Gå til innhold

jeet kun doo noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ingenting om den, men jeg tror heller ikke at den er så veldig vanlig. Har du selv sjekket hva de driver med der du ønsker å trene. De har jo sånne prøvedager. Det er greit å vite om det bare er sparringer semi touch eller om de banker værandre helseløs.

 

ps vurderer selv å begynne på en sport så si ifra om det er gøy

Lenke til kommentar

Tja, vet ikke om det er helt tingen å begynne med om man vil gå litt dypere i kampsport.

Det jeg har fått forklart fra folk på trening etc. er at det stort sett er show og mye akrobatikk involvert, altså store bevegelser og alt skal se brutalt ut etc.

 

Men Bogan, hva er det du ønsker å oppnå ved å begynne med en kamsport?

Det å bli smidig, sterk og rask? Det å lære om høflighet, ydmykhet og respekt samt studere det teoretiske? Eller rett å slett å kunne banke dritten ut av folk du kan treffe på?

 

Det er utrolig hvor stor forskjell det er på diverse grener, selv hater jeg alle som skal drive med grappling-liknende greier. Ligger man nede er man trygg.

 

Selv har jeg drevet med Taekwondo (WTF), Muay Thai, Karate (Shootokan) og bitte litt Jiu Jitsu.

Synes Muay Thai var det beste av alt, både trening, sparring og respekt ovenfor andre utøvere var anderledes alt det andre jeg har vært borti.

Så brytalt, men likevel så ydmyk. Rare greier. :)

 

Du kan jo eventuelt se på noe Tai Chi, det skal visst være artig.

Lenke til kommentar

Nei er ikke for å banke dritten ut av noen. For å si det på en annen måte kunne jeg like gjærne begynnt med turn, men det blir litt kjedelig. så det er smidighet og kunsten jeg vil lære. HAr selv drevet med teakwondo noen år men det ble for kjedelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...