Gå til innhold

Ekstern kjøling til bærebar pc. - Tips/erfaring


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er plaget av at min bærebare pc slår seg av pga varme når pc jobber for fult.

 

Jeg har letet litt på internett, så fant jeg denne. (Antec Notebook Cooler Pearl)

 

761345-75005-9.jpg

 

Funker disse bra? Fins det flere lignende produkter på markedet. Har noen erfaringer med disse?

 

Takker for svar

 

EDIT: Fant ikke noen slike tråded ved å søke på forumet...

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke at min laptop har mye støv å dritt inni.

Grunnen til at den er begynt å slå seg av ved varmen:

Bladet på "Hovedviften" knakk en dag. Så jeg sente pc inn til service for å få satt inn en ny en. Den nye viften er vist ikke like sterk, og dermed er det ikke like god kjøling. I tillegg til sommervarmen blir det ikke noe bedere...

Lenke til kommentar

Jeg har Antec Notebook Cooler Pearl.

 

Bruker den egentlig bare for gøy når jeg gamer CS. Det bråker ganske mye, så jeg bruker det bare når jeg spiller CS med headset.

 

Kjøler PC'en ganske greit. Ikke imponerende. Temp på min CL56 uten kjøler ligger på ca 47 grader. Med kjøleren på ligger tempen på 38 grader.

 

Ville heller kjøpt en kjøler med innebygget USB hub. Jeg kom ikke på det før i ettertid.... :thumbdown:

 

Mvh Chris

Lenke til kommentar

Bærbare datamaskinen min skrur seg også av når den blir for varm, Og jeg bruker sånn kjøle ting man bruker i kjølebag og sette under! :p .. Mange som har sagt at jeg skal rense den for støv og dritt også, men jeg får liksom ikke hele laptopen fra hverandre :(, går det ann og sende den inn til en data butikk eller noe?

Endret av SaiMANN
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte en Thermaltake Coolpad hos psdata. Detsverre så var den 7mm for kort. Så min 15"pc står ikke stabilt på den. Den bråker ikke så alt for mye. Og det var veldig possetivt at den hadde usb-hubb.

 

Men siden jeg skulle hatt den noen millimeter lengere så tror jeg at jeg kommer til å sende den tilbake.

 

Jeg tror jeg skal ta å lage en slik selv med viftestyring. Det kan ikke være så vanskelig. Jeg skal kanskje bestille noen tøffe vifter, litt plexi og flere ting jeg kan trenge.

 

Et parr spørsmål:

- Hvor får man kjøpt vifter som er mindere enn 2,5cm tykk?

- Hvilken vifter kjørler godt på 5V ? (skal ta spenning ut av USB)

- Hvor mye strøm kan en USB-port levere?

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...