Liquid Crystal Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Hei Fant ikke noe bedre plass og legge dette så jeg tok her jeg. (regner med at den blir flyttet hvis det trengs) Lurte på om det er noen som vet hvor mange volt laseren i en cd rom skal ha? Skal ha det i mitt neste mod prosjekt.
Hårek Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Som med dioder flest så er det strømmen som er av interesse. 30 - 100 mA er vel typisk. Husk at det ikke er synlig lys. Du finner noe info her: http://www.cat.ernet.in/others/lasinfo/d-cd.html
Vaffel89 Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 hmm mod prosjekt med cd rom laser.... hørtes spennende ut. Hva er dette for noe?
Liquid Crystal Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Skrevet 6. juli 2005 noob jeg vetu :!: Tenkte ikke på at laseren ikke synes Men da får jeg bruke leds i steden. Tenkte på det først men jeg hadde en masse cd'rommer liggen så da kunne jeg likes¨godt øve meg på å operere ut laser samtidig. Eh jo, skulle lage ostebrett av en gammal hdd. Ganske teit egentlig, men sånt skjer når jeg kjeder meg Også skulle jeg få osten til å lyse ved å bruke en eller annen forholdsvis liten lyskilde.
Vaffel89 Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 noob jeg vetu :!:Tenkte ikke på at laseren ikke synes Men da får jeg bruke leds i steden. Tenkte på det først men jeg hadde en masse cd'rommer liggen så da kunne jeg likes¨godt øve meg på å operere ut laser samtidig. Eh jo, skulle lage ostebrett av en gammal hdd. Ganske teit egentlig, men sånt skjer når jeg kjeder meg Også skulle jeg få osten til å lyse ved å bruke en eller annen forholdsvis liten lyskilde. WTF? Få osten til å lyse? Og poenget er? Spiser du så mye ost, at du lager et lysende ostebrett? :!: Jaja....kunne jo vært morsomt å se hvordan d hadde gått BTW: en ser ikke laserstrålen med andre ord hvis den treffer noe, du hadde jo sett lyset når den hadde truffet osten .
Freeky2k Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 (endret) Her er lys til deg og osten [Link] Endret 6. juli 2005 av suprsid
Vaffel89 Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 Her er lys til deg og osten [Link] Heller en slik da. LINK Men når en lyser med sånn laser-peker på tuppen av fingeren, lyser jo hele tuppen opp, burde ikke det samme skje med osten da? (sett at den ikke er for stor) Dermed funker jo cd rom laseren
Aetius Skrevet 6. juli 2005 Skrevet 6. juli 2005 CD-ROM laseren har en bølgelengde som ikke er synlig for det blotte øyet, så der kommer du ingen vei. Sats på LED.
Vaffel89 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 CD-ROM laseren har en bølgelengde som ikke er synlig for det blotte øyet, så der kommer du ingen vei. Sats på LED. ok... da beklager jeg at jeg har vært så påståelig Men kan jo bli "spennende" å se hvordan dette ostebrettprosjektet blir
Freeky2k Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Men når en lyser med sånn laser-peker på tuppen av fingeren, lyser jo hele tuppen opp, burde ikke det samme skje med osten da? (sett at den ikke er for stor)Dermed funker jo cd rom laseren Det er feil å sammenligne laseren i en CD-Rom med en slik laserpeker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå