Gå til innhold

Trenger litt informasjon anngående Pentium D


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lest litt rundt på nettet om Intel Pentium D Dualcore Prosessoren. I følge komplett.no sies det at hovedkortet mitt, ASUS P5ND2-SLI Deluxe ikke kan kjøre 820 Prosessoren.

 

Står at brikkesettet Nvidia Nforce 4 ikke støttes. Men når jeg tittet på 830 også 840, da står det at nforce brikkesettene støttes, er det her en skrive feil, eller hvordan er det? Trodde det ikke var no spessielt forskjell på cpuene uten om hastigheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt rart det der men Asus sier; Does P5ND2-SLI Deluxe motherboard support Intel Pentium D 820 processor?

 

 

 

Answer

 

Yes, P5ND2-SLI Deluxe motherboard does, but the Intel Pentium D 820 processor works only in single-core mode due to chipset limitation.

 

 

link Asus support Her

Lenke til kommentar

Ja, og i tillegg er det såvidt jeg har forstått jo også en del annet snadder som feks speedstep som ikke 820 har. Og ut fra egne erfaringer med Prescott er i grunn alt som har med temperatur og strømstyring hjertelig velkommen på P4. Så har du råd til modellen over tror jeg ikke du vil angre på akkurat det valget :)

Lenke til kommentar
Ja, og i tillegg er det såvidt jeg har forstått jo også en del annet snadder som feks speedstep som ikke 820 har. Og ut fra egne erfaringer med Prescott er i grunn alt som har med temperatur og strømstyring hjertelig velkommen på P4. Så har du råd til modellen over tror jeg ikke du vil angre på akkurat det valget :)

Les denne artikkelen om pentium D prosessorene.... Alle skal visst ha støtte for speed step.

 

Hardware

Lenke til kommentar
Ja, og i tillegg er det såvidt jeg har forstått jo også en del annet snadder som feks speedstep som ikke 820 har. Og ut fra egne erfaringer med Prescott er i grunn alt som har med temperatur og strømstyring hjertelig velkommen på P4. Så har du råd til modellen over tror jeg ikke du vil angre på akkurat det valget :)

Les denne artikkelen om pentium D prosessorene.... Alle skal visst ha støtte for speed step.

 

Hardware

SpeedStep klokker prosessorene ned til 2,8Ghz... Siden 820 oppererer på 2,8Ghz er det ikke noe poeng med dette...

 

Tester har jo vist at dual-core P4 bruker like mye strøm i idle som Athlon 64 X2 bruker under full load

 

EIST tror jeg Intel kaller denne teknikken for P4 6-serie og Pentium D

Lenke til kommentar
Raptor' date='08/07/2005 : 09:54']
Ja, og i tillegg er det såvidt jeg har forstått jo også en del annet snadder som feks speedstep som ikke 820 har. Og ut fra egne erfaringer med Prescott er i grunn alt som har med temperatur og strømstyring hjertelig velkommen på P4. Så har du råd til modellen over tror jeg ikke du vil angre på akkurat det valget :)

Les denne artikkelen om pentium D prosessorene.... Alle skal visst ha støtte for speed step.

 

Hardware

SpeedStep klokker prosessorene ned til 2,8Ghz... Siden 820 oppererer på 2,8Ghz er det ikke noe poeng med dette...

 

Tester har jo vist at dual-core P4 bruker like mye strøm i idle som Athlon 64 X2 bruker under full load

 

EIST tror jeg Intel kaller denne teknikken for P4 6-serie og Pentium D

Greit nok at Pentium D bruker mer strøm og utvikler mer varme enn AMD. Men det har jeg ikke noe problem med. Har god nok kjøling uansett, så ingen problem for meg.

 

[GDI]Raptor vi har bursdag på samme dag =p hihi

Lenke til kommentar
[GDI]Raptor Skrevet 08/07/2005 : 11:54

SpeedStep klokker prosessorene ned til 2,8Ghz... Siden 820 oppererer på 2,8Ghz er det ikke noe poeng med dette...

Tester har jo vist at dual-core P4 bruker like mye strøm i idle som Athlon 64 X2 bruker under full load

Det er jo i og for seg helt riktig, men det jeg syns ser mer interessant ut med speedstep er sekningen av V-core, det er nok vesentig større bidragsyter til og få ned varmen enn Ghz kuttet.

