet, f.eks. endre på boot-sekvens eller andre valg, så oppstår samme feilen. Reset CMOS, og maskinen fungerer igjen. Har prøvd å oppdatere BIOS, og klarer ikke å finne feilen, jeg blir temmelig lei av det. Har lagt merke til at den ene cd-romen lager lyder som om den prøver å få lese fra disken, det samme skjer med den andre hvis jeg drar ut strømmen til den første. Men den fungerer akkurat som den skal når den først er inne i Windows, den yter som den skal, og det virker ikke som om det er noe problemer i det hele tatt. Noen som har et forslag, det er irriterende.
AiKi Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Epox 9nda3+ (nyeste bios, også prøvd å oppdatere på nytt), Athlon 64 3000+, 2x 512mb TwinMOS PC3200, XFX 6600GT AGP, eldre Philips CD-brenner (5224) og en 16x Pioneer DVD-rom (eldre modell) Men det har funker før, det er det som er problemet.
Firesky Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 sitter med samme feilen på samme HK her nå... VELDIG irriterende... men er det noen som vet en løsning? den starter å henger seg rett før den skal inn i BIOS, hvis man resetter CMOS funker det helt til man restarter... dvs inn i BIOS, stille inn alt mulige ting, reboote å man kommer ingen vei å jeg er helt avhengig det også siden den står som default til å boote fra diskett så harddisken... men ikke CD seff... så jeg får ikke lagt inn OS noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå