Gå til innhold

Battlefield 2 skjermkort?


Hntr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"...Memory, give me more memory..."

 

Dette spillet kan ikke få nok minne! Nok av det, og du vil oppleve opptil 100% stutterfree gameplay... :thumbup:

 

PS: da ser vi bort ifra "warping problemet", som ikke er client-issue

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Jeg er vel ikke no geni, men kan si såpass at du vil nok ikke se en enorm ytelsess forskjell når det kommer til ram. Altså 1gig er mer en nok til alt jeg kjenner(spill vi snakker her). Nå spiller ikke jeg selv BF2 men det er uhørt at et SPILL skal kunne dra så mye nytte av så mye ram. Har som sikkert mange andre en kompis som gamer solid mye. Han har personlig bare 512mb ram, men 6800GT(AGP) og en 3400 (754). Han spiller plett fritt på middels instillinger.

 

Kan vel dra på et eks: MuD har et 9600XT! Seriøst trenger man noe mer?

 

Nå kan vel jeg ikke si jeg er den som har det nyeste å beste, men min ASUS 5200 funker til det meste (tom Doom3)...

 

Jeg ville sagt at 1gig er maksen for en gamer, men det er vel ingenting annet en penger som stopper deg. 2gig kan vel ikke skade hvis ikke det svir et hull i lommeboka.

 

For å dra en konklusjon fra alt dette så ville jeg sagt at en gamer avhenger mer av CPU og GPU så RAM og alt annet du kan tenke deg (nå ville nok PSU kommet først på listen, men gidder ikke dra en joke som det nå).

 

Bare min mening, men personlig syns jeg det er en god mening (er nok litt egoistisk)

Lenke til kommentar
Jeg er vel ikke no geni, men kan si såpass at du vil nok ikke se en enorm ytelsess forskjell når det kommer til ram. Altså 1gig er mer en nok til alt jeg kjenner(spill vi snakker her). Nå spiller ikke jeg selv BF2 men det er uhørt at et SPILL skal kunne dra så mye nytte av så mye ram. Har som sikkert mange andre en kompis som gamer solid mye. Han har personlig bare 512mb ram, men 6800GT(AGP) og en 3400 (754). Han spiller plett fritt på middels instillinger.

 

Kan vel dra på et eks: MuD har et 9600XT! Seriøst trenger man noe mer?

 

Nå kan vel jeg ikke si jeg er den som har det nyeste å beste, men min ASUS 5200 funker til det meste (tom Doom3)...

 

Jeg ville sagt at 1gig er maksen for en gamer, men det er vel ingenting annet en penger som stopper deg. 2gig kan vel ikke skade hvis ikke det svir et hull i lommeboka.

 

For å dra en konklusjon fra alt dette så ville jeg sagt at en gamer avhenger mer av CPU og GPU så RAM og alt annet du kan tenke deg (nå ville nok PSU kommet først på listen, men gidder ikke dra en joke som det nå).

 

Bare min mening, men personlig syns jeg det er en god mening (er nok litt egoistisk)

Når folk her på forumet har lagg med ett 6800 Ultra, en god cpu of 1024MB ram, og det forsvinner ved 1,5-2GB ja då krever det mer enn 1024.

Dette er med høy oppløsning og alt på fullt selvsagt. (Detaljer, AA, AF osv.)

Endret av suprsid
Lenke til kommentar

De fleste opplever "hakking" i spillet med 1GB ram og mindre, hvis en ser hvor mye RAM programmet nyttigjør så kan spillet nyttigjøre mer enn 1GB! Det er flere som har registrert at spillet kan bruke mer enn 1GB RAM. Og det er flere tråder eg har lest der folk som har har X850XT/6800 Ultra, til og med en kar med 7800GTX som opplever hakking, men når en tar i mer ram 1GB++ så forsvinner hakkingen, så forklaringen er enkel, ha mer enn 1GB RAM.

Du som hevder at ingen spill kan dra nytte av mer enn 1GB har feil, dette spillet kan nemlig dette.

Lenke til kommentar

sitter her på lan med 2 av mine kompiser. Alle har battlefield 2 men jeg kan ikke spille det pga jeg har Radeon 9200 som ikke støtter det :cry: . Han som sitter atmed meg har et ATi Radeon 9800 XXL og 512 mb ram. CPU'en hannes er Intel Pentium 4, 3000 MHz. Det funker plettfritt og ingen form for hakking noen steder.

Lenke til kommentar
Jeg synes BF2 hakker med 2*7800GTX og 2G ram. Tror det er viktigere med noen patcher enn med kraftigere skjermkort.

har du eget lydkort eller bruker du onboard ?

Har en klankompis som hadde lagg med X800XT og de ordna seg når han disablet onboard lyd og brukte eget lydkort.

Endret av kasol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...