Gå til innhold

BF2 og LCD skjerm


Anbefalte innlegg

Hei, har innstallert BF2 for en stund siden og kjørt den probfritt på en Dell 19". Har nå skiftet skjerm til en Fujitsu Siemens Scaloview 19 LCD skjerm.

Nå kommer jeg bare til startbilden hvor BF starter opp, så blir jeg kasta tilbake til skrivebordet.

Jeg har forsøkt både den analoge og digitale utgangen på skjermkortet og oppdatert driveren for selve skjermen. Alt annet synes å funke, bare ikke BF2....

 

- Kjørte spiller perfekt på den gamle Dell`en, gjorde ingen forandringer med maskinvare etc, satte opp LCD-skjermen - så kom problemet -

 

Noen som har et godt råd? event flere :roll:

 

Ati Sapphire Radeon X800XT PE (med nyeste driver)

Intel 3.0

1 G ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at det ligger informasjon i en .con fil om hvilken oppløsning du skal kjøre på. Dette overskrives ikke ved reinnstallasjon. Men må fjernes eller redigeres manuelt.

 

Her er default path'n: C:\Documents and Settings\*user\My Documents\Battlefield 2

 

Inne i denne mappen finner du følgende sti: C:\Documents and Settings\*user\My Documents\Battlefield 2\Profiles

 

Under denne mappen finner du alle dine profiler, hvis du åpner de (001, 002 osv), så finner du en fil som heter: Video.con

 

Åpne opp denne filen i notepad og let deg frem til linja som heter: VideoSettings.setResolution 1280x960@60Hz (oppløsningen jeg kjører, kan være noe annet hos deg)

 

Rediger og lagre denne til: VideoSettings.setResolution 800x600@60Hz

 

Start så opp spillet og prøv igjen, vel ikke kan du endre innstillingene til det du selv vil.

 

Pass på å gjøre dette med alle profilene dine, hvis du har fler.

 

Dersom ikke dette fungerer så avinnstaller BF2, fjern da også nevnte mappe og innstaller på nytt.

Lenke til kommentar
Problemet er at det ligger informasjon i en .con fil om hvilken oppløsning du skal kjøre på. Dette overskrives ikke ved reinnstallasjon. Men må fjernes eller redigeres manuelt.

 

Her er default path'n: C:\Documents and Settings\*user\My Documents\Battlefield 2

 

Inne i denne mappen finner du følgende sti: C:\Documents and Settings\*user\My Documents\Battlefield 2\Profiles

 

Under denne mappen finner du alle dine profiler, hvis du åpner de (001, 002 osv), så finner du en fil som heter: Video.con

 

Åpne opp denne filen i notepad og let deg frem til linja som heter: VideoSettings.setResolution 1280x960@60Hz  (oppløsningen jeg kjører, kan være noe annet hos deg)

 

Rediger og lagre denne til: VideoSettings.setResolution 800x600@60Hz

 

Start så opp spillet og prøv igjen, vel ikke kan du endre innstillingene til det du selv vil.

 

Pass på å gjøre dette med alle profilene dine, hvis du har fler.

 

Dersom ikke dette fungerer så avinnstaller BF2, fjern da også nevnte mappe og innstaller på nytt.

 

Fantastisk - hjertens takk!!!

Alt funker HELT perfekt nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...