Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan det være mulig? NextGenTULL på sitt beste


Anbefalte innlegg

Spenn dere fast og hør på denne...

 

Har prøvd å få kontakt med noen "opp i systemet" da jeg føler kundeservicen har langt ifra vist seg fra sin beste side i mitt tilfelle, men dette har jo nesten vært vanskeligere enn å få en løsning på saken. Og NextGenTULL er jo kjent for sin lynkjappe kundeservice.

 

Her er saken:

 

Får først noen purringer fra NGT om at faktura med forfalls dato 21/4-05 er 463,- for lite, "er dette blitt betalt, ber vi deg se vekk fra denne henvendelsen". Javel tenker jeg, ingen problem jeg betalte jo inn 1500,- den 18/4-05 - Men nei, her begynner marerittet mitt

 

Ringt etter første inkassovarsel til faktura avdeling, men etter ørten forsøk på å nå faktura gir jeg opp da jeg bare får opptatt signal etter å ha tastet inn "snarvei numrene"

 

Ringer derfor til kundeservice for å høre hvordan dette kunne gå seg til.

Får her til svar at de ikke kan gjøre noe med det, men faktura avdelinegn som er meget opptatt, kan ringe meg opp om en ukes tid(!?) - Noe som aldri skjer

 

Gjør daglig forsøk på å komme gjennom til faktura, men blir bare møtt av opptattsignal de fire første dagene

 

Da jeg først kommer igjennom (aner ikke hvordan) får jeg beskjed om at alt stemte, selv om jeg gjentatte ganger prøvde å forklare mine innbetalinger, men vedkommende ville bare ikke høre (satt da med kontoutskrift fra bank som referanse).

 

Vedkommende tilbød seg å sende meg et utdrag av mine betalinger og deres fordringer, slik at jeg selv kunne se at det stemte.

 

Da jeg mottar dette er det første jeg ser en forfalls dato på deres krav den 210405 og en innbetaling gjort av meg den 180405 pålydende 1500,-

 

Ringer da tilbake til kundeservice deres (siden faktura avd. tydeligvis er umulige å nå) og treffer først på en lite service innstilt kar og etter mye fram og tilbake og høylydte frustrasjoner over bedriftens interne kommuniksajon og min høyst merkverdige situasjon, får jeg som svar at: "Dette er jeg verken betalt for eller interessert i å høre på" og så legger vedkommende på (!!?!?!).

 

Dette kan ikke være sant tenker jeg og ringer opp igjen og treffer heldigvis på en litt mer kompetent og hyggelig kundebehandler som kan fortelle meg at betalingene mine må ha blitt sent registrert, noe som meg virker helt virkelighetsfjernt da dette er i juni og innbetalingen ble gjort i april. Etter MYE fram og tilbake finner vedkommende ut at jeg faktisk har 52,- tilgode hos dere.

 

Helt utrolig tenker jeg, men ser meg fornøyd da jeg endelig anser dette som en endelig løsning – MEN;

 

Ber vedkommende om å få snakke med en som har litt mer "å si" da jeg ikke finner meg i behandlingen jeg fikk av denne vemmelige kundebehandleren (fikk spurt omnavnet hans før han la på)). Får da som beskjed at team-leder kan ringe meg opp i begynnelsen av neste uke. Skal bli morsomt og se tenker jeg, og får (som forventet) aldri noen telefon.

 

Kravet, som forlengst er gått til inkasso, ville jeg bare bekrefte at var trukket fra NGT sin side og ringte Lindorff, her får jeg beskjed om at de vedholder sitt inkassosalær da de har blitt fortalt av NGT at innbetalingen har funnet sted, men at denne innbetalingen ble gjort etter at inkassokravet ble fremmet og at jeg derfor er ansvarlig for at inkasso salæret fortsatt blir betalt.

 

Jeg ba også om å få sagt opp abonnementet mitt omgående etter at jeg snakket med faktura første gang, da min tiltro til Nexgentel er særdeles lav. Ble først spurt om jeg ville vente til denne omtalte saken var over, men pga av mine opplevelser var dette uaktuelt. Dette var i overkant en måned siden og jeg sitter fortsatt og venter på oppsigelses papirene. Prøvde også å opplyse om dette da jeg siste gang snakket med kundeservice, og vedkommende sa at denne hadde gått i gjennom første gangen.

 

Helt utrolig, men: Går igår ut i postkassa og finner et brev fra NextGenTel, men dette viser seg jo å være en ny regning på neste mnd samt et gjenåpningsgebyr(?!?!?!). Hva er det som skjer, det er jo deres rot som har gjort at linja har blitt stengt i utgangspunktet?!

 

Oppi alt dette her har NGT sperret linjen min pga min "manglende" betaling, som de selv er skyld i. Er stundent ved UiS og internett er nærmest unnværelig i mine studier innen informatikk og som følge av behandlingen jeg har måttet finne meg i fra deres side har jeg ikke hatt annet valg enn å velge enn annen tilbyder som også førte med seg vesentlige kostnader. Videre har jeg vært nødt å kontakte advokat (heldigvis har jeg en i slekten ellers kunne dette ført til enda større kostnader) for å få klarhet i hvordan dette kan løses hvis jeg ikke når fram (som jeg etter å ha kontaktet kundeservice anså som meget plausibelt), heldigvis er damen på sentralbordet Deres imøtekommende og forstår frustrasjonen min og tilbyr seg å sette meg over til administrasjons sekretæren. Hun er er ikke inne og jeg kan igjen få bli oppringt av en team-leder.

 

Blir i dag oppringt av team-leder (tror det kan ha vært ham, men han introduserte seg ikke). Vedkommende kan fortelle meg at jeg fortsatt har 54,- til gode, men at gjenåpningsgebyret fortsatt er gyldig sammen med Lindorff sitt inkassosalær siden jeg tydeligvis ikke har forstått hendelsesforløpet til disse fakturanene(!?!?!) og at jeg i tillegg må betale leie for neste måned enda oppsigelsen min var registrert 17. Juni (oppsigelsespapirene venter jeg fortsatt på). Beklageligvis ble dette for mye for meg og jeg la bare på i vill frustrasjon over nok engang å møte ”veggen”.

 

Får håpe dette bare er et skrekk eksempel, men det kan være greit å ha i bakhodet når en skal velge ISP.

 

Beklager hvis noe av dette kan være litt uforståelig, men dette er skrevet etter telefon med overnevnte team-leder og i vill frustrasjon og sinne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stå på, ikke la NGT vinne her. Du har bankutskriften og du har rett. Ta kontakt med TV2 Hjelper deg og/eller FBI på NRK, ring litt til aviser etc for å få litt mer media rundt dette. Er du heldig vil en av sjefene i NGT bli ringt opp av en journalist eller får kanskje et besøk og må forklare seg, da skal jeg si deg det blir fortgang i sakene.

 

Jeg tror du vil vinne frem med din sak i retten, du har betalt før dato og da er det ikke ditt problem om NGT ikke har fått registrert din betaling. Hør med banken din om de har noen som kan hjelpe deg å prate med inkassoselskapet. (er du heldig møter du kanskje på en i banken som har hatt problemer med NGT eller har noen i familien som har hatt problemer med NGT og vil mer enn gjerne hjelpe).

 

Var selv borti tull fra NGT. Bestilte internett fra de for et par år siden, de sa jeg kunne få det og det ville ta ca 8 uker før jeg ble koblet opp. Jeg fulgte status på nettet og alt så greit ut. Montøren var ved sentralen og jeg skulle vært koblet opp, men jeg kom meg ikke på nett, fikk ikke noe signal. Det ble to nye uker med sjekking og andre ting. Så ble jeg oppringt og fortalt at jeg ikke kunne få nett fra de allikevel (var i en blokk og en to etasjer under meg hadde NGT, og andre i blokken fikk NGT senere), jeg kunne få SDSL men kunne ikke få noe rabatt eller noen godtgjørelse siden de hadde kastet bort 10 uker.

 

"Jada, du kan få adsl oss" er en frase jeg sent vil glemme.

Lenke til kommentar
Spenn dere fast og hør på denne...

 

...

Beklager hvis noe av dette kan være litt uforståelig, men dette er skrevet etter telefon med overnevnte team-leder og i vill frustrasjon og sinne

Hmmm...merkelig sak.

 

Om fakta du fremlegger er korrekte mht. datoer og slikt, har NextGenTel her opptrådt klart ulovlig.

 

Videre har også Lindorff opptråd i strid med loven her; ut fra hva jeg kan skjønne.

 

Minner meg litt om erfaringene jeg hadde med Tiscali for noen år siden - lite lystelig lesning med tanke på at min egen ISP ble kjøpt opp av NGT tidligere i år...

Lenke til kommentar

Bare et forslag:

Skriv et detaljert brev med hendelsesforløpet, så objektivt som mulig. Legg gjerne linker til andre "skrekkeksempler" med NGT her på forumet, send det til alle de største nyhetsformidlerene (VG, Dagbladet, Aftenposten, Nettavisen o.s.v), send kopi til forbrukerådet og ikke minst, finn mailen til adm dir i NGT + de som sitter å styrer med presse o.s.v. Få frem klart og tydelig at du ønsker å sette fokus på den hårreisende kundeservicen som NGT yder til sine kunder. VG skrev jo nettop om en dame som fikk virus på pc'n sin (og farene det medfører), de burde vel lett kunne skrive en sak om dårlig kundeservice hos NGT?

 

Anyways, jeg skal nå snart overta NGT abbonementet til min nabo (som jeg deler nett med nå) ...og jeg kan ikke si jeg gleder meg til den prossessen. Men jeg skal nå ihvertfall skrive ned detaljer for hver tlf samtale, dato, tidspunkt, hvem jeg snakket med, hva det gjelder o.s.v, slik at jeg har en detaljert logg å forholde meg til om noe går galt...krysser fingrene for at jeg er en av de heldige. Burde ikke være sånn :no:

Lenke til kommentar

Hmm, kan vel bare si en ting når det gjelder slikt tull som dette her. IKKE BRUK TELEFON. GJØR ALT SKRIFTLIG Har vært igjennom tilsvarende tull som dette en gang før, hvor jeg kjørte faks med kvittering. Deres inkassoselskap prøvde seg en gang, og jeg henviste til faksen hvor jeg bestred deres krav. Det ble stille etterpå.

Sender du en mail, så bruk sendekvittering på at det er levert, trenger ikke være lest. Hjelper kanskje ikke deg, men for andre som havner ute i det samme, gjør det skriftlig!!

 

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Hmm, kan vel bare si en ting når det gjelder slikt tull som dette her. IKKE BRUK TELEFON. GJØR ALT SKRIFTLIG Har vært igjennom tilsvarende tull som dette en gang før, hvor jeg kjørte faks med kvittering. Deres inkassoselskap prøvde seg en gang, og jeg henviste til faksen hvor jeg bestred deres krav. Det ble stille etterpå.

Sender du en mail, så bruk sendekvittering på at det er levert, trenger ikke være lest. Hjelper kanskje ikke deg, men for andre som havner ute i det samme, gjør det skriftlig!!

 

Lykke til uansett.

Forferdelig å lese dette. Glad jeg kom meg ut av NGT-helvete. Men ikke helt uten problemer...

 

Dersom du bruker telefon, skriv ned alt som sies (i grove trekk) og tidspunkt! Før en detaljert logg.

Bruk faks og ta vare på sendekvitteringene!!

Og som GWH sier, gjør alt skriftelig!!

 

 

Nixon i tråd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=311468&hl= har vært igjennom helvete med NGT. Han kan sikkert gi deg noen gode råd!?

 

Lykke til! Stå på!

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke fulgte med tråden igår, men jeg var ute å herdet pigmenetene i det flotte været.

 

Takker for svar, herlig å få bekreftet at dette ikke er første gangen NGT legger egget, men hvordan de løser det skal bli spennede å se..

 

Er klar ovr at innlegget fra igår er skrevet med en spiss tone, men jeg står fullt og helt for innholdet (etter all frustrasjonen har fått lagt seg litt) og syns ikke selv jeg har oppført meg klandre verdig på noe som helst vis, behandlingen tatt i betrakning.

 

Kan nevne at etter innlegget var skrevet i går sendte jeg en mail med tilnærmet samme innhold (men dog omformulert) som klage til NGT sitt hovedkontor i Oslo og fikk senere en bekreftelse på at denne var blitt sent til sjef for kundeservice. Kommer med oppdateringer på hvordan dette går.

 

En annen litt snodig sak er at jeg i dag fikk oppsigelses mailen, så jeg krysser fingerene og håper dette ikke er "svar" på mailen jeg sendte...

