Gå til innhold

Fraps innstillinger til wow


Anbefalte innlegg

Holder på å frapse litt for morro skyld i wow, lurte på om noen kunne dele gode innstillinger.

 

Bruker 30 fps full size no sync opptakk akkurat nå og det blir bra kvalitet. Men hvordan skal jeg få samme kvalitet i mindre fil størrelse? Har prøvd med virtual dub å brukte dvix codec for compressing. Ble møkka kvalitet av det men filmen tok lite plass.

 

Så kort sagt lurte jeg på om folk med erfaring kunne hjelpe meg litt på vei ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg frapser, pleier jeg å bruke half-size, 30 fps som innstilling. Det funker flott det, men filstørrelsen blir jo litt stor uansett. Det må man bare leve med. Tar du opp lyd samtidig blir filstørrelsen større naturligvis.

 

Jeg pleier å legge fraps filmen inn i et video-redigeringsprogram (Vegas Video 5) og rendrer den som 3Mbps .wmv fil. Filmene blir da komprimert bra til grei kvalitet.

 

Anbefaler å ikke komprimere råmaterialene før du bruker de i et video-redigeringsprogram. F.eks. så takler ikke Vegas Video 5 det så altfor bra.

Endret av Jan Åge
Lenke til kommentar

Fant egentlig ut hvordan jeg kunne oppnå dobbelt så god kvalitet, rett å slett ved å sette ned oppløsningen! Ble mye bedre, i GTA san andreas ble kvaliteten nesten slik den er orginalt :). Men, jeg greier ikke spille lav oppløsning i WoW :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...