Gå til innhold

OCZ 4000 VX trenger noen svar


Franking

Anbefalte innlegg

Har noen OCZ pc4000vx 2x512 brikker jeg har litt problemer med.

 

har brikkene på DFI NF4 sli-D kort. Bios orginal 310

 

Problem: klarer ikke å kjøre noen av standard spesifikasjonene:

 

Memtest fra bios og test 1-8

 

2.6v 200Mhz 2338 1pass 275feil

3.3v 200Mhz 2228 1pass 274feil

3.3v 250Mhz 2228 2pass 211feil

 

Bios viser Vdimm 3.31v og +12v ligger på 12.20v

 

Snakket med Netshop i dag og fikk beskjed om å teste begge brikkene hver for seg.

De sa også at det var mulig jeg måtte gi dem 0.2v ekstra?

Garantien ryker hvis du går over 3.5v, vil ikke ligge rundt det med standard 2228

 

Holder på å tester brikkene hver for seg nå, har fått følgende resultat

 

Minebrikke 1

 

3.4v 250Mhz 2228 36pass (test 5) 0feil

3.3v 250Mhz 2228 2pass (test 1-8) 0feil :)

3.2v 250Mhz 2228 1pass (test 1-8) 66feil

3.3v 250Mhz 2228 225pass (test 5) 8feil

 

Minebrikke 2

 

3.4v 250Mhz 2228 1pass (test 1-8) 1feil

3.3v 250Mhz 2228 2pass (test 1-8) 3feil

 

Har ikke kommet lenger, men regner med at nummer 2 er den med feil. Men synes brikke 1 virker litt skremmende.

 

Trenger noen svar på hva dere med litt mer erfaring med ram mener om dette?

 

Netshop sa også at jeg skulle sende inn den brikka som laget feil. Men er det et dual sett så kan du vel ikke splitte brikken slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BIOS-lager

 

BIOSene som slutter på "-2" er optimaliserte for dine minnebrikker - og det var jo en slik du brukte :hmm:

 

 

Med en så detaljert BIOS som ditt HK har, blir det uansett mange potensielle feilkilder. Har du sett hvordan andre gjør dette? Har du eksperimentert mye?

 

 

Antallet feil du får er ikke akkurat voldsomt, så du er trolig nær punktet hvor de vil kjøre helt stabilt. Hvis du brukte samme minneslot under testing av begge brikkene, er det nok en viss forskjell på brikkene. Hvis du brukte forskjellige sloter, kan det like gjerne være at en slot er dårligere enn den andre. Det er vel best å bruke de orange på dette HK. Erfaringen min tilsier at den beste brikken bør stå i den dårligste sloten - dette har jeg brukt med stort hell på socket 939-plattformen.

 

At garantien ryker på 3,5vDIMM er ikke akkurat noen absolutt sannhet da det er særdeles vanskelig for leverandøren å bevise hvilken spenning du har brukt... Jeg ville ikke vært redd for å prøve 3,6 - 3,7 - ihvertfall ikke hvis du benytter en ekstra vifte til minnet.

 

Jeg ser i profilen din at du har en Venice, og disse skal jo ha god minnekontroller - slik at når du får begge brikkene til å kjøre feilfritt hver for seg - vil de nok også kjøre feilfritt i par.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...