Gå til innhold

Post-i-butikk "i ustand"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-01 01:16, THX 1138 skrev:

[/b]
skal gjøre når CashGuarden bryter sammen.


Veslemøy: Hvis det er problemer med bankkort-bruk ved din lokale PiB, kan jo du også kanskje sende en mail til [email protected] ? Hvis alle som oppdager problemer med en tjeneste sier ifra om det, uansett om det gjelder Posten eller noe annet, får vi alle en bedre hverdag. Og takk for din vurdering av meg (og Dan), forresten. :smile:



 

Når det gjelder Bank Accept og Posten`s korttjenester, så tror jeg ikke det er mulig å ha noen innvirkning på dette. Etter hva jeg kan erindre, har ikke Posten og bankene klart å bli eneige enda. Trist, men sånn er det. Nå er jo ikke problemet så veldig stort i PIB sammenheng, som regel får man ut kontanter i kassene. Noen praktiserer kr. 500,- og andre "fritt etter behag".

 

Komplimentet om modne og saklig diskusjon mente jeg, og takker for at du registrerte den kommentaren.rotate.gif

Lenke til kommentar

For å si det sånn Dan! Det er desverre for få av oss her. Jeg har ikke all verdens kunnskaper å bidra med, men gir der jeg kan. Det ser jeg også at enkelte andre gjør også, deg inkuldert.

 

På tross av dette, så må man ikke glemme humoren uten at det går på bekostning av andre.

 

Fin kveld til deg og alle dere andre.

Lenke til kommentar

Now where are my manners? :smile:

Selvsagt burde jeg også ha gjengjeldt komplimentet, Veslemøy. Jeg har (sporadisk) fulgt med på forumet mye lengre enn jeg har vært "bruker" (faktisk i et par år, så vidt jeg kan huske), og jeg har fått et godt inntrykk av både deg og Dan.

 

Jeg registerte meg faktisk som bruker engang for et par år siden, da jeg hadde et problem med en pc jeg hadde bygd. Jeg ble da imponert over hvor mange gode svar jeg fikk. Senere glemte jeg dette forumet en stund, og begynte derfor aldri å poste mange innlegg her. Jeg begynte dog senere å sjekke ut forumet en gang i blant, og fikk inntrykk av at kvaliteten på en gjennomsnittspost hadde falt dramatisk. Muligens hadde dette noe med at det ble flere brukere, men dette vet jeg ingenting om.

 

Men så, for en stund siden, husker jeg at jeg leste en del om at moderatorene hadde lagt opp til en strengere linje, og dette har jeg inntrykk av at har hjulpet noe. Dette intrykket var egentlig delvis avgjørende for at jeg valgte å bli en (i hvert fall litt) aktiv bruker, nå i sommer.

 

For min del kunne det gjerne vært enda strengere retningslinjer, spesielt for å poste under kategorien "Webshoperfaringer". Her er det mye rart ute og går, blant annet en god del alvorlige beskyldninger. I tillegg er det kanskje litt unødvendig at straks det startes et nytt emne der noen deler en erfaring de har hatt med en webshop, så genereres det flere titalls innlegg om andres erfaringer/meninger om den samme webshopen, selv om disse ofte har vært postet før.

 

(Hmm, kom plutselig på at noe av dette likner på noe Dan sa, i en tråd der han klaget på klaging.)

 

En annen idé som kanskje kunne føre til færre useriøse poster, var om forumet ikke hadde vært gratis å bruke. Det burde helst bare vært en symbolsk sum du måtte betale for å få brukernavn/passord og deretter fri bruk, men det jeg tenker på er at folk da kunne registreres med navn. Ikke slik at folk ser navnet ditt dersom du ikke ønsker det, selvsagt, men slik at utestengning og permanent bannlysning ville blitt en smal sak. For at folk ikke bare skulle kunne plukke ut et navn fra telefonkatalogen, måtte det vært et system der du oppgav fødselsnummer, slik at dette kunne sjekkes mot Folkeregisteret. Inntektene fra innmeldingsavgiften skulle forøvrig brukes til å finansiere denne ordningen, og et eventuellt overskudd kunne jo også komme godt med for Hardware.no.

 

Hva Datatilsynet ville si til dette har jeg ingen anelse om, men i hvert fall har Findexa AS, som er "Telenors offisielle katalogutgiver", fått tillatelse til å gjøre dette i forbindelse med registrering på Telefonkatalogen.no.

 

Jaja, dette var bare noen tanker en meget sen kveld (snart morgen, faktisk), og jeg vet ikke helt på hvilket punkt denne posten sporet av, og endte opp med å handle om mitt syn på hvordan forumet bør styres :smile:. Uansett merker jeg at jeg er ganske trøtt, og det begynner vel å bli på tide å ta kvelden, selv for meg.

 

Ha en god natt, eeh, morgen!

 

 

Tilføyelse: Til dem som måtte lure på hvorfor jeg registrert meg på nytt, i stedet for å fortsette med den gamle brukerkontoen: Denne kontoen eksisterer ikke lenger. Så vidt jeg kan huske, virket det tidligere som om forumet var på en side som ikke var en del av Hardware.no. Jeg synes så vidt jeg kan huske at det var en logo på siden som sa "Delphi", eller noe liknende. Det virker som om de gamle kontoene ble slettet da Hardware.no overtok forumdriften selv, hvis det nå var det som skjedde.

 

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-02 05:53 ]

Lenke til kommentar

Quote:


THX 1138 skrev (2002-08-01 08:28):

Hehe. Husk: genier trenger ikke like mye søvn som "vanlige" mennesker. Leonardo da Vinci sov 15 min hver 3. time, ifølge Kramer i serien "Seinfeld". :smile:


 

Det gikk ikke så bra med kramer da :razz:

Ble dumpa i sjøen fordi han sovna oppa dama.

Tror ikke jeg tar den sjangsen.

Lenke til kommentar

Hehe, det hadde jeg rent glemt. :smile:

 

Men uansett er det ikke sunt å sove for mye. Det stod i Dagbladet eller noe slikt en gang i fjor, at mennesker som sover mindre enn 7 timer per natt lever lengre enn andre. De er bare litt trøttere, da. :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-04 19:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...