audhage Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Hei Jeg har nå lett etter joystick lenge nå og har kommet frem til to stykker. Den ene er en Saitek Cyborg 3D Stick EVO Wireless og den andre er en Saitek X52 Digital Joystick Prisforskjellen er jo stor, men det er jo kult å ha den dyre. Hva ville dere gjort? Det hadde vært hyggelig med litt raske svar i dag, da jeg er på jobb og ikke har internett hjemme Mvh Audun Hagen
ehs5 Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 (endret) Hadde jeg hatt pengene (Noe jeg forsåvidt har) ville jeg klart ha valgt Saitek X52. At the moment så har jeg selv den andre, det er også en flott stikke. Edit: Og for all del, velg Saitek, jeg har aldri vært fornøyd med noe annet. Endret 12. juli 2005 av ehs5
Smooth Ceiling Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 (endret) Har du behov for et slikt HOTAS (Hands on Throttle and Stick) <-- takk til Desdichado for korreksjon, hadde helt glemt hvordan det gikk for flysimulatorer, for all del løp og kjøp. Jeg hadde første generasjon i den serien, og selv da var Throttle håndtaket supersmooth og en glede å bruke. Joystikka var en del slarkete, men jeg har lest at det har blitt en del bedre. Vurderer å kjøpe det selv når jeg en dag får råd til å oppgradere maskinen til å spille de nyere simmene. Legg gjerne till et sett fotpedaler for sideror-kontroll, og du har en komplett pakke. Saitek lager kvalitetsvarer uansett, det er det ingen tvil om. God pris og god kvalitet. Neste skritt må bli HOTAS settet Cougar, som koster 2100,-, men da er det noe som retter seg mot hardcore-simmere igjen (og mange har meldt om problemer med det). Endret 13. juli 2005 av Sundiver
audhage Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Vel, da så. Da tror jeg det blir x52. Jeg kommer jo tross alt til å spille mye. (noe jeg allerede gjør ) Den ser jo tøff ut og. Mvh Audun Hagen
Desdichado Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 HOTAS (Hands Off Throttle And Steering, mener jeg det betyr) Hands On Throttle And Stick Det soleklare valget av disse vil jeg si er HOTAS stikkene, X52. Du kan ikke sammenligne det å fly flysimulatorer med en stikke kontra to. Det er som natt og dag. Som nevnt over så er Saitek et veldig godt merke, solide med gode drivere. Dersom du ønsker å legge mer penger i dette så er jo Thrustmaster Cougar veien å gå, men da skal du være hekta. Eller litt mer enn middels innteresert.
audhage Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Hehe, takker. Det blir nok x52. Cougaren blir nok litt for dyr for meg. 2000+. Takker for all hjelp. Mvh Audun Hagen
Smooth Ceiling Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 (endret) Det Saitek HOTASet er veldig fleksibelt, ja. Du kan bl.a. remappe hva du måtte ønske av knapper på det. Og det er ugudelig fett å smelle inn afterburnern med throttlen på venstre hånd samtidig som du korrigerer maksimalt med styrestikka på høyre for å klare å komme deg bak fienden når du går inn i en dogfight og tyner flyet til det ytterste. Displayet på throttlen viser en del informasjon, uten at jeg vet hva eksakt det er. Du vil uansette neppe kikke så mye på den når det pågår noe, og da er det godt å vite at selve grepet er nydelig utført, hendene dine vil ligge veldig naturlig, og du kan nå alle knapper og hjul uten problem. Det finnes en god del ferdige oppsett tilgjengelig for forskjellige spill, og editoren som skal følge med, vil gi deg store muligheter for å tilpasse funksjonene ditt bruk. Endret 13. juli 2005 av Sundiver
audhage Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Takk for grundig svar Sundiver. Er det noen andre som har noen erfaringer? Mvh Audun Hagen
ehs5 Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Tenker på å kjøpe X52 jeg og. Skal vel funke bra til FS2004 og kanskje litt Sturmovik og Lock On?
audhage Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Hvilke jeg skal spille vet jeg ikke enda. Men jeg tenker da på flysimulatorer osv. Evt bruke den til å fly i spill som BF2 GTA-SA osv. Mvh Audun Hagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå