Gå til innhold

p4 2.4ghz for svak for 6800ultra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er p4 2.4ghz for svakt for 6800ultra?

Må bare nevne at jeg er n00b i veldig mye som har med pc hardware og gjøre :p

i tillegg lurer jeg på om denne

cpuen er klokkevennlig.

det er vel litt for svakt ja.......... har du det kortet i maskina??? nå?

 

så har jeg akkurat den cpu du linka til, den klokker bra. gjør greit 2,6 ghz. men til daglig bruk ligger jeg på 2,5 ghz. men da har jeg annen kjøler

Lenke til kommentar

Det er meningsløst å si at P4 2,4Ghz er for svak for ett GeForce 6800 Ultra kort.

 

Ett GeForce 6800 Ultra vil gi fantastisk grafikk på en P4 2,4Ghz. Og det er bare ett kort som er bedre på AGP. Men kortet vil bli holdt litt igjen av CPU, som ikkje klarer å utnytte det 100%, med mindre du kjører høy oppløsning og masse AA/AF og kva det no heter :)

 

Og kortet vil yte enda bedre med en raskere prosessor.

 

En P4 2,4Ghz vil ikkje klare å utnytte kortet fullt ut, men det er alikevel ett godt valg.

 

Ser at en her sammenligner med 7800GTX, men det kortet er ikkje å få tak i til AGP, og ifølge nVidia vil det aldri komme på AGP heller. Så det synest eg ikkje er en relevant sammenligning.

 

Det som er ett poeng å huske på no når det gjelder 6800 GT og 6800 Ultra er at snart kommer 7800 GT på markedet, til en pris rundt 3k. Dette kortet vil yte mye bedre enn 6800 Ultra, så prisene på 6800-serien vil halveres over natten når 7800 GT er i butikkene. Etter min mening er det veldig dumt å bruke penger på 6800 kort nå :thumbdown:

 

Vent heller på 7800 GT og få ett bedre kort for pengene, eller eventuelt ett 6800 kort til halve prisen av det den er idag. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det stemmer at jeg "skifter" til PCIe i de nye komponentene jeg kjøper, jah. og for diverse grunner venter jeg til rundt jul før jeg kjøper alt i sammen. da vil kansje prisen på 7800 kortene synke litt i tillegg :) . Tror jeg går for ett 7800 kort. Når kommer disse på markedet? sånn sirka kommer 7800 ultra koste rundt jul?

Endret av GaboonViper
Lenke til kommentar
Det stemmer at jeg "skifter" til PCIe i de nye komponentene jeg kjøper, jah. og for diverse grunner venter jeg til rundt jul før jeg kjøper alt i sammen. da vil kansje prisen på 7800 kortene synke og :) . Tror jeg går for ett 7800 kort. Når kommer disse på markedet? sånn sirka kommer 7800 ultra koste rundt jul?

7800 ultra er ikke kommet enda eller anonsert. men sikter man i øverste klasse vil man nok uansett havne rundt 4K for skjermkort.

Lenke til kommentar

Ofte idioti å gå for det "råeste og nyeste" også.. for 2000kr mindre så får man et kort som er 40% tregere (men enda veldig mye raskere enn forrige generasjon), og har de samme featurene mtp. støtte for DirectX .. men for all del, vil man svi av penger, så gjør det.

Jeg venter også til jul med å oppgradere, da blir det nok amd dual core, et par gig ram, og det nest-beste av ati eller nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...