 

Viste før jeg bestilte at NGT var elendige på kundeservice, men jeg innbilte meg at det var tlf-køen folk siktet til, men nå har jeg jo smertelig fått erfare svikt på MANGE ledd

Lenke til kommentar

Føler med deg...Hadde en tilsvarende sak med Tiscali for 2 år siden....og jeg vant på alle punktene og fikk avsluttet det kundeforholdet etter 4 måneder....Ser at du har blitt frustrert noen ganger og lagt på røret og det er vel noe av det dummeste du kan gjøre...Samme hvor frustrert man blir over kundebehandlers uvilje til og hjelpe så bør man prøve og holde en fin og taktfull tone overfor vedkommende...Det dummeste man gjør er og begynne og kjefte på kundebehandleren...I dag så har jeg Bluecom og jeg må si at det er vel det klokeste valget jeg har gjort når det gjelder valg av ISP....Håper du får orden i sysakene og finner deg en ISP som du vil trives med....Lykke til videre.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal være enig i at det var tåpelig av meg å legge på, men jeg ble rett og slett forbanna når dette var n'te personen jeg snakket med i tillegg til å være team-leder og begynte å krangle på noe jeg allerede hadde fått ordnet opp i tidligere (han mente at inkassoen var gyldig og vel så det da jeg som nevnt ikke hadde forstått hendelsforløpet?!?!?)

 

I mellomtiden har jeg skiftet til LYSE som må sies å være en drøm :thumbup: , det enste er at jeg faktisk hadde bindingstid i NGT, og siden kontraktsbrudd blir straffet med 1500,- tenkte jeg bare be dem ta pengene for de månedene jeg har betalt mens dem har sperret linja mi som følge av deres vanvittige "sullling", men om det faktisk skal gå i orden hos en bedrift som tydeligvis kun tenker penger...

Lenke til kommentar
Glad jeg kom meg ut av NGT-helvete. Men ikke helt uten problemer...

Jeg også. :thumbup: Jeg er også glad jeg har frarådet alle kunder, venner, bekjente, tilfeldig passerende på gaten osv. til å holde seg langt unna dette utrolig useriøse firmaet. Regner med de har tapt et par 100 k bare på mine egne anbefalinger og endel millioner når en tar med andres.

Lenke til kommentar
Spenn dere fast og hør på denne...

 

...

Beklager hvis noe av dette kan være litt uforståelig, men dette er skrevet etter telefon med overnevnte team-leder og i vill frustrasjon og sinne

Hmmm...merkelig sak.

 

Om fakta du fremlegger er korrekte mht. datoer og slikt, har NextGenTel her opptrådt klart ulovlig.

 

Videre har også Lindorff opptråd i strid med loven her; ut fra hva jeg kan skjønne.

 

Minner meg litt om erfaringene jeg hadde med Tiscali for noen år siden - lite lystelig lesning med tanke på at min egen ISP ble kjøpt opp av NGT tidligere i år...

Tiscali :thumbdown::mad::nei::wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar

Man kan lure på hva som egentlig har skjedd hos NGT de siste par årene, fra å være den ISPen de fleste likte best, er de nå den alle hater. Det var jo en periode alle flyktet fra Telenor og over til NGT for noen år siden, men nå flykter jo alle fra NGT og over til alle de andre ISPene i stedet. Rart at det går ann å tape seg så mye egentlig.

Endret av clon
Lenke til kommentar

Er på vei ut av samme helvetet selv, faktura krøll fra første stund, elendig kundebehandling osv osv... Håper bare alt går i orden nå.

 

Ville ikke anbefalt ngt til noen, om de så var den eneste ispen i verden...

 

(Har Mimer som isp hjemme, og de holder hva de lover, aldri noe tull på de 4-5 årene jeg har vert kunde, kommer nok ikke til å bytte med det første :love: )

Lenke til kommentar

Får skrive min egen lille historie, som dog ikke er så veldig grov.

Jeg har i over ett års tid hatt problemer med linjen, inn/ut farten har vært lavere enn lovet.

 

Etter mange samtaler med kunderservice fikk jeg beskjed om at det var linjelengden som var problemet. Etter litt om og men fikk jeg tilbud om å bli satt opp på Surf abonnement inntil de klarte å fikse problemene.

 

To uker senere ordnet de det. Med det umiddelbare resultat at jeg ikke får internett. DSL-sync lyser på ruteren, men ruteren får ikke kontakt ut.

Jeg ringer og forklarer situasjonen til kunderservice og får til svar at teknisk avdeling skal se på det og så skal jeg få en tilbakemelding. Vel, jeg tre dager senere har jeg ikke hørt noe så jeg ringer på nytt.

Joda, karen jeg treffer finner ut at det dreier seg om en routing feil og sier at de skal få en montør til å se på saken.

 

Seks dager (gah..) senere kommer det en montør på døra. Han kommer inn, ser at DSL-sync lyser på ruteren og sier "Har sjekket linjen, den er ok. Det må være ruteren det er noe gale med. Jeg skal legge inn en bestilling på ny ruter."

 

Fem dager senere og ingen ting har kommet i posten. Jeg ringer ngt, igjen, og forklarer situasjonen, igjen. Han jeg snakker med er forståelsesfull og sier "Hm, jammen da må det være ruteren. Jeg skal bestille en Thompson ruter til deg, da skal det fungere." (Jeg hadde Netopia fra før).

 

En dag senere får jeg en mail om at ruter er blitt sendt. Ettermiddag dagen etter står en postmann på døra med ruteren (forøvrig kjapt levert, ros for det skal de ha). Blir først litt overasket når jeg ser at de har sendt meg samme type ruter som jeg hadde fra før. Men pytt sann. Kobler opp og prøver å gå på internett... nada.

Ringer nok en gang til kundeservice, en fredags ettermiddag.

 

Samtalen forløper ca som følger.

Meg: Hei jeg har ett problem med linjen...

Support: Hm, ja jeg ser det er meldt en ruting feil og at du har fått ny ruter.

Meg: Ja, men jeg har fremdeles samme problemet.

Support: Hm, jeg skal sjekke litt... Oi, beklager at vi ikke har tatt tak i dette før! Jeg må bestille ny feilsøking på linjen, men jeg skal ordne det slik at montør kommer på mandag!

 

Dette er to dager siden og montør skal etter planen komme i morgen og ordne alt.

Om han klarer det så har jeg vært uten internett i "bare" tre uker. Om han ikke klarer det så kan egentlig NGT bare brenne! Da er det ny ISP!

Lenke til kommentar

Damn.

 

For et rot. Jeg trodde NGT var en bra IPS jeg? Så feil kan man altså ta.

Synd de ikke får ordnet opp i egne rekker og eget faktura system.

 

Syns du faktisk skal ta denne saken videre.

 

Selv bruker jeg Catch, og har intet problem. Dessverre er det jo svinedyrt, men så lenge jobben betaler er jo ikke det mitt problem.

Her har jeg fått utrolig bra service, men fikk litt ekstra service da en av slegerne visste hvem jeg var fra før.

 

Jeg hadde dog et problem med linja helt i starten. Catch mente det var routern og sendte ny. Jeg bytte om, og som forventet skjedde ingenting. En kort telefonsamtale opp dit og hvordan jeg brukte linja i jobbsammenheng sørget for at de feilsøkte egne linjer og 4 timer senere spratt linja mi opp.

 

Lykke til til trådstarter. Noterer meg rotet hos ISP og denne gikk straks ut av min anbefalinger .D

Lenke til kommentar

Jo større en leverandør av internett, mobil osv blir, jo mer rot og mer faen gir de i kundene. Det værste jeg vet er når det blir krøll med tjenestetilbydere av forskjellige kommunikasjonstjenester. Har en følelse av at alle som er kundebehandlere stort sett ikke vet hva de holder på med, og har nok oversikt og fullmakt til å kunne ordne enkle saker hurtig og effektivt.

 

I bunn og grunn tror jeg flere av disse selskapene tror de kan gjøre som de vil uten at det får konsekvenser for dem annet enn et par mindre kunder....

 

Selskaper som driver på denne måten skulle vært fratatt konsesjonen på dagen!

Lenke til kommentar

stakkars trådstarter. dette er virkelig ille.

 

Jeg har egentlig en egen erfaring med bluecom, men orker ikke gå i detaljer. kan si at jeg IKKE (understreker ikke) anbefaler ip-telefoni fra bluecom. de er rett og slett ikke erfarne nok med det til å ha dette på markedet. Vi har hatt iptelefoni siden januar, og telefonen har vært i ustand ca 3 av disse mnd. Vi har bytta ut ruter 3 ganger, og modem 1 gang.

 

james

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...