Gå til innhold

Hva synes dere om turning?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurte på hva dere på forumet synes om turning?

Tenker generelt på turn..

Jeg synes det er utrolig morsomt å se på, fordi det er så rått å tenke på at det er et menneske som skrur og roterer som en gal i lufta der...

 

Dessuten gjør Norge det ganske bra i turn:

I europamesterskapet i troppsturn i fjord høst, endte Norge på 3 plass (SK STAG) i Herre og Mixklassen, mens Asker Turntok 1. plassen i dameklassen.

 

I grenen Turn Menn er Norge stadig på pallen under internasjonale konkurranser og har flere nordisk mestere på samvittigheten.

 

Turn Kvinner er ikke dårligere og har europamestere, nordisk mestere og internasjonale mestere i fleng.

 

Dere kan foresten se på noen filmer av turn på www.teamgym.net

Endret av stian123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turn er genailt og uansett hva folk sier så blir de imponert når de ser noen som turner. Særlig nnår man turner utenom konkurranser som f.eks på stranden og ute på gresset i by'n. Det er så fett å få oppmerksomheten. Driver med turn selv. Er ikke så veldig god, men kan de grunnleggende bevegelsene som araber, flikk-flakk, back flip, front flip. Er ikke noe skrumenneske enda.

 

Liker å hoppe trampett for der kan man gjøre så mye fett som man ikke kan gjøre på tumbling. Som for eksempel trippel salto. ( ja jeg vet noen gjør det på tumbling, men det er ikke aktuelt for meg engang). :!:

Lenke til kommentar

Vel, ingen tvil om at turning er en fasinerende sport.

Men hvis jeg har valget mellom å se en eliteserie kamp, eller turning, så hadde jeg nok sett eliteserie kampen.

 

Valget mellom dameturn og herreturn, så hadde jeg nok sett dameturn, ja :)

 

Egentlig litt utrolig hvor myke folk kan bli uten å skade seg :innocent:

Lenke til kommentar

Det er mest apparat turn hvor det er sånn... Ikke på samme måte i troppsgym. Altså, treningene er jo som alle treninger.. Som en fotballtrening... Men konkurransereglene sier at vi må ha på såkalte "kondomdrakter" under konkurransekjøringene..

Men se på noen filmer av menn som turner i troppsgymnastikk da;

 

 

KFUM Frittstående

 

HSG Trampett

 

HSG Tumbling

Endret av stian123
Lenke til kommentar

Så har vi jo forskjellige grener innen turn.

Frittstående, Tumbling, Trampett, Ringer, Svingstang, Skranke, bom, bøylehest og sikkert et par fler jeg ikke kommer på akkurat nå.

 

Og det at man drar inn en persons legning i idrett er skikkelig lavt.

Turnere har en kroppskontroll mannen i gata bare kan drømme om og det står det respekt av. Det krever hard trening. Jeg tipper vel det ikke er noe som står høyt hos dere som kommer med slike tragiske meninger. Hold sport og legning fra hverandre for det har ikke noe med hverandre å gjøre i det heletatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...