chokke Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 så hvis jeg RPer kan jeg velge hvordan han skal være? skal han være slem så er han slem, skal han være snill og hjelpsom, ja så er han det eller? Jepp Kan ta et eksempel hvor du kanskje er en Dwarf og da ser ned på Night Elfs. Du lager din egen historie. Og kanskje skaffer du deg en gjeng med Night Elfes som misliker deg. Kanskje du bestemmer deg for å lage egen klesfabrikk. Du starter et guild som heter <Chokke Cloths and Fashion Inc.> og rekrutterer tailors lvl 250+. Du skaffer deg kontrakter med andre guilds og selger klær til de. F.eks. brudekjoler og andre mer eller mindre nyttige ting. Guuuud, så god jeg er til å fantasere i dag. EDIT: Skrivefeil x 2. Skal fra nå av se over innleggene mine to ganger før jeg poster. Amen. er mer ønsketenkning det der
OscarWoHA Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Skrevet 6. juli 2005 pleier folk å lvle fort på RP servere? eller går det mye saktere ettersom de vil drive med dill dall Det går som regel sakte har jeg erfart. Vet at en av de mer aktive på Argent Dawn er lvl 28. Det er vel opp til hver og en =) Vet ikke helt hvorfor jeg begynner å svare så mye på det dere spør om. Vet jo nesten like mye som dere. Henter bare info fra divere forum.
Licht Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 pleier folk å lvle fort på RP servere? eller går det mye saktere ettersom de vil drive med dill dall Det er PvE-regler, så naturligvis er det lettere å levle - Du har ikke nitten undead rogues i hælene konstant. Jeg foretrekker en interessant "dill dall"-session fremfor en level any day, så jeg levler neppe særlig effektivt. Og, uh, ikke døm RP-servere etter Goldshire... Iallefall ikke før etter midnatt, når barna har blitt jaget i seng. RP-PvP gidder jeg ikke. Det kommer til å bli fylt opp med leetkids relativt fort, da de tror at RPere "have no skillz omglol" (nesten faktisk quote fra wow-europe).
Canute Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 (endret) RP-PvP gidder jeg ikke. Det kommer til å bli fylt opp med leetkids relativt fort, da de tror at RPere "have no skillz omglol" (nesten faktisk quote fra wow-europe). Det er faktisk ulovlig å skrive slikt, og du kan rapportere det til en gm Noen som blir med å lager guild? Endret 6. juli 2005 av Zevz0r
OscarWoHA Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Skrevet 6. juli 2005 RP-PvP gidder jeg ikke. Det kommer til å bli fylt opp med leetkids relativt fort, da de tror at RPere "have no skillz omglol" (nesten faktisk quote fra wow-europe). Ja, ser flere på EU-forum frykter det samme. Men men. Vi får se hva som skjer og heller krysse fingrene. Sier seg jo selv at 550 GM's fordelt på 2 millioner spillere er for lite. Og en RP-server trenger dessuten ekstra mange GM's for å overvåke chat, navn osv.
Licht Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 (endret) RP-PvP gidder jeg ikke. Det kommer til å bli fylt opp med leetkids relativt fort, da de tror at RPere "have no skillz omglol" (nesten faktisk quote fra wow-europe). Ja, ser flere på EU-forum frykter det samme. Men men. Vi får se hva som skjer og heller krysse fingrene. Sier seg jo selv at 550 GM's fordelt på 2 millioner spillere er for lite. Og en RP-server trenger dessuten ekstra mange GM's for å overvåke chat, navn osv. GM-er, overvåke chat? ... Har du spilt på en RP-server? Jeg siterer en GM - "We do no longer enforce RP on RP-servers." Selvsagt kan man jo da lure på hva de i det hele tatt skal med separat reglesett for disse serverene, men jeg er jo en kunde som ikke forstår meg på den slags virksomhet, i likhet med alle andre som synes dette høres noe radikalt ut. Navn overvåker de heller ikke. De forandrer dem kanskje om du rapporterer dem. Som regel forandrer de bare de navnene som ikke bryter med reglene, som en eller annen leet-idiot fant det for godt å rapportere. Zevz0r: Wow-europe.com som i forumene. Kan ikke rapportere folk for å være imbesile, enn om det ville føles godt. Edit - Disse og entall går sammen som egg og chips. Endret 6. juli 2005 av Zealuu
OscarWoHA Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Skrevet 6. juli 2005 Så reglene er kun en veiviser man ikke nødvendigvis bør følge? In that case, høres det veldig kjipt ut. Kan hvem som helst bare joine og lage oppstyr uten konsekvenser?
Nstin Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Edit - Disse og entall går sammen som egg og chips. ahh... Egg og Chips Men åssen er det i høyere lvl på RP serverne? som i instances.. åssen foregår det?
OscarWoHA Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Skrevet 6. juli 2005 (endret) Virker ikke som det er RP i instances. Folk har det for travelt =) Endret 6. juli 2005 av CobraM
Licht Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 (endret) Instances rammes av at om man skal si noe, så tar det som regel mer tid enn man for anledningen har. Reglene (eller normen) vi følger, er at /p er OOC, /s er IC. Man behøver da ikke si så mye (IC) mens man prøver så godt man kan å overleve. /p hører ikke charen uansett, så OOC-ting som "add" osv går der. Dette systemet funker veldig greit ellers også, /p, /g og /1-x er OOC av den enkle grunn at den du spiller som ikke hører disse kanalene. /s og /y skal alltid være IC. For min del mener jeg at IC party/guild-chat blir rotete, og inviterer til metagaming. Ikke alle synes det samme, selvsagt. Reglene skal følges, det er bare at de ikke har noen til å passe på at de blir fulgt. Dette høres ut som noe av Thorbjørn Egner, men det er det altså ikke. Endret 6. juli 2005 av Zealuu
OscarWoHA Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Skrevet 6. juli 2005 (endret) OOC = Out of character. (Ikke rollespill) IC = In Character. (Rollespiller) ...for de som måtte lure. Endret 6. juli 2005 av CobraM
chokke Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 så etter hva jeg har skjønt kan man snakke om alt mulig som ikke har noe med wow eller lignende i party chat og guild chat? mens skal jeg si: Oh, i'm feeling hungry, lets have a break. så sier jeg det i /s?
Licht Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Ting som din character sier tar du i /s og /y. /p og /g er for så vidt opp til den enkelte, men jeg tar det OOC, altså at det er spilleren som snakker, ikke characteren.
chokke Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 kanskje jeg skal begynne da blir alliance isåfall. men hvordan skal man snakke, skjønner at man ikke skal si OMGWTFLOLLOOLLLIPWNNAAABZZZZ, men kan man si, may i have some water? eller må man si hello there pal, would you be so kind to make me some water, my throat is thirsty. Feks?
cheeplix Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Det er opp til guildet om /g skal være OOC eller IC.
Licht Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 kanskje jeg skal begynne da blir alliance isåfall. men hvordan skal man snakke, skjønner at man ikke skal si OMGWTFLOLLOOLLLIPWNNAAABZZZZ, men kan man si, may i have some water? eller må man si hello there pal, would you be so kind to make me some water, my throat is thirsty. Feks? Begge deler går fint. Du trenger ikke holde foredrag hver gang du skal si noe, det blir mest parodisk. Cheezcake, ja-ah? Det er vel forsåvdt ikke noo nytt. Det interessante er diskusjonen om hvorvidt man skal ha det IC eller OOC.
chokke Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 (endret) kanskje jeg skal begynne da blir alliance isåfall. men hvordan skal man snakke, skjønner at man ikke skal si OMGWTFLOLLOOLLLIPWNNAAABZZZZ, men kan man si, may i have some water? eller må man si hello there pal, would you be so kind to make me some water, my throat is thirsty. Feks? Begge deler går fint. Du trenger ikke holde foredrag hver gang du skal si noe, det blir mest parodisk. Cheezcake, ja-ah? Det er vel forsåvdt ikke noo nytt. Det interessante er diskusjonen om hvorvidt man skal ha det IC eller OOC. hvordan kan man snakke IC i en guildchat egentlig? edit: hva bruker /1 (general) til ? Endret 7. juli 2005 av chokke
OscarWoHA Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Håper serveren kommer opp før helga, men jeg har min tvil. :|
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå