Gå til innhold

Hva synes dere om turning?


Anbefalte innlegg

loqron:Øv på satsen din. I innhoppet må armene ligge nede helt til du er på vei nedover i trampetten. Når du er i bånn av trampetten, skal armene være strake og peke rett oppover.

(pass på at du ikke ligger frempå med overkroppen, da dette fører til at saltoen mister høyde og bli lang)

Idet du er på vei ut av trampetten slås armene og overkroppen nedover kraftig.

bena kroperes ja, men tenk på at bena skal bakover, og ikke forover.

 

Om du tenker at bena skal forover (opp mot magen) bremser dette rotasjon, så du skal egentlig tenke at bena skal opp mot ryggen.

Skjønte du det?

 

hegem0r:

Mulig det. Kun perfeksjonister har sans for turn. Andre litt slepphendte "helt-greit" mennesker synes dette er en kjedelig sport.

If gymnastics were easy, it would be called football
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
loqron:Øv på satsen din. I innhoppet må armene ligge nede helt til du er på vei nedover i trampetten. Når du er i bånn av trampetten, skal armene være strake og peke rett oppover.

(pass på at du ikke ligger frempå med overkroppen, da dette fører til at saltoen mister høyde og bli lang)

Idet du er på vei ut av trampetten slås armene og overkroppen nedover kraftig.

bena kroperes ja, men tenk på at bena skal bakover, og ikke forover.

 

Om du tenker at bena skal forover (opp mot magen) bremser dette rotasjon, så du skal egentlig tenke at bena skal opp mot ryggen.

Skjønte du det?

 

hegem0r:

Mulig det. Kun perfeksjonister har sans for turn. Andre litt slepphendte "helt-greit" mennesker synes dette er en kjedelig sport.

If gymnastics were easy, it would be called football

5434554[/snapback]

 

 

Hvordan skal bena være da ? Kropers hvertfal, men de må vel peke litt utover eller ?

Lenke til kommentar
If gymnastics were easy, it would be called football

hva er så lett med fotball ?

5435201[/snapback]

 

At det man gjør er å løpe etter en ball og den mest kompliserte regelen heter offside

 

 

loqron:

bena ligger i kropert stilling, foran kroppen. Men du skal TENKE at de skal bakover samtidig som du drar overkroppen ned til bena.

 

Altså:

Overkroppen skal ned til bena, og ikke bena opp til overkroppen.

Lenke til kommentar
If gymnastics were easy, it would be called football

hva er så lett med fotball ?

5435201[/snapback]

 

At det man gjør er å løpe etter en ball og den mest kompliserte regelen heter offside

 

 

loqron:

bena ligger i kropert stilling, foran kroppen. Men du skal TENKE at de skal bakover samtidig som du drar overkroppen ned til bena.

 

Altså:

Overkroppen skal ned til bena, og ikke bena opp til overkroppen.

5443997[/snapback]

 

Ja det vet eg, men det eg vil fram til er om bena skal stikke ut. Sånn at jeg ikke skaller hodet i knærne når jeg lander..

Prøver dobbel på onsdag jeg da.. :D

Lenke til kommentar
Å dele bena litt?

Ja det kan være kjekt i første gangene når du ikke er helt sikker på hvor du er og hvordan du lander.

Veldig vanlig å gjøre feil på de første gangene.

5444158[/snapback]

 

Prøvde dobbel i går. Første gangen landet jeg på ryggen tror jeg. Så den ander gangen klarte jeg og hoppe flere meter framover sånn at de ble et ganske langt hopp og det er ikke bra..

Men det var ikke skummelt, bare litt.

 

Lære nesten flikk flakk og landet på hode ganske mange ganger, men lever ennå..

Eg må lære meg og hoppe mer oppover istedenfor framover :blush: Pleier jo ikke og gjøre den feilen, men kan ha noe meg at jeg anstrengte meg jævlig mye.

Lenke til kommentar

Man skal hoppe bakover, og ikke oppover i flik-flak.

Hopper man høyt, får man noe jeg kaller fly-flakk og endre med dårlig stem/lander fremoverbøyd.

Derfra er det vanskelig å ta ny flik eller en salto.

 

Det lønner seg å trene flik-flak sammen med araber, og ikke kun flik-flak alene. man får med mye mer fart i araberen.

Lenke til kommentar

Vel, før man lærer seg araber flik-flak bør man kunne begge elementene godt for seg selv, ellers er det veldig lett å innarbeide feil. Perfeksjoner hvert enkelt element. De blir grei å sette sammen om man har tilstrekkelig kroppskontroll, og vet hvor man til en hver tid er (samt hvor armer og bein er).

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg driver med turn selv, og mener at det er ufattelig at det faktisk er mulig å få kroppen til å rotere å skru med en så stor kontroll!

 

Det at noen mener at det er gay er helt uforståelig for meg.. Greit, draktene er ikke mye macho, men det som blir gjort av serier og momenter er ikke mye gay!

 

De som mener det bør kunne komme med en nærmere forklaring!

 

Det som blir skrevet om Araber-flikkflakk som ett moment er jeg helt enig i.. Men kan man lave en rigtig korbet (?? Er ikke helt sikker på hvordan man skriver det.) - som er en håndstående med svei i kroppen på vei ned, kanskje best fra en liten høyde eller ett springbrett - så vil man kunne øve flikk-flakk uten araber!

 

Men på den annen side.. Kan man lave en rigtig korbet så kan man nok også lave en araber flikk-flakk! Så det er kanskje mest for viderekommende.

Endret av Turner
Lenke til kommentar

vell.. jeg har selv turnt i 4 år.. sluttet for 3 år siden eller no.. man kommer i storform og det er veldig gør og mestre kroppen sin på den måten :) ikke for å skryte, emn et siste året tok jeg masse saltoer og alt mulig etter hverandre.. vant til og med en konkuranse :blush:

 

er litt synd at jegsluttet.. men men.. turn er bra

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Mulig det. Kun perfeksjonister har sans for turn. Andre litt slepphendte "helt-greit" mennesker synes dette er en kjedelig sport.
If gymnastics were easy, it would be called football

Haha, i turnhallen der jeg trener henger det en tskjorte med det sitatet ^_^

 

Og til dere som sier det er "homo", så kan jeg til dels være enig når det gjelder draktene mannlige turnere blir påtvunget i mesterskap.

 

Sett bort ifra det så har vel turnerne både kroppskontrollen og styrken en fotballspiller har ganger ti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...