Og egentlig er jeg litt skeptisk til disse testene der man ser dette helt enorme idle forbuket. Andre tester med C1E (Enhanced Halt Mode) jeg har sett viser forbruk ned i 17W på 570 med E0 stepping. Men dette krever jo støtte og enabling i bios, og det er det jeg lurer på om faktisk er gjort i disse testene...?

 

At den er varmere og bruker mer enn AMD er jo helt klart, men trådstarter har vel ikke snakket om AMD, så det trenger ikke vi heller gjøre :)

Lenke til kommentar

nå skal det jo sies at athlonx2 har, såvidt jeg vet, cool`n quiet, og senker da hastigheten og varmeutviklingen BETYDELIG bedre enn speedstep. jeg har stock kjøler på min(e) athlon64, og når man driver med windows-arbeid, skriver og sånne ting så går ikke vifta på cpu i det hele tatt, og dette er med en standard aluminium-ribbe.

Lenke til kommentar
Hvis du, jacoweb, skal drive med videoredigering og/eller 3D rendering kan jeg forstå at du vil bytte prosessor. Hvis ikke, så ville jeg tenke meg om en gang til. I spill o.l. vil nok prosessoren (ihvertfall pr. dags dato) yte lavere enn en P4 Prescott @ 4 GHz.

Jeg er ingen gamer. Bruker ikke pcen til å spille med. Hender jeg tester ut pcen bare, se hvordan den drar spill osv, men sitter ikke og bruker pcen til gaming. Jeg bruker den til video, webdesign, grafikk ++ Ting rundt her.

 

Vil ikke at det her skal bli en AMD & Intel tråd, det blir bare for dumt. Trenger ikke komme med kommentarer at jeg bør gå over til AMD osv, at den yter bedre enn intel sin. Det trenger jeg ikke vite, det har jeg hørt 100 ganger før.

 

Les tråden min, så forstår dere hva jeg ville ha informasjon til :)

Lenke til kommentar
nå skal det jo sies at athlonx2 har, såvidt jeg vet, cool`n quiet, og senker da hastigheten og varmeutviklingen BETYDELIG bedre enn speedstep. jeg har stock kjøler på min(e) athlon64, og når man driver med windows-arbeid, skriver og sånne ting så går ikke vifta på cpu i det hele tatt, og dette er med en standard aluminium-ribbe.

Trenger ikke skryte opp denne posten med at dine AMD64 Prosessorer er så bra osv. Det er ikke noe poeng, finn deg enn annen tråd med slike skryte tull.

Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 11/07/2005 : 01:28

Trenger ikke skryte opp denne posten med at dine AMD64 Prosessorer er så bra osv. Det er ikke noe poeng, finn deg enn annen tråd med slike skryte tull.

He he, nei det er jo nesten litt merkelig at alle tråder ender med denslags. Ville vært litt irriterende hvis man hadde bestemt seg for og kjøpe en Mercedes, og man ville høre litt om den på nett, men det eneste man oppnådde var og bli bombardert om hvor jævlig mye bedre BMW er...

Eller for og være enda mer presis, man ønsker og bytte motor i sin Mercedes, og så får man masse råd om og kjøpe BMW, DET er bra bil det!!

 

Men, anyway jimmyhat66, hvis du ser her Intel products ser du hva de forskjellige har, og at det som står på HW rett og slett er feil.

Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 11/07/2005 : 01:28

Trenger ikke skryte opp denne posten med at dine AMD64 Prosessorer er så bra osv. Det er ikke noe poeng, finn deg enn annen tråd med slike skryte tull.

He he, nei det er jo nesten litt merkelig at alle tråder ender med denslags. Ville vært litt irriterende hvis man hadde bestemt seg for og kjøpe en Mercedes, og man ville høre litt om den på nett, men det eneste man oppnådde var og bli bombardert om hvor jævlig mye bedre BMW er...

Eller for og være enda mer presis, man ønsker og bytte motor i sin Mercedes, og så får man masse råd om og kjøpe BMW, DET er bra bil det!!

 

Men, anyway jimmyhat66, hvis du ser her Intel products ser du hva de forskjellige har, og at det som står på HW rett og slett er feil.

Helt enig! Det blir litt for dumt! Folk svarer ikke på posten min for å gi meg litt informasjon. Men BARE for at de syns AMD er bedre enn intel, derfor de skriver inn de skryte postene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...