Gå til innhold

defekt psu, kanskje mere?


Anbefalte innlegg

Skulle koble til Pcèn min idag,etter en stund stillstand, satt stikken i veggen, hørte så noe knitring fra høytalerne, etter at pcèn hadde vert på ca 5 min tok den sikringen til rommet der jeg befant meg. tenkte ikke så mye over det, siden sikringen går her opp til flere ganger i uken. Slo inn sikring igjen, satt power på psu på on, der gikk sikringen igjen, og en kald svettendes brennlukt kom snikendes:(

 

Åpnet så opp psuèn for å se om jeg fant feilen, ser da at det er svimerker i og rundt en spole der (en kringleformet spole på ca 1.5 cm i diameter)

 

Kan noen her inne utfra denne forklaringen si meg om feilen ligger i psu eller hardware?

kan jeg trygt kjøpe ny psu, eller er riskioen stor for at den også vil ryke?, og er det stor fare for at noe av hardwaren gikk tapt også,om det var psuen det var feil med?

eller berget sikringen meg her?

 

På forhånd takk til dere som tar dere bryet med å svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om det er PSU'en din som har skyld i denne feilen ja... er psu'en gammel eller? de fleste psu'er har vel kortslutnings og overstrømsvern på rails'ene som forhindrer at hardware blir ødelagt så jeg regner med at du kommer unna med en ny psu...

 

Kan vel muligens være at noe hardware trekker for mye strøm eller det evt er en kortslutning på f. eks. hk'et men da skulle jeg tro at en sikring i psu'en ville gått, i stedet for spolen.. med mindre psu'en er svært gammel og ikke har noen form for overstrøms værn på utgangene da.... hmmm... Jeg ville kjøpt ny psu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...