Gå til innhold

Lydkort med optisk utgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overfører du lyd digitalt fra lydkortet vil du bare få lyd i 2 kanaler, med unntak av DVDer med Dolby Digital eller DTS lydspor og spill med innebygd DD encoder.

hmm :hrm:

Sitter og lurer på om jeg skal ha vanlig 3,5mm. minijack, coax eller fibroptisk.

Vil ha 5.1 lyd. Skal forresten kjøpe meg Logitech z-5500. Hva anbefales til dette. av kabler og lydkort? Har ikke all verdens med penger ettersom jeg bare er 15 år :yes: Håper i hvertfal det blir kickass lyd.

Noen som har dette og er villige til å gi en aldri så liten sammenligning mellom dette og et standard PC-anlegg i 1000kr-klassen med 25w sub osv....???

Lenke til kommentar

Har nok tenkt på analogt.

Har jo ikke all verdens med penger heller så noe annet blir ikke aktuelt for øyeblikket. :dontgetit: Kjøper jo z-5500 mest for å plage nabolaget så kvalitet er ikke det første som slår meg ;)

Dessuten har jeg også et integrert lydkort for dere som mener at analogt ikke er noe valg :p hehe.

Er det ikke slikt at man bare får 2.0 lyd hvis man benytter optisk?

Og hva med coax?

Lenke til kommentar

Både optisk og coax digital overføring gir bare lyd i to kanaler, såfremt man ikke spiller av DVDer med Dolby Digital eller DTS lydspor. Disse formatene komprimerer lyden nesten på samme måte som mp3, slik at mer informasjon (flere kanaler) kan overføres.

Lenke til kommentar

musikk er jo bare i 2.1 da... :)

Kan jo bruke div. plug-in programmer til og 'konvertere' til jukse 5.1,ellers så har kanskje z-5500 eller lydkortet støtte for ProLogic?

 

EDIT: retta litt på posten. den hørtes litt 'sur og sint' ut, men er ikke det nå lenger :p

Endret av e321
